אפל דרשה להסיר מחנותה את אפליקציית אמפטמין – מדוע חזרה בה?

מפתח Amphetamine - שנמצאת ב-Mac App Store מ-2014 והורדה על ידי יותר מ-400 אלף משתמשים - סיפר כי צווה להסיר את האפליקציה בשל שמה, אמפטמין - שהוא שם סם ממריץ ● לאחר לחץ מקהילת המפתחים, אפל הודיעה שהיישום יישאר בחנות

מכתבי אזהרה למדליפים. אפל. צילום: BigStock

אפל (Apple) תאפשר ל-Amphetamine (אמפטמין) – אפליקציה שמונעת ממכשירי מק (Mac) מלעבור למצב שינה, למשל בעת סריקת וירוסים – להישאר ב-Mac App Store שלה, וזאת לאחר שאמרה למפתח שלה שהיישום מפר את מדיניותה.

לדברי וויליאם סי גוסטפסון, המפתח, אפל הורתה לו לשנות את שם האפליקציה ואת הלוגו שלה ואמרה שזו לא תוכל להישאר בחנות, וכל זאת משום ש'אמפטמין' הוא סם ממריץ, סוג של ספיד. גוסטפון בחר כלוגו של היישום שפיתח – שכלל אינו קשור בסמים – גם תמונה של כדור אמפטמין, מה שמשך אליו עוד יותר את האש מאפל.

אפליקציית Amphetamine ב-Mac App Store. צילום מסך

אפליקציית Amphetamine ב-Mac App Store. צילום מסך

הסיבה לבחירה בשם ובלוגו, היא ככל הנראה מהות היישום' ששומר, כאמור, שהמחשב לא ירדם ולמעשה "ממריץ" אותו. לאפליקציה שמוצעת בחנות של אפל תחת אותו השם כבר משנת 2014, יש יותר מ-400 אלף הורדות. בנוסף, אפליקציית ה-macOS החינמית אף זכתה בדירוג 4.8 בחנות.

גוסטפסון סיפר למשתמשי רדיט (Reddit) וגיטהאב (Github) – קהילות שמרבית המשתתפים בהן הם מתחומי הטכנולוגיה והעסקים – כי הענקית מקופרטינו הודיעה לו שיש לו שבועיים "להסיר את כל הפניות למילה 'אמפטמין' ולהסיר את הגלולה מהסמל" של היישום. לדבריו, אפל אמרה לו מפורשות שאם לא יצליח בכך, היא תסיר את האפליקציה מחנות האפליקציות ב-12 בינואר. ואולם, הדיווח שלו עורר גלים בביצה, ואלו שינו את המצב לחלוטין.

הפרסום והחשיפה של הסיפור המשונה כנראה שינו את עמדתה של אפל – כעת, ענקית הטכנולוגיה ביטלה את החלטתה והאפליקציה תישאר בחנות במתכונתה הנוכחית, כך דיווח The Verge.

"בדיוק סיימתי שיחה עם אפל. הערעור התקבל ואמפטמין תישאר ב-AppStore", צייץ גוסטפסון בטוויטר (Twitter) אתמול (ש'). "תודה לכולכם על הערותיכם, דעותיכם ופעולתכם. יתכן שלא כולנו מסכימים, אך אני שמח שלכולנו עדיין יש את החופש להביע את עצמנו כיום", הוסיף המפתח שזכה לתמיכת מרבית הקהילה הטכנולוגית.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים