גוגל תשלם 3.8 מיליון ד' כאפליה מתקנת למהנדסות ומועמדים אסייתים

הענקית תפצה מהנדסות שלה בארצות הברית אשר קיבלו שכר נמוך מדי, ומועמדים ממוצא אסייתי שמהם התעלמה, וזאת עקב פשרה שאליה הגיעה מול משרד העבודה האמריקני

קיפחה עובדים זמניים? גוגל. צילום: BigStock

גוגל (Google) תשלם קנס כולל בגובה 3.8 מיליון דולר, כך נקבע אחרי הסדר פשרה בינה לבין משרד העבודה האמריקני, וזאת עקב השכר הנמוך מדי ששילמה למהנדסות שלה, והמספר הזעום של נשים ואסייתים בקרב כלל עובדיה במדינה.

חוקרי משרד העבודה גילו כי גוגל שילמה משכורת נמוכה מדי ל-2,783 נשים בקבוצת הנדסת התוכנה שלה, בין השנים 2014 עד 2017. בנוסף, בשנת הכספים 2017 קיבלו נשים ומועמדים ממוצא אסיאתי יחס מפלה בפרסומות הדרושים של החברה במקומות שונים ברחבי ארה"ב. לפיכך, ההסדר כולל החזר של 2.6 מיליון דולר לכ-5,500 עובדים ומועמדים, וקורא לבדיקת שיטות הגיוס והשכר של גוגל.

מאבק על הפסקת האפליה בתעשייה. מקור: BigStock

מאבק על הפסקת האפליה בתעשייה. מקור: BigStock

"לשלם לכל אחד על פי העבודה שהוא מבצע – ולא על מי שהוא"

התערבות משרד העבודה בכלל החלה לאחר ממצאי סקירות פנימיות שגרתיות בגוגל, שבהלכן התגלה כי החברה הפלתה נשים ומועמדים.ות אסיאתיים, כך הסבירה ענקית האינטרנט בעצמה. "אנו מאמינים שיש לשלם לכל אחד על פי העבודה שהוא מבצע – ולא על מי שהוא", אמר דובר גוגל בהודעה רשמית לתקשורת.  החברה מסרה כי היא שמחה שהנושא נפתר אך גם הוסיפה והצהירה כי תעדכן את ההנחיות שלה, כדי לתקן את המצב גם בעתיד.

"לא משנה כמה מורכב או גדול כוח האדם, אנו ממשיכים לדבוק באכיפת חוקי שוויון הזדמנויות, כדי להבטיח אי-אפליה ושוויון בכוח העבודה", אמרה ג'יין סוהר, מנהלת אזורית במשרד האחראי על התוכניות הפדרליות לעמידה בחוזים.

גוגל תפריש בנוסף גם 1.25 מיליון דולרים לצורך התאמות הון בשכר, כך שהסכום הכולל שתשלם לפתרון המצב עומד על 3.8 מיליון דולר.

מעניין לגלות כי כ-1.25 מיליון דולר מסכום הקנס הכולל מיועד למעשה לפיצוי ואפליה מתקנת כפי מהנדסות של החברה במאונטיין ויו, סיאטל, קירקלנד וניו יורק, שם עובדים כ-50 אחוז מצוות ההנדסה של גוגל בארה"ב, כך על פי משרד העבודה. עוד הרחיב המשרד, כי עמק הסיליקון שבקליפורניה ומדינת וושינגטון מושפעים מהפרשי השכר הללו של גוגל.

נזכיר כי בתחילת השנה הכריזה קבוצה של עובדי גוגל על כך שהקימה איגוד עובדים קטן, וזאת לראשונה בתולדותיה. הגוגלרים המאוגדים הודיעו על הקמת איגוד עובדי אלפבית (Alphabet Workers Union), בתמיכת אחד מאיגודי העובדים הגדולים במדינה – איגוד עובדי התקשורת באמריקה, ה-CWA. אמנם אין קשר בין הקנס הנוכחי להתארגנות העובדים, אך יש להניח שזו תסייע להימנע מאפליה בעתיד, וזאת למרות שעיקר הסיבה להקמת האיגוד היא בכלל רצון העובדים שדעותיהם האידיאולוגיות בנוגע להתנהלות גוגל ישמעו ביתר שאת ויילקחו בחשבון על ידי קברניטי החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים