על מה נלמד ונדבר בשנת הכנסים והוועידות הקרובה?

הטרנדים החמים, הטכנולוגיות החדשות וההתפתחויות המעניינות בעולם ההיי-טק יעמדו במרכז האירועים של אנשים ומחשבים בשנת ה-40 של הקבוצה ● מה בתוכנית?

חוגגים 40. אנשים ומחשבים

יחד עם 2021, שהחלה לפני ימים אחדים, נפתחה גם שנת הפעילות של אנשים ומחשבים, ובמרכזה הכנסים והוועידות. סיימנו שנה מאתגרת, שבמהלכה עברנו במהירות שיא ובאבחה אחת מכנסים פיזיים, שבהם נפגשנו, לחצנו ידיים ושמענו הרצאות, לפורמט של כנסים וירטואליים. אחרי כל כנס קיבלנו תגובות רבות וחמות – וזאת הזדמנות להודות למשתתפים על כך.

אלא שהשנה תהיה שנה מיוחדת: אנחנו מציינים השנה 40 שנים לאנשים ומחשבים. הגיליון הראשון של אנשים ומחשבים – שאז היה, כמובן, עיתון מודפס – יצא בנובמבר 1981. ככלל, 1981 הייתה שנה מאוד משמעותית בתולדות ה-IT והמחשוב. זו השנה שבה יבמ הכריזה על המחשב האישי, ה-PC הראשון.

מאז הקמתה, קבוצת אנשים ומחשבים מלווה את קהילת ההיי-טק בישראל ובעולם, ומסקרת את המגמות הבולטות, החברות הגדולות והקטנות, והטכנולוגיות החדשות.

אחד הפרויקטים המרכזיים שלנו השנה יהיה גיליון חגיגי ומיוחד לכבוד 40 שנים לאנשים ומחשבים ו-40 שנות מחשוב פורץ דרך. הגיליון יספר את הסיפור של הענף דרך האנשם והארגונים – החברות, המנכ"לים וכמובן המנמ"רים. זאת, לצד הביטוי שהם מקבלים ויוסיפו לקבל באמצעי המדיה הקבועים שלנו: האתר, הניוזלטר היומי דיילי מיילי, הרשתות החברתיות ופודקאסט אנשים ומחשבים.

שנה של שלל כנסים ואירועים

אנחנו, באנשים ומחשבים, נכנסים ל-2021 עם תוכניות להמשך הכנסים באופן וירטואלי, כמתבקש מהתקופה, שגם השנה יכללו את התכנים המעניינים על המגמות הבוערות ביותר בעולמות ההיי-טק והטכנולוגיה.

פתחנו את שנת הכנסים אתמול (ב') בוועידת הערים החכמות, בהשתתפות ראשי השלטון המקומי, מנמ"רים ומנכ"לים של חברות היי-טק שעובדות עם המגזר המוניציפלי. המשכנו ללוות מגזר זה בשנה האחרונה, שלדברי חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, הייתה "שנת ראשי הערים", שהוכיחו שהם הגורם היציב במדינה, שלא מתחלף אחת לחצי שנה, וכך נעשה גם בשנה הנוכחית.

כנס החינוך השנתי שלנו יעקוב אחרי מגזר זה, שהשנה עמד במרכז החדשות וההתפתחויות, עקב הסגרים והמעבר ללמידה מרחוק. בעזרת הלמידה מרחוק, המורים והמורות מצילים.ות את מה שאפשר משנת הלימודים הדי אבודה.

גם הממשלה תוסיף לעמוד על סדר היום בכנסים ובוועידות שלנו, כאשר האתגר המרכזי שלה השנה בתחום הדיגיטל יהיה מכרז הענן הציבורי, שצפוי לחולל שינוי גדול בפעילותה. זאת, לצד הצורך בהמשך מתן השירותים לאזרח בעידן של סגרים וריחוק חברתי. אנחנו נהיה שם כדי לעקוב ולהביא את המרצים הרלוונטיים.

תחום נוסף, שהכנס השנתי שעוסק בו יתקיים בעוד שבועיים, הוא ניהול הידע, ובמיוחד ניהול המסמכים בארגון. שיתוף הידע וארגון המידע הם בסיס לייעול המערכות – נושא חשוב ביותר בכלל ובזמן הקורונה בפרט.

עוד כנס שיתקיים החודש יעסוק ב-BI ובבינה מלאכותית. באירוע תרצה ד"ר ארנה ברי, שעמדה בראש ועדה ציבורית שהמליצה למדינה כיצד לקדם את נושא ה-AI ולהעמיד אותו בראש סדרי העדיפויות.

כמו בשנים קודמות, גם השנה תעמוד מגמת התעשיה 4.0 במרכזו של כנס שנערוך בנושא זה בחודש מרץ. האירוע יעסוק בין היתר יכולתם של המפעלים בארץ להמשיך לתפקד בזמן המשבר הכלכלי שגורמת הקורונה, שבמידה רבה היא פונקציה של עד כמה הם משקיעים בדיגיטל ברצפת הייצור ובמערכות בק אופיס. במרכז האירוע יעמוד הכיוון שאליו הולכים השנה מפעלי תעשיה רבים – הגברת ההשקעות שלהם בדיגיטל.

יש עוד שלל אירועים, שקצרה היריעה מלפרט, בהם של החברות עצמן, שיספרו על החידושים שלהן, כנסים שעוסקים בטרנדים כמו ענן ו-RPA, ועוד. אתם מוזמנים להציץ באתר האירועים שלנו.

השורה התחתונה: 2021 תהיה ללא ספק שנה מאתגרת, לא פחות מקודמתה. אלא שיש הבדל אחד – הכניסה לשנה זו מלווה בתקווה, בעקבות החיסונים, שפותחו על ידי טובי המדענים בעולם. אנחנו נמשיך להיות עם היד על הדופק, וכל מה שנותר זה לאחל לכולנו שנה בריאה ושנת עסקים מוצלחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים