עובדים בטוויטר דיווחו: נעלנו את החשבון מחשש לנקמה מטראמפ

החשש התעורר לאחר שנחשף כי יותר מ-300 עובדי הרשת החברתית המצייצת חתמו על עצומה פנימית שקראה להשעיית טראמפ לצמיתות מהפלטפורמה

על הכוונת של תומכי טראמפ? עובדי טוויטר. אילוסטרציה: BigStock

טוויטר (Twitter), שחסמה את הנשיא האמריקני היוצא דונלד טראמפ משימוש בפלטפורמת הרשת החברתית שלה לצמיתות, מעריכה שהחלטתה להשתיק את טראמפ עלולה לסכן את עובדיה.

מחשש מפני תגובות נקמניות וזועמות מטעם תומכי הנשיא טראמפ, כמה מעובדי טוויטר נעלו את חשבונותיהם, והחברה אף העניקה אבטחה אישית לחלק מהבכירים שלה, כך על פי דיווח אחרון בניו יורק טיימס.

בנוסף, לפי הדיווח, רבים מעובדי הרשת החברתית המצייצת הגדירו את חשבונותיהם כפרטיים, ו"ניקו" את הביוגרפיות שלהם, בשל חששות שיהפכו למוקד עניין של תומכי טראמפ, ויחוו הטרדה אונליין או אף חמור מכך.

לפי התקשורת, אחרי ההתפרעות האלימה והלא חוקית בגבעת הקפיטול שבוושינגטון, אשר התרחשה ב-6 בינואר, יותר מ-300 עובדי טוויטר חתמו על עצומה פנימית, שקראה להשעיית טראמפ לצמיתות ולכן, realDonaldTrump@ – חשבון הנשיא טראמפ הלא רשמי – הושעה לצמיתות מטוויטר יומיים לאחר האירועים. הזיבה להשעיה היא דאגה מפני הסיכון להסתה נוספת מטעם הנשיא, ודרך היישום האהוב עליו – טוויטר.

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: מתוך פרופיל הטוויטר של דורסי

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: מתוך פרופיל הטוויטר של דורסי

המנכ"ל דורסי לא חוגג את ההרחקה לצמיתות

יצויין כי מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, סיפר לאחרונה לעוקביו ולעולם כי בתחילה לא היה משוכנע אפילו שיש להטיל חסימה זמנית על הנשיא. בסדרת ציוצים שפרסם בשבוע שעבר אמר דורסי כי לבסוף הוחלט שחסימת הנשיא היא הדבר הנכון. לדבריו, זאת משום שהנזק רב מהבעייתיות הגלומה במה שיש מי שתיארו כפגיעה בחופש הדיבור.

"אני לא חוגג ולא חש גאה בשל החלטתנו לחסום את חשבונו של טראמפ מטוויטר… לאחר התרעה ברורה נקטנו פעולה זו, עשינו החלטה עם המידע הטוב ביותר שהיה לנו בהתבסס על איומים על ביטחון פיזי הן בטוויטר והן מחוצה לה…. נתקלנו בנסיבות יוצאות דופן, שאילצו אותנו למקד את צעדינו בביטחון הציבורי…" הוא כתב.

על פי טוויטר, יותר מ-70 אלף חשבונות מזיקים הושעו כתוצאה ממאמציה להרחיק פעילי ימין קיצוניים למהסית דרכה. החברה הסבירה כי לא מדובר בהכרח במספר זהה של משתמשים שהורחקו, וזאת משום שיש פעילים רבים שאחוזים בכמה וכמה חשבונות בפלטפורמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים