Divers-IT; והפעם: אילה דנינו, מייסדת ומנהלת "החממה"

התעשייה מתהדרת בעובדים.ות ממגוון הקשת האנושית, כולל ערבים.ות, חרדים.ות, להט"בים.ות, א.נשים עם מוגבלות ועוד אוכלוסיות ● האומנם? יצאנו לבדוק, בכל פעם עם יזם.מית אחר.ת - ולהביא את סיפורו.ה

אילה דנינו, מנהלת החממה ומרכז פאני קפלן. צילום: סטודיו נתנאל תבל

מהיכן את?
"ירושלים. נולדתי וגדלתי בשכונת שמואל הנביא. כילדה, השתתפתי בפעילות של מרכז פאני קפלן, שהיה בעבר בשכונה זו. עם השנים חזרתי לסגירת מעגל, וכיום אני מנהלת את המרכז".

ספרי על המיזם שלך.
"החממה היא מיזם חברתי, שהקמתי דרך עבודתי במרכז קהילתי פאני קפלן, שכיום ממוקם בשכונת פת בירושלים. עמותת פאני קפלן שמה לה למטרה לפעול למען תושבים בשכונות מוחלשות. החממה היא מרחב ובו חדרי סטודיו אישיים לנשים בעלות הכשרה מקצועית כלשהי, שחולמות לפתוח עסק עצמאי משלהן, אולם בגלל קשיים וחסמים למיניהם לא עשו זאת. החממה מהווה עבורן קרש קפיצה לעולם העסקי.

בחממה נמצאות בעלות עסקים ממגוון מקצועות – טיפוח, טיפול, אומנות, עיצוב ועוד. כל אחת, בסטודיו משלה, מנהלת את העסק שלה במקביל לליווי אישי וקבוצתי.

במהלך התקופה בחממה מתמודדות הנשים עם החסמים והקשיים תוך כדי עבודה מעשית. הן רוכשות ניסיון, ידע, לקוחות ונחשפות לקהילה עסקית ענפה, שמעניקה להן תמיכה וייעוץ. זאת, לתקופה מוגבלת, עד ליציאתן מהחממה לטובת הקמת עסק עצמאי, מימוש עצמי ועצמאות כלכלית מכבדת".

מה הוותק שלך באקו-סיסטם?
"לפני כעשור הגיעו אליי כמה נשים אקטיביסטיות, שחיפשו שותפה להקמת מיזם לטובת עצמאות כלכלית של נשים. יד ביד, בצעדים איטיים, בהתקדמות רבה, בנסיגות ובנפילות, הקמנו את החממה העסקית לנשים ירושלמיות. יחד עם המיזם גדלתי לנהל את מרכז קהילתי פאני קפלן, כשהחממה היא אחת מפעילויותיו, והיא פועלת על ידי מלווה מקצועית נפרדת".

ספרי על אתגר שנתקלתן בו.
"מאחר שהמיזם שלנו ייחודי ואין כמוהו בארץ, היה מאוד קשה להגיע לתוכנית המוגמרת, ולמדנו תוך כדי ניסוי וטעיה. היה מאוד מאתגר לגייס שותפים ומשאבים, כיוון שכולם שאלו על ההצלחות – שטרם הגיעו".

כיצד התגברתן על האתגר?
"החלטנו לקפוץ למים ולהתחיל. כל אחת השקיעה מכספה מה שהיא הייתה יכולה, והתחלנו בתנאים מאוד מאוד נמוכים. זו הייתה תקופה קשה, מלאה בטעויות ובכישלונות. לאט לאט התחלנו לצבור הצלחות קטנות ולהתפתח. כיום משתתפות בחממה מדי שנה כ-15 נשים, והיא פועלת הודות לצוות המסור, שיתוף הפעולה עם עיריית ירושלים וכן הליווי האמון והתמיכה של קרן ירושלים. המנהלת בפועל והמלווה של החממה, נעה כהן פור, מובילה את הנשים המשתתפות במיזם לדרך עצמאית מספקת, מעצימה ומפרנסת".

האם נתקלת באפליה?
"לא, להיפך. הרגשתי עטופה במגוון הכי רחב של אנשים מכל הסוגים, והייתה ויש אווירה של הכלה, הבנה ועזרה האחת לשנייה".

מהו הטיפ שלך ליזמים.ות בתחילת דרכם.ן?
"תסמכו על עצמכם.ן ועל מה שאתם.ן מרגישים.ות, תנועו תוך כדי הקשבה ואמונה עצמית, ותשמרו על נחישות והתמדה – תמשיכו ואל תוותרו או תפחדו מהקשיים המתעוררים. גם אם נראה שזה לא האופק וזה לא הכיוון, תדעו שלפעמים לוקח זמן עד שהדברים מתממשים כמו שרציתם.ן. חשוב גם לדעת לזרום, לשנות ולהתאים את עצמכם.ן למציאות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גילי

    אילה מדהימה ממש, נותנת מעצמה ידע, כלים, סבלנות ואהבה.

  2. אתי בורכוב

    אין ספק שהגברת אילה דנינו נותנת השראה חיובית לכל מי שנמצאת בסביבתה. כל הכבוד!!!!!

אירועים קרובים