"לרדת מהמיינפרים זה כמעט כמו לכבוש את הר המידוריאמה"

מקסים קורוסטישבסקי, מנמ''ר משרד הבינוי והשיכון, מספר כיצד טכנולוגיות המידע מסייעות לשיפור השירות הניתן לרבע מיליון משקי בית גם באמצעות האזור האישי הממשלתי * וגם: על העבודה המשותפת עם נס

מקסים קורוסטישבסקי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד השיכון. צילום: יח"צ

"ירידה ממערכת המיינפריים היא לא דבר של מה בכך. ארגונים במשק הישראלי מנסים לעשות זאת שנים, וללא הצלחה. אצלנו, במשרד הבינוי והשיכון, הצלחנו סוף סוף לעשות את זה בתום שבע שנים של עבודה מאומצת, ועברנו לטכנולוגיות מתקדמות. בכך הוזלנו בהרבה את עלויות תחזוקת המחשוב, פישטנו את תהליכי העבודה וניצלנו טוב יותר את המשאב האנושי במשרד. אפשר לומר שלרדת מהמיינפריים זה כמעט כמו לכבוש את הר המידוריאמה (ההר ש-'מככב' בתוכנית נינג'ה ישראל – י"ה). זה לא הישג אישי שלי בלבד, אלא בעיקר של אנשי האגף ושל נס", אמר מקסים קורוסטישבסקי, מנהל אגף בכיר לטכנולוגיות דיגיטליות ומידע במשרד הממשלתי.

קורוסטישבסקי עובד במשרד השיכון מ-2010 ומשמש מנמ"ר מאוגוסט 2018. תחת ניהולו יש 120 עובדים – עובדי מדינה ונותני שירותים; מומחי נס; ועובדי יבמ, שמעניקים למשרד שירותי תמיכה וחומרה. "פעילות המשרד נחלקת לשני תחומים: תחום הבינוי, שמתמקד בשיווק קרקעות לבנייה, בפיתוח קרקעות ובקידום שיטות בנייה חדשות, ותחום השיכון, שבמסגרתו 190 אלף משקי בית מקבלים סיוע לשכר דירה, דיור ציבורי, משכנתאות, תוכניות לרכישת דירה ועוד – לצד 60 אלף שזכו במחיר למשתכן. תקציב משרד הבינוי והשיכון בתחום הבינוי עומד על חמישה מיליארד שקלים בשנה, ובתחום השיכון – 4.3 מיליארד. התהליכים שמנהל המשרד הם רחבים ומורכבים, וללא יכולות מחשוב מתקדמות, לא ניתן להצליח במשימה", ציין.

קורוסטישבסקי הסביר כי "למען רבע מיליון משקי בית שזכאים לסיוע מהמשרד, נכנסנו לפרויקט של האזור האישי-הממשלתי, המאפשר לקבל מידע אישי ואף לבצע שירותים דיגיטליים. השותפים שלנו בפרויקט הם נס וכמובן ממשל זמין. הקורונה עזרה לנו מאוד בהאצת הפרויקט, מפני ששאפנו לאפשר לציבור לקבל את המידע ללא יציאה מהבית. בקרוב אנחנו מתכוונים להשתלב גם באזור העסקי הממשלתי, ובאמצעותו להעניק שירות גם ל-20 אלף קבלנים. לקוחות נוספים של האזור העסקי יהיו ראשי רשויות מקומיות, שיוכלו לבצע בו את הפעולות הרלוונטיות עבורם. כך, למשל, ראש עירייה יוכל לדעת מהם שירותי המעטפת שמשרד השיכון מעניק לו בתחומי התשתיות ושיקום השכונות".

לדבריו, "לטובת הרשויות המקומיות, פיתחנו מערכת מתקדמת בענן, המטפלת בהיבטים של התחדשות עירונית, ובכלל זה פינוי-בינוי ותמ"א 38. המערכת מאפשרת לכל מי שמעורב בפרויקט לקבל מידע ולהזין נתונים. השלב הראשון של הפרויקט, מבוסס NoSQL וקוברנטיס, הסתיים באחרונה".

פורטל חוק המכר

"במהלך שארך כשנה", ציין קורוסטישבסקי, "הקמנו את פורטל חוק המכר – בהתאם לחוק המכר, שחוקק בעקבות פרשת קריסת חפציבה. אחת המשמעויות של חוק המכר היא שעל כל שקל שהקבלן מקבל, היזם חייב לדווח על מכירת דירה ולספק בטוחה. עד היום, תהליכי הדיווח התנהלו בעיקר באמצעות דואר אלקטרוני, אך כעת הדיווח מתנהל בפורטל, המאפשר תהליכים שקופים ופשוטים ומונע את מקרה חפציבה הבא: אם הקבלן בורח, תקבל את הכסף חזרה".

"היה לי חשוב לבנות נבחרת מחשוב חזקה, המתבססת בעבודתה על תהליכים מתקדמים", אמר. "במהלך השנה חוללנו מהפך וכעת, כל האגף עובד באג'ייל. עודדנו את תרבות ה-DevOps באגף ופעלנו ליישום תהליכי אוטומציה, המשפרים את קצב שחרור גרסאות היישומים ואת איכותן. פעלנו גם לקידום תקן ISO27001, וקיבלנו אותו כבר לפני יותר משנה".

קורוסטישבסקי הוסיף כי "בסוף השנה הנוכחית נסיים, בשיתוף נס, את פרויקט האזור האישי, נמשיך לייעל את כל השירותים והתהליכים של המשרד על כל מורכבותם ונסב עוד שירותים לפלטפורמות דיגיטליות. כך, נקדם את המשרד ונשפר את השירות לאזרחים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים