ביהמ"ש החמיר את העונש של מפעילי אתר "ריאליטי" שהציג תוכן פדופילי

השופטים קיבלו את ערעור המדינה על קולת העונש של בנימין ברשישת ועפר סלע, שהורשעו בהפעלת אתר שאמור היה להיות "האח הגדול" אינטרנטי - והידרדר להצגה של פגיעות מיניות בקטינה ● השניים אף שמרו את החומר והפיצו אותו ברשת, במטרה לעשות רווח

צילום אילוסטרציה: BigStock

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל היום (ג') את ערעורה של המדינה והחמיר את עונשם של בנימין ברשישת ועפר סלע, שהפעילו אתר אינטרנט ששידר מיזם "ריאליטי" שהפך לאתר שכלל תכנים פדופיליים. העונש של כל אחד מהם גדל ב-10 חודשים: ברשישת קיבל עונש של 36 חודשי מאסר (שלוש שנים) במקום 26 חודשים שנגזרו עליו בבית משפט השלום, וסלע ייכנס לכלא ל-30 חודשים (שנתיים וחצי) במקום 20 חודשים. כמו כן, הם יצטרכו לשלם 50 אלף שקלים לקטינה שנפגעה מהעבירות שביצעו.

השניים הורשעו עוד בבית משפט השלום בכך שהחל מ-2014 ועד למעצרם ב-2017 הקימו והפעילו אתר אינטרנט, שדרכו אפשרו לצפות בשידור חי, באמצעות מצלמות המותקנות בביתן של משפחות ישראליות שונות. הרעיון, כפי ששיווקו אותו השניים, היה להקים מעין מיזם "האח הגדול" בשידור ברשת. בפועל, המיזם הידרדר להפעלת אתר פורנוגרפיה בהשתתפות קטינים בני משפחה. במסגרת המיזם, וכנגד תשלום שהעבירו צופי ה-"תוכנית", נכללו בשידורים אקטים מיניים שבוצעו בין קטינים, ומעשי פגיעה מינית וגילוי עריות. בנוסף, הנאשמים ערכו את התכנים המשודרים לסרטונים והעלו אותם לצפייה של מנויי האתר.

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ערערה על קולת העונש, בטענה שמדובר בעבירות חמורות שבוצעו על רקע כלכלי. בפרקליטות ציינו כי הנאשמים יצרו צוהר טכנולוגי שדרכו צפו הגולשים בפגיעות מיניות שהקטינה חוותה בלילות, ובמקום לפעול להפסקתן – שמרו אותן, קטלגו אותן, ערכו אותן וראו בהן פוטנציאל לרווח. עוד נטען שלא מדובר בפגיעה אגבית או מזדמנת, אלא בפעילות מכוונת, שפגעה באופן קיצוני בליבת הפרטיות של הקטינים, אשר "ביתם מבצרם" הפך פרוץ וגלוי לכל. בערעור טענה המדינה כי על אף הקביעות החמורות בגזר הדין של בית משפט השלום, העונש לא הולם את המעשים שבוצעו ואת התוצאות שלהם.

"מעשים המצויים בשפל ערכי ומוסרי"

במקביל, הנאשמים ערערו אף הם על חומרת העונש. בית המשפט המחוזי דחה את הערעור שלהם וכאמור, קיבל את ערעור הפרקליטות. השופטים קבעו שמדובר ב-"מעשים המצויים בשפל ערכי ומוסרי ומצויים ברף חומרה גבוה ומחייבים, לפיכך, השתת ענישה אשר מעבירה מסר חד משמעי וברור של הוקעה, שאט נפש, וסלידה מ-'המיזם' בכלל ומהמעשים המפורטים בכתב האישום בפרט". בית המשפט עמד על כך שמדובר בפגיעה קיצונית בפרטיותה של הקטינה שהייתה במוקד השידורים הפסולים, וכן על הטלטלה שעברו היא ובני משפחתה בעקבות חשיפת הפרשה.

התיק נוהל – הן בבית המשפט השלום והן בבית המשפט המחוזי – על ידי עו"ד איתי גוהר ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

עו"ד רענן עמוסי, בא כוח הנאשמים, ציין כי בית המשפט המחוזי אמנם קיבל את ערעור הפרקליטות – אבל העונש שהשית על מרשיו רחוק מזה שהיא ביקשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים