אילון מאסק השקיע 110 מיליון דולר בחברת מנהרות תת קרקעיות

מכוניות עתידניות, רקטות לחלל ועכשיו - מנהרות לקפסולה תת-קרקעית, שטסה במהירות של עד 1,220 קמ"ש ● עם אילון מאסק ממש לא משעמם

אילון מאסק. צילום: סטיב יורבנסון, מתוך ויקיפדיה

The Boring Company, חברה אמריקנית, גייסה 113 מיליון דולר מ-31 משקיעים. העובדה הזו לא הייתה כל כך מעניינת אלמלא התחום שבו החברה עוסקת, מי שעומד מאחוריה – אילון מאסק – והעובדה ש-100 מיליון דולר מהסכום הגיעו ממנו.

בלומברג (Bloomberg) דיווחה שעל פי מסמכים שהגישה Boring לרשויות, אף קרן הון-סיכון או משקיע חיצוני לא השתתפו בגיוס וש-90% מהמימון הגיע ממאסק עצמו, והשאר מעובדים שלה.

זו הפעם הראשונה ש-Boring בת השנה מגייסת כסף בכדי לתמוך בפעילותה. מן הסתם, מאסק מימן עד כה את ההוצאות באמצעות הונו האישי והרב. החברה, שמתמחה בייצור תחבורת מנהרות תת קרקעיות, צצה יום אחד במוחו היצירתי של מאסק, בזמן שעמד בפקק בלוס אנג'לס, בדרכו לשדה התעופה. הוא הגה הקמת מנהרות תת קרקעיות שיקשרו את העיר עם סן פרנסיסקו.

הייפרלופ – לטוס בשפופרת מעיר לעיר

לא מדובר בסתם מנהרות – מה שמאסק מציע הוא פרויקט המכונה הייפרלופ (Hyperloop), שבו מתמחה Boring. הכוונה היא לחפירת מנהרות תת קרקעיות שבתוכן פועל כלי רכב חדשני – מעין תא נוסעים בצורת קפסולה – שנע במהירות רבה מאוד בתוך שפופרת. מאסק, בדרכו הייחודית, תיאר אותו כ-"שילוב בין מטוס קונקורד, רובה אלקטרומגנטי ושולחן הוקי אוויר".

את הקונספט של מערכת הסעת ההמונים הייפרלופ הציג מאסק ב-2013, וזו מבוססת על הרעיון התיאורטי של Vactrain – מנגנון על קולי המשנע נוסעים באמצעות שפופרת אוויר. לפי תכנית המיזם, בקפסולה יוכלו להישלח 28 נוסעים במנהרה שבה נשמר לחץ אוויר נמוך. המנוע ישאב אוויר מחלקו הקדמי של הרכב וזה ישוחרר כשהוא דחוס דרך החלק התחתון של הקפסולה. לפי היזם, בשל מינימום חיכוך בין הקפסולה לסביבה המקיפה אותה, אפשר יהיה לבצע בדרך זו נסיעות מהירות במיוחד, עם חיסכון משמעותי באנרגיה.

לפי התכנית הראשונית של מאסק, ההייפרלופ יאפשר לחצות את המרחק בן 570 הקילומטרים שבין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו ב-35 דקות בלבד – במהירות ממוצעת של 962 קמ"ש ומהירות מרבית של 1,220 קמ"ש.

הקמת הפרויקט – בחמישית מהזמן של המתחרים

בפברואר האחרון עורר מאסק – מייסד PayPal, מנכ"ל טסלה (Tesla) ומי שעסוק גם בשליחת רקטות ולוויינים לחלל בפרויקט האחר והמשמעותי שלו, SpaceX – מהומה רבה בכל הנוגע ל-Boring. הוא צייץ בטוויטר (Twitter) שהחברה הככל-הנראה-לא-משעממת-בכלל שלו יכולה להשלים "מנהרת מפרץ", שתחצה את הדרך מסן פרנסיסקו למזרח המפרץ בעלות של ייצור המנהרה האחרת, שהציעה BART, ובחמישית מהזמן שעליו התחייבה המתחרה.

The Boring Company, שלפי הצהרתה הוקמה כדי "לפתור את הבעיה של התנועה מחרבת הנשמה", מעוניינת לפעול לא רק בקליפורניה. בחודש שעבר היא פרסמה פרטים לגבי המסלול שהיא מציעה לחצוב בו את המנהרות בין וושינגטון לבולטימור. על מנת לחסוך בעלויות רכישת הקרקע, ואולי גם בפגיעה בסביבה, המנהרות יעקבו אחר המסלול המהיר הקיים של התחבורה בין שתי הערים. אין זה פלא, אם כך, שמאסק מגייס כסף רב למיזם רב התכניות והעשייה שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים