תוכן פרסומי
ראשי » בראש הכותרות » נפתח מחזור שני לתכנית לכניסת חברות ישראליות לשווקי המזרח
תכנית החדשנות הטייוואנית IP² LaunchPad. צילום מסך מאתר התכנית

נפתח מחזור שני לתכנית לכניסת חברות ישראליות לשווקי המזרח

על רקע ההצלחה, תכנית החדשנות הטייוואנית IP² LaunchPad פותחת מחזור נוסף בארץ ● התכנית מאיצה את הכניסה של חברות סטארט-אפ לשוקי המזרח ולאקוסיסטם בטייוואן ● לתכנית יתקבלו תריסר חברות בלבד

מאת 7 בפברואר 2021, 14:14 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל
מימין: הו צין-צאנג, מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטיוואן, ורני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית הלתייר גלוב ומנהל התכנית בישראל. צילום: i2i

מימין: הו צין-צאנג, מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטיוואן, ורני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית הלתייר גלוב ומנהל התכנית בישראל. צילום: i2i

ההשפעה המוגבלת של מגיפת הקורונה והצמיחה של טייוואן, לעומת ההאטה המתרחשת בשווקים העולמיים, מחזקת את טייוואן כמרכז פעילות גלובלי צומח עבור חברות סטארט-אפ. היקף הייצוא של טייוואן גדל בשנה האחרונה בעקבות הביקוש למוצרי טכנולוגיה, ומגמה זו צפויה להמשיך עם החיסונים והתאוששות הכלכלה העולמית. כמו כן היקף ההשקעות, בייחוד בתחום הסמיקונדקטורס, ICT, השקעות זרות והעברת ייצור לטייוואן צפוי להמשיך לגדול, כמו גם תחומי אנרגיה מתחדשת, 5G, IoT, דטה סנטר וכלי רכב חשמליים. 

על רקע הצלחת ההתמודדות עם מגיפת הקורונה, המשך צמיחת המשק וגידול בהיקף הפעילות של חברות בינלאומיות רבות בטייוואן לאור מלחמת הסחר סין-ארה"ב, תכנית החדשנות הטייוואנית IP² LaunchPad, פותחת מחזור שני בישראל.

התכנית מאיצה את הכניסה של חברות סטארט-אפ ישראליות לשוקי המזרח הרחוק ולפעילות באקו-סיסטם של טייוואן. התכנית פועלת במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטייוואן. 

למחזור השני יתקבלו 12 חברות בלבד, הנמצאות בשלבים מתקדמים, אחרי סבב גיוס ראשוני ועם מכירות התחלתיות. המחזור השני של התכנית יתמקד בחברות שעוסקות בטרנספורמציה דיגיטלית בתחומי הבריאות, ההיי-טק והאנרגיה המתחדשת, מבוססי ביג דטה, AI, IoT, 5G וסייבר סקיוריטי. 

החברות שיבחרו להשתתף יזכו לקבל ליווי מבכירי התעשייה באקו-סיסטם של טייוואן, וגישה ישירה לכל הגורמים הפועלים בו, קישור ישיר עם שותפי הפצה אסטרטגיים במזרח הרחוק, עם חברות טייוואניות אסטרטגיות מובילות מתעשיית הייצור, עם מערכות הבריאות המובילות בטייוואן, עם ארגוני מחקר ופיתוח, וכן עם משקיעים. בנוסף, הקמת מרכז פעילות מקומי, אשר מהווה שער כניסה לשוקי המזרח ולשווקים הגלובליים. על השותפים בתכנית נמנים משרד הכלכלה והמסחר בטיוואן, ארגון תעשיית ה-BIO, חברות ענק כמו אייסר, אדוואנטק, סיסקום, האוניברסיטה ללימודי רפואה בטייפה (TMU), רשת בתי חולים ואקסלרטור שואו-צ'ואן מדיקל, בית החולים צ'אנג גונג, ומשקיעים כמו China Development Financial, FORMED ועוד.

המחזור הראשון של תכנית IP² LaunchPad הושק בישראל ביוני 2020. בתקופה של חצי שנה ובצל המגיפה העולמית, התקיימו למעלה מ-150 פגישות מקוונות ופיזיות, ונחתמו 17 הסכמי שיתוף פעולה בין החברות הישראליות שנבחרו להשתתף בתכנית לבין ארגונים מובילים בטייוואן, ביניהם: מערכת הבריאות הפרטית הגדולה של טייוואן – שואו-צ'ואן, יצרנית המכשור קארמה מדיקל, יצרן האלקטרוניקה Might Electronic, Topco Scientific, יצרן המשקפות Jorjin Technologies, מפיץ הציוד הרפואי HUKUIBIO ובית החולים האוניברסיטאי של טייפיי.

"צמיחה הנובעת בין היתר מביקוש למוצרי טכנולוגיה"

"טייוואן מציגה צמיחה חיובית למרות המגיפה העולמית ומציעה לחברות הישראליות מרכז עסקי גלובלי פעיל וצומח. בעוד שאנו רואים האטה בשווקים רבים בעולם, המדינה שהשכילה להתמודד עם המגיפה, מציגה צמיחה אשר נובעת בין היתר מביקוש למוצרי טכנולוגיה. מגמת הצמיחה והביקושים צפויים להמשיך ולהתחזק על רקע החיסונים וההתאוששות העולמית", אומר רני שיפרון, מנכ"ל חברת הייעוץ הישראלית הלתייר גלוב (Healthier Globe) ומנהל התכנית בישראל. שיפרון הוא נציג חברת i2i, המקימה ומנהלת אקו-סיסטם טכנולוגי, שתומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטייוואן ומפעילה את IP² LaunchPad.

על פי נתונים של משרד האוצר (MOF) הטייוואני, בחודש דצמבר 2020, היקף היצוא גדל בשיעור של 12% ביחס לשנה שעברה; סה"כ היקף היצוא לשנת 2020 גדל בהיקף של 4.9% בהשוואה לשנת 2019. מהנתונים עולה גידול ייצוא של מוצרי אלקטרוניקה, בהיקף של 22.2% בדצמבר, וגידול שנתי בהיקף של 20.5% ביחס לשנת 2019. כמו כן הייצוא של מוצרי IT, תקשורת ואודיו-ויזואל גדל בהיקף של 17.6% בחודש דצמבר ובהיקף שנתי של 15.4%. בהתאם למגמת הגידול, ניתן לראות בדצמבר צמיחה בייצוא לסין והונג-קונג בהיקף של 20.5%, שווקי אסיה – 16.3% ויפן – 3.3%. בנוסף, הייצוא לארה"ב צמח בשיעור של 7.5% ולאירופה בשיעור של 6%. נתוני הצמיחה הללו מציגים את הגידול בדרישה העולמית למוצרי טכנולוגיה, את הגידול בהיקף ההשקעות בטייוואן, כמו גם את העברת הייצור למדינה. 

"טייוואן ידועה כ-Scale-Up Nation והיא ממשיכה להרחיב את פעילותה הגלובלית הכוללת בין היתר ערוצי מכירה ורשת קשרים עסקיים, אשר יכולים לסייע לחברות מהסטארט-אפ ניישן הישראלי לצמוח במהירות ולחדור לשווקים הגלובליים. שיתוף הפעולה בין התעשיות הינו אסטרטגי ומשמעותי לצמיחה והתרחבות של שתי התעשיות", אמר הו צ'ין-צ'אנג, מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטיוואן.

נפתח מחזור שני לתכנית לכניסת חברות ישראליות לשווקי המזרח Reviewed by on . [caption id="attachment_331697" align="alignleft" width="300"] מימין: הו צין-צאנג, מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטיוואן, ור [caption id="attachment_331697" align="alignleft" width="300"] מימין: הו צין-צאנג, מנכ"ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטיוואן, ור Rating: 0

הגיבו