בגלל הקורונה: ייצור הסמארטפונים קטן ב-11% בשנת 2020

בסך הכל ייצרו החברות השנה 1.25 מיליארד טלפונים, כך על פי תוצאות מחקר חדש של טרנדפורס לחברת שמעיד עד כמה השפעת המגיפה העולמית הייתה דרמטית על שוק הטלפונים החכמים ● לחברת וויו הסינית צפויה שנה של התחזקות

שוק הסמארטפונים מטלטל עקב הקורונה. תצוגה של טלפוני ויוו. צילום: BigStock

ההשפעה של נגיף הקורונה על שוק הטלפונים החכמים הייתה מהותית ביותר ולפי מחקר של טרנדפורס (TendForce) הייצור הכולל של השוק צנח בלא פחות מ-11% במונחים של שנה, כשבסך הכל ייצרו החברות 1.25 מיליארד טלפונים. עם זאת צופה חברת המחקר שהשוק ישוב כבר ב-2021 לכמות של 1.36 מיליארד יחידות, או במילים אחרות – עלייה של 9% לעומת השנה שהסתיימה בשבוע שעבר.

לפי הדיווח, השלבים הראשונים של התפרצות המגיפה באופן גלובלי היו קשים יותר בגלל הפסקת הייצור במפעלים רבים, מאלו שמייצרים רכיבים ועד אלה שמרכיבים, כך שלמרות ההתאוששות היחסית בחודשים האחרונים, ולמרות השיפר הגדול במשלוחים, עדיין הפגיעה בתחילת השנה הייתה עצומה.

המגמה של החודשים האחרונים, כאמור, תוביל את התנועה החיובית גם לתוך השנה הבאה, לפחות לגבי רוב החברות. סמסונג (Samsung) אמורה לאבד מעט נתח שוק באופן יחסי, מ-21% ל-19%, עם ייצור שיעלה מ-263 ל-267 מיליון יחידות, אבל כל החברות הבאות ברשימה, אפל (Apple), שיאומי (Xiaomi), ויוו (Vivo), ואופו (OPPO Electronics) יעלו בכ-2% כל אחת, כש-ויוו תגיע לראשונה, לפני הערכות, לנתח שוק במספרים כפולים.

ועל חשבון מי? וואווי (‏Huawei). וואווי, כמובן שלפי הערכה נתח השוק שלה, תרד ל-3% בלבד עם ייצור של 45 מיליון טלפונים חכמים לעומת 170 מיליון ב-2020. מעבר לחרם האמריקני, כזכור מכרה החברה את המותג שלה הונור (Honor) לתאגיד חברות סיניות, כדי להציל אותו, כך שגם המכירות שלו כבר לא יהיו רשומות על שמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים