אינטל הקדימה את פרסום תוצאותיה: "הגרפיקה הפיננסית נפרצה"

אפילו דליפה של שקף אינפוגרפיקה אחד עלולה להיות עניין גדול עבור תאגיד ענק

מינתה שישה ישראלים לתפקידים בכירים. אינטל. צילום: StockNinja, BigStock

אינטל נפלה קורבן לפריצה של האקרים. אלה היו עלולים להדליף, ואולי אף הדליפו, את נתוני הדו"חות הכספיים שלה, ועשו זאת בטרם המועד המתוכנן. לכן נאלצה ענקית השבבים לפרסם את הדו"חות שלה כמה דקות לפני הזמן שנקבע.

ענקית השבבים נאלצה לפעול במהירות ביום ה' האחרון אחר הצהרים (שעון ישראל), כאשר גילתה כי אינפוגרפיקה מהדו"ח הרבעוני שלה, שטרם פורסם, נמצא מסתובב מחוץ לחברה. כתוצאה מכך, החברה פרסמה את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הרביעי של 2020 ולשנה כולה דקות ספורות לפני סגירת שוק המניות באותו היום – במקום במועד המתוכנן, אחרי סגירת שערי וול-סטריט.

"מכרה זהב עבור מי שמשתמש במידע שלא כדין"

ג'ורג' דייוויס, מנהל הכספים הראשי של אינטל, אמר לפייננשל טיימס כי "הגרפיקה נפרצה מאתר חדר החדשות של יחסי הציבור של החברה". החברה לא פירטה מהי זהות הגנב או היכן הגרפיקה הופצה ברשת באופן לא חוקי. מהחברה נמסר כי "אנחנו חוקרים דיווחים שלפיהם ייתכן שהושגה גישה לא מורשית לגרפיקה אחת במצגת הדו"חות הכספיים שלנו. מוקדם יותר היום (ההודעה פורסמה ביום ה' – י"ה), לאחר שהתוודענו לדיווחים אלה, החלטנו להוציא את הפרסום על התוצאות הכספיות זמן קצר לפני המועד שהיה מתוכנן במקור".

מומחי אבטחה ציינו בסוף השבוע כי "ככל שמדובר בפשע סייבר פיננסי, נראה שהאירוע הוא קטן ומבודד, אך הוא מדגיש את המשקל הסגולי של הנתונים הכספיים ואת השינויים הכספיים שאותם חווה הארגון בפרק זמן – רבעוני או שנתי. זאת אפילו אם מדובר רק על שקף אחד מתוך מצגת מרובת שקפים. מדובר במכרה זהב עבור כל מי שנוטה להשתמש במידע שנרכש שלא כדין, כדי לבצע על בסיס מידע זה פעולות מסחר במניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים