שובר שתיקה: מנכ"ל טוויטר מסביר לראשונה למה החברה חסמה את טראמפ

בסידרה של ציוצים, מסביר ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, את החלטת החברה ואומר, כי לדעתו החברה עשתה החלטה נכונה, אף כי "פעולת החסימה בפני עצמה מעידה על כשל שלנו לקדם, בסופו של דבר, שיח בריא" ● גם סנאפ חוסמת את חשבון טראמפ - בקביעות

ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר וסקוור. צילום: מתוך פרופיל הטוויטר של דורסי

לאחר שהסירה סופית את חשבונו של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, מהפלטפורמה שלה, מנכ"ל טוויטר (Twitter), ג'ק דורסי, מתבטא על כך לראשונה באופן פומבי. בסידרה של ציוצים, מסביר דורסי את החלטת החברה ואומר, כי לדעתו החברה עשתה החלטה נכונה, אף כי "פעולת החסימה בפני עצמה מעידה על כשל שלנו לקדם, בסופו של דבר, שיח בריא".

בציוצים שלו, דורסי מהדהד את ההצהרות הקודמות של החברה בנוגע לסיבות לחסימה, וכותב, שנזק מחוץ לרשת כתוצאה מדיבורים ברשת הוא דבר שהודגם כאמיתי, והוא זה שמניע את המדיניות ואת האכיפה שלנו מעל הכל". לצד הצדקת ההחלטה, דורסי מציין גם, כי עצם פעולת החסימה משקפת "כשל שלנו לקדם, בסופו של דבר, שיח בריא", וכי הוא חש שהחלטת טוויטר הציבה תקדים "מסוכן", באשר להשפעה ש"יש ליחיד או לתאגיד על חלק מהשיח הציבורי העולמי".

"אני לא חוגג ולא חש גאה בשל החלטתנו לחסום את חשבונו של טראמפ מטוויטר… לאחר התרעה ברורה נקטנו פעולה זו, עשינו החלטה עם המידע הטוב ביותר שהיה לנו בהתבסס על איומים על ביטחון פיזי הן בטוויטר והן מחוצה לה…. נתקלנו בנסיבות יוצאות דופן, שאילצו אותנו למקד את צעדינו בביטחון הציבורי…" הוא כתב.

בנוסף, הגיב דורסי לביקורת שהוטחה נגד החברה בנוגע לפיקוח, וציין, כי "חברה שעושה החלטה עסקית כדי למתן את עצמה שונה מממשלה שחוסמת גישה. בדבריו גם הבהיר, כי טוויטר לא תיאמה את פעולתה עם חברות אחרות, שחסמו גם הן או השעו את טראמפ בימים האחרונים.

גם סנאפ חוסמת את חשבון טראמפ – בקביעות

כמו טוויטר, פייסבוק, יוטיוב ואפליקציות אחרות, גם סנאפ הודיעה אתמול (ד') כי היא חוסמת באופן קבוע את חשבונו של טראמפ. בהצהרה שפרסמה החברה נכתב, כי "בשבוע שעבר הודענו על השעיה זמנית של חשבונו של דונלד טראמפ בסנאפצ'ט, ובינתיים ביצענו הערכה איזו תקופת זמן תהיה לטובת קהילת סנאפצ'ט. בהתבסס על ניסיונותיו להפיץ מידע שקרי, שיח שנאה והסתה לאלימות, שהם בבירור הפרות של הכללים שלנו, לטובת ביטחון הציבור החלטנו לסגור את החשבון שלו בקביעות".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דודי

    טוויטר הולכת עם הזרם ופועלת רק לאינטרס שלה כל השאר שקר של המנכ"ל. אני קבלתי החלטה ונפרדתי מטוויטר. לו טוויטר באמת היו חוסמים מלל מסית אז חצי עולם היה נחסם. הסלקטיביות היא נקמה בטרמפ

  2. זיו

    פעולה פסולה של מי שהשתן עלה לו למוח. אם לא חוסמים את איראן, BDS, BLM, נאצים למיניהם ושאר מיני ירקות, אין הם יכולים להצדיק פעולה הזויה ופסולה כזאת, המסריחה ממניעים פוליטיים פסולים מצד הרשתות החברתיות.

  3. מומה

    תיתנתקו ומהר כול מי שיש הגיון בראדו שיתנתק ..אלו חברות שמישתלטות עלינו מהר מידי היום זה טראמפ מחר אתם תיתנתקו הכוח באצבעות שלנו תמיד יש חלופות

אירועים קרובים