מאסק הבטיח: פרס של 100 מיליון ד' לטכנולוגיית לכידת פחמן פורצת דרך

היזם והמולטי-מיליארדר, הממוקם מזה מספר שבועות בראש צמרת עשירי תבל, מחפש את הממציאים שיסייעו בהפחתת פליטות הפחמן המסוכנות - נושא שהוא בעדיפות עליונה במלחמה של העולם במשבר האקלים

יציל את העולם מרעב? אילון מאסק. צילום: מתוך ויקיפדיה

אילון מאסק הודיע באחרונה כי הוא מתגייס למאבק בשינויי האקלים וישקיע מכספו לפיתוח בתחום האקוטי כל כך.

"אני תורם 100 מיליון דולר לצורך פרס לטכנולוגיה הטובה ביותר ללכידת פחמן", הודיע בשבוע שעבר (ה') היזם, המייסד והמנכ"ל המפורסם, שעומד מאחורי חברת החלל המצליחה SpaceX, יצרנית כלי הרכב החשמליים טסלה (Tesla), ועוד חברות טכנולוגיה מובילות. מאסק צייץ בטוויטר (Twitter) על התרומה, שמטרתה לסייע לפתרון משבר האקלים, ובציוץ נוסף עדכן כי יפרסם "פרטים בשבוע הבא", משמע – השבוע.

טכנולוגיה ללכידת פחמן, כשמה כן היא, אמורה לתפוס פחמן דו-חמצני, על מנת שלא ישתחרר אל האטמוספירה של כדור הארץ. הפחמן הדו-חמצני הוא גז חממה, הקולט ופולט קרינת אינפרא-אדום. קליטת אור אינפרא אדום בתדרי הרטט של פחמן דו-חמצני בולעת קרינה הנפלטת מפני כדור הארץ בתדר זהה, ומחממת את האטמוספירה. הפחתת פליטות פחמן מזהמות הפכה לאחד האמצעים המזוהים ביותר עם המאבק במשבר האקלים, וציוד ללכידת פחמן כבר נמצא בשימוש בכמה "מקורות נקודתיים" בעלי פליטה גבוהה, כמו תחנות כוח השורפות דלקים מאובנים. כעת, כך מסתמן, מחפש מאסק – הידוע ביצירתיות הרבה שלו ואף בראשו שתמיד חושב כמה וכמה צעדים קדימה – אחרי פתרון חדשני ומתקדם במיוחד לנושא.

הפחתת פליטות פחמן דו-חמצני למען שיקום כדור הארץ ופתרון משבר האקלים. צילום אילוסטרציה: BigStock

הפחתת פליטות פחמן דו-חמצני למען שיקום כדור הארץ ופתרון משבר האקלים. צילום אילוסטרציה: BigStock

הפחתת וקיזוז פליטות חזק על הפרק

תעשיית הטכנולוגיה העולמית עושה מאמצים רבים כדי להפחית (או לקזז) את פליטות הפחמן שלה, ומאסק עצמו הזהיר זה מכבר מפני הסכנות שבשינוי האקלים, וכינה את התלות הכבדה של האנושות בדלקים מאובנים המייצרים גזי חממה "הניסוי המטופש ביותר בתולדות האנושות".

אחרי שנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הוציא את ארה"ב מברית האקלים שנוסדה בפריז בשנת 2017, התפטר מאסק מכמה מועצות ייעוץ לנשיאות במחאה. 

יצוין כי עם כניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן הודיע הנשיא החדש מיידית על שיבת ארה"ב להסכם פריז ולמחויבות למאבק בהתדרדרות האקלימית הקיימת, שאותה הכחיש טראפ מכל וכל.

חזר מיד להסכם פריז. ג'ו ביידן, הנשיא הנבחר של ארה"ב. צילום: BigStock

חזר מיד להסכם פריז. ג'ו ביידן, הנשיא הנבחר של ארה"ב. צילום: BigStock

חשוב להזכיר כי מאסק, שייסד וממנכ"ל את טסלה, הפגין את העניין שלו במאבק בשינויי האקלים כשהביא אל העולם את יצרנית המכוניות החשמליות, אשר לה חברת בת שהיא חברה לייצור חשמל סולארי העונה לשם סולאר-סיטי (SolarCity).

בנוסף, מאסק חופר ובונה תחת חברה אחרת שלו, ששמה בורינג (The Boring Company) מנהרות ומסילות מתחת לאדמה בלוס אנג'לס, לאס וגאס ובין בולטימור לוושינגטון, בהן ינועו כלי רכב (מכוניות וקרונות נוספים בסגנון שפופרות) בלחץ אוויר – שוב, חיסכון באנרגיה ובפליטות מזהמות.

בנוגע לסכום שמציע מאסק – ובכן, מדובר בכסף כיס בהתחשב בעובדה שבאחרונה טיפס למקום הראשון במדד העושר של בלומברג והוא כיום האדם העשיר בתבל עם הון המוערך בכ-202 מיליארד דולר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים