אילון מאסק – האיש העשיר בעולם – רוצה שישלמו לו בביטקוין

מטבע הקריפטו אולי לא נראה הכי יציב באחרונה, אבל מאסק - היזם והמיליארדר, מנכ"ל החברות החדשניות והמצליחות SpaceX, טסלה ואחרות - הביע בו אמון מובהק

יפסיד 2.5 מיליארד דולר? אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה. צילום: מתוך ויקיפדיה

ביום ד' האחרון הכריז בלומברג (Bloomberg) כי אילון מאסק הפך לאדם העשיר ביותר על פני כדור הארץ, אחרי שעקף את מייסד אמזון (Amazon), ג'ף בזוס, עם שווי נקי המוערך כעת בכ-195 מיליארד דולר.

זמן לא קצר לאחר מכן, ביום ו', בתגובה בטוויטר (Twitter) לציוץ של הסופר האמריקני בן מזריץ', שאמר כי הוא "לעולם לא מסרב לקבל שוב תשלום בביטקוין (Bitcoin)", הגיב מאסק לדברים אלו ב-"אני גם לא".

המולטי-מיליארדר הדרום אפריקני מאסק, שייסד וממנכ"ל מספר חברות חדשניות ומהפכניות, ביניהן TBC (ר"ת The Boring Company), SpaceX, נוירלינק (Neuralink), וטסלה (Tesla), התמקם בצמרת מדד העושר של בלומברג בעיקר בגלל הצלחתן המדהימה של מניות טסלה, חברה לייצור מכוניות חשמליות בהובלתו.

מאסק בעדו. ביטקוין. צילום: BigStock

מאסק בעדו. ביטקוין. צילום: BigStock

מאסק ידוע בכך שהוא נוהג לחולל מהומות בטוויטר – המגרש הביתי שלו – וכן נחשב כנון-קונפורמיסט וכמהפכן בתפישתו את תעשיית הטכנולוגיה. ואולם, הוא גם פורע שטרות והפגין עד היום הצלחה מרשימה עד מאוד. בין השאר הרשים מאסק את העולם בפועלה של נורלינק, שם הדגים כבר פיתוח המחבר בין מוח – לעת עתה של כבשה – למחשב באמצעות שבב. עוד הצליחו מאסק וחברת החלל שלו, SpaceX, להטיס בשיתוף פעולה חלליות מאוישות באסטרונאוטים שהכשירה סוכנות החלל נאס"א, וכמובן להעלות לשמים לווינים וחלליות פאלקון רבות, אחת מהן כשעל סיפונה מכונית טסלה אדומה. בנוגע לטסלה – עושה רושם שהבטחותיו של מאסק ל"זינוק קוונטי", עם טייס אוטומטי שיפעל באופן אוטונומי מלא, אשר עומד להיות משוחרר ממש בקרוב, הן חלק מההצלחה הנדירה של ענקית הרכבים החשמליים.

את התגובה של מאסק פירשו בתקשורת כמרמזת שישמח לקבל את משכורתו, או בכלל כל תשלום שהוא, בביטקוין – מטבע הקריפטו המפורסם ביותר. והמסר הזה כבר עשה כותרות אפילו בפורבס (Forbes).

יצוין כי הדברים מגיעים אחרי שהמטבע הדיגיטלי המאוד מדובר הפגין באחרונה עלייה מרשימה, והגיע לשווי של מעל 41,000 דולר – הגבוה מעולם. ואולם רק אתמול (ב') בשעות הבוקר הראה המטבע כמה הוא לא בהכרח יציב, כשמחירו צנח ב-16% במשך זמן קצר ל-33,900 דולר ליחידה – במה שהיווה מחירו הנמוך ביותר בששת הימים האחרונים. נכון למועד כתיבת שורות אלו, ועל פי נתוני אתר Coindesk, המטבע התייצב מעט ועומד כעת על כ-36,000 דולר ליחידה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים