אישום: הקים קב' טלגרם שהופצו בהן תכנים מיניים של עשרות ישראליות

הפרקליטות טוענת כי הנאשם הפיץ תכנים מיניים של נשים ואת פרטי הזיהוי שלהן, כדי להוכיח שהן ישראליות

שורה של סעיפי אישום על הטרדות מיניות באמצעות טלגרם. מקור: BigStock

הפרקליטות הגישה לפני ימים אחדים כתב אישום נגד מפעיל קבוצות טלגרם שהופצו בהן תמונות וסרטונים של עשרות נשים, בגין ריבוי עבירות של הטרדה מינית והתנכלות על פי "חוק הסרטונים" ופגיעה בפרטיות.

כתב האישום הוגש לבית משפט השלום בנתניה נגד תושב העיר. על פי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, הנאשם הקים, הפעיל וניהל קבוצות באפליקציית טלגרם, שבהן הופצו תמונות וסרטונים המתמקדים במיניות של עשרות נשים וצעירות ישראליות – ללא הסכמתן.

את כתב האישום הגישו עורכי הדין איתי גוהר ומורן אשול, ונטען בו שלפרסומים בקבוצות צורפו, על פי רוב, תצלומים מתוך הפרופילים האישיים של אותן נשים וצעירות ברשתות החברתיות, המכילים את פרטיהן האישיים. זאת, לשם זיהוי שלהן ועל מנת להוכיח לחברי הקבוצות כי התכנים המיניים שבהם הם צופים הינם של צעירות ישראליות אותנטיות. בקבוצות שניהל הנאשם היו חברים עשרות אלפי משתמשים, שנהגו לצפות בתכנים שהופצו על ידיו.

על פי הפרקליטות, הנאשם פעל לכל הפחות מאז יוני 2019 ועד למעצרו בנובמבר אותה שנה. עוד נטען כי על מנת להקשות על איתורו, הנאשם יצר את קבוצת הטלגרם תוצרת כחול לבן, ולקח חלק דומיננטי בתפעול וניהול של כמה קבוצות טלגרם: תוצרת כחול לבן זיהויים, המ**ש כחול לבן פתוחה, המ**ש WORLD וישראליות שוות. הוא פעל באמצעות כמה חשבונות טלגרם: גנרו, רוני, בן, אבי, עידן, Chiro di marzio ,Genaro Savastano, Shalom ,Ganro savastano. על פי כתב האישום, "מטרת הקבוצה תוצרת כחול לבן וייעודה היו הפצה של סרטונים ותמונות שבהן נחזות נערות ונשים ישראליות בעת ביצוע אקטים מיניים, או בתמונות חשופות המתמקדות במיניותן, בלא ידיעתן או הסכמתן. הנאשם קבע את חוקי הקבוצה, ובין היתר ציין, בהודעה שהוצגה בקבוצה באופן קבוע, את הדברים הבאים: 'מי שמ***ן ת'מוח יותר מדי, מלכלך על הקבוצה וכל מיני שטויות – עף מיידית!… מי ששולח משו (שגיאת הכתיב במקור – י"ה) – שישלח ישראליות ולא חו"ל!… מי שרוצה גישה לבוט ישראליות – שישלח סט ויקבל גישה, לא לבקש פה קישורים".

עוד נטען כי "נוסף על פרסום מרבית התכנים המיניים שפורסמו בקבוצה על ידיו, הנאשם שלט גם בתכנים שפורסמו על ידי אחרים, בכך שיכול היה להסיר תכנים אלה, לצרף משתמשים חדשים ולהסיר משתמשים קיימים. כמו כן, כיוצר ומנהל הקבוצה, הוא עודד משתמשים אחרים להפיץ תכנים מיניים בעצמם, ולשלוח לו או למנהל אחר בקבוצה תוכן מיני נדיר שישמש 'דמי כניסה' לקבוצת טלגרם סגורה, שהגישה אליה מוגבלת. בקבוצה זו פורסמו, לטענת המנהלים, תכנים מיניים ייחודיים, שלא הופצו בקבוצת הטלגרם תוצרת כחול לבן".

ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, אמר כי "הגשת כתב האישום מהווה צעד נוסף במאבק רשויות האכיפה נגד התופעה החמורה של הפצת תכנים מיניים של נשים וצעירות ישראליות בלא הסכמתן. ההפצה פוגעת באופן אנוש בזהותן הווירטואלית של הצעירות ומשפיעה על חייהן ברשת ומחוצה לה. בשנה החולפת, בפעילות משותפת של מחלקת הסייבר ומחלק הסייבר בימ"ר תל אביב שבמשטרה, הוגשו כתבי אישום נגד שמונה נאשמים שהפיצו תכנים מיניים באמצעות הטלגרם ופגעו במאות מתלוננות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים