אינטל: ירידות רבעוניות, תוצאות שנתיות מעורבות

החברה הציגה ברבעון האחרון של 2020 ירידה חד ספרתית בהכנסות ודו ספרתית ברווח הנקי ● המשקיעים לא היו שבעי רצון והביאו לצניחה של כ-10% בשער המניה ● לעומת זאת, המנכ"ל העוד מעט לשעבר, בוב סוואן - אופטימי

בוב סוואן, המנכ"ל היוצא של אינטל. צילום: יח"צ

אינטל סיימה את הרבעון האחרון של 2020 עם תוצאות שליליות – ירידה חד ספרתית בהכנסות ודו ספרתית ברווח הנקי. לעומת זאת, בשנה כולה היא הציגה תוצאות מעורבות – ירידה קטנה ברווח הנקי לצד עלייה בהכנסות. כך או כך, המשקיעים מאוד לא אהבו את התוצאות והביאו לצניחה של קרוב ל-10% במסחר במניה שלה ביום ו'.

יש לציין שאינטל נמצאת בצומת דרכים: החברה חווה בתקופה האחרונה בסוג של שפל מבחינה ציבורית, עם דרישות תקיפות לשינוי מבני, כולל מצד בעלי מניות. דניאל לואב, מנכ"ל קרן הגידור Third Point, אחת המשקיעות הגדולות בחברה, הביע את רצונו בכך ושוחח בנושא לפני כמה חודשים עם המנכ"ל, בוב סוואן. אלא שסוואן עומד להיות מוחלף בחודש הבא על ידי פט גלסינגר, כיום מנכ"ל VMware, והוא זה שיצטרך להתמודד עם האתגרים העומדים בפני החברה בשוק השבבים הרותח, ובכלל. בין היתר, נמצאת על שולחנו השאלה האם אינטל תישאר חברה אחת ומאוחדת, תתפצל לחברות בת או שתמכור חלק מהפעילויות שלה.

פט גלסינגר, המנכ''ל הנכנס של אינטל. צילום: ניב קנטור

פט גלסינגר, המנכ"ל הנכנס של אינטל. צילום: ניב קנטור

בינתיים, הנתונים הרבעוניים היו שליליים: בעוד שההוצאות גדלו ברבעון ב-5.1% ל-14.1 מיליארד דולר, ההכנסות קטנו ב-1.1% ל-20 מיליארד. על רקע נתונים אלה נרשמו ירידות בולטות ברווחים התפעולי והנקי: הראשון ירד ב-13.4% ל-5.9 מיליארד דולר והשני – ב-15.2% ל-5.9 מיליארד. הרווח למניה רשם ירידה של 10.7% ועמד על 1.42 דולר. יש לציין שהירידות ברווח הנקי נבעו גם מגידול דרסטי – של 40% – בחבות המס של החברה. גם הרווח הגולמי פחת ברבעון, אם כי בשיעור קטן יותר – 4.5% – מה שהביא אותו ל-8.6 מיליארד דולר.

לעומת הרבעון, במהלך השנה כולה נרשמו עליות גם בהוצאות וגם בהכנסות: ההוצאות גדלו ב-8.5% ל-54.2 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-8.2% ל-77.9 מיליארד. על רקע נתונים אלה, הרווח התפעולי השנתי גדל ב-7.5% ל-23.7 מיליארד דולר וזה הנקי ירד בשיעור זעום של 0.7% ל-20.9 מיליארד. ירידה זו נבעה בעיקר מזינוק של קרוב ל-39% בחבות המס.

סוואן אמר לאחר פרסום התוצאות כי "עקפנו את התחזיות לגבי הרבעון האחרון ורשמנו הכנסות שיא שנתיות זו השנה החמישית ברציפות. הביקוש למוצרים שלנו גבוה והתמקדותנו בניצול הזדמנויות צמיחה הביאה לתוצאות טובות. אינטל מצויה בעמדות אסטרטגית ופיננסית חזקות".
.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים