בית הנבחרים האמריקני קורא ל-FBI לפתוח בחקירה נגד פארלה

ועדת הפיקוח של בית הנבחרים האמריקני קוראת לחקירת FBI על מעורבותה של פארלה (Parler) בהתקפה ההמונית על גבעת הקפיטול שאירעה החודש ● יו"רית הוועדה, קרולין מלוני, הודיעה גם כי הוועדה מתעתדת לפתוח בחקירה משלה

בית הנבחרים דורש חקירה נגד פארלה. צילום מסך מהאתר

ועדת הפיקוח של בית הנבחרים האמריקני, אחת החשובות והמשפיעות שבוועדות בית הנבחרים, קוראת לחקירת FBI על מעורבותה של פארלה (Parler) בהתקפה ההמונית על גבעת הקפיטול שאירעה החודש.

במכתב לראש ה-FBI, כריסטופר ריי, קראה יו"רית הוועדה, קרולין מלוני, לסוכנות "לנהל בחינה מעמיקה על התפקיד שמילאה הרשת החברתית פארלה" בתקיפת הקפיטול בידי תומכי טראמפ ב-6 בינואר. מלוני ציינה, כי הוועדה מתעתדת לפתוח בחקירה משלה ומבקשת לקיים פגישה עם גורמים מה-FBI בנוגע למצבה ולהיקפה של כל חקירה עתידית בנוגע לפלטפורמת הרשת החברתית המדוברת.

בראיון לעיתון הוושינגטון פוסט, אמרה מלוני, כי "אני מתכוונת לבדוק לעומק מי הם הבעלים והמממנים של פלטפורמות רשת חברתיות כמו פארלה, שמעלימות עין ויוצרות אלימות".

בנובמבר 2020 פרסם הוול סטריט ג'ורנל, שפארלה קיבלה תמיכה כספית ממייסד קרן הגידור השמרנית רוברט מרסר ובתו רבקה, הידועים כתומכים של ארגונים שמרנים, כמו קיימברידג' אנליטיקה ה"מנוחה".

במכתב מצטטת מלוני כמה דוגמאות על מעצרים של משתמשי פארלה ואישומים בגין "איומים באלימות נגד נבחרים", ובגין דיבורים על ארגון קבוצות מחאה בפלטפורמה.

כזכור, לאחר אירועי גבעת הקפיטול הוסרה פארלה מחנויות האפליקציות של אפל וגוגל, כמו גם משירותי ענן של אמזון, שנגדה גם הגישה החברה תביעה. כרגע פארלה עדיין אינה פועלת, והמנכ"ל שלה שוהה עם משפחתו במסתור בשל איומים על חייו.

עמוד הבית של פארלה

עמוד הבית של פארלה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים