קוואלטריקס של סאפ יוצאת סופית להנפקה

אחרי שענקית הטכנולוגיה הגרמנית הודיעה ביולי על כוונתה לצאת עם קוואלטריקס ל-IPO, ושנתיים לאחר שרכשה אותה, כעת הוגשו רשמית המסמכים וההנפקה של חברת התוכנה - המסייעת לארגונים לסקור שביעות רצון הלקוחות - יצאה לדרכה

עשתה עסקה מוצלחת. סאפ. אילוסטרציה: BigStock
יוצאת ל-IPO. קוואלטריקס

יוצאת ל-IPO. קוואלטריקס

חברת סאפ (SAP) תנפיק בניו-יורק את קוואלטריקס (Qualtrics), שאותה רכשה בנובמבר 2018 תמורת שמונה מיליארד דולר. שווי החברה כבר עומד כיום על 16 מיליארד ד' לערך.

קוואלטריקס האמריקנית נוסדה ב-2002 ופיתחה טכנולוגיה למדידת שביעות הרצון של לקוחות שמבצעים רכישות באינטרנט. 

סאפ רכשה את קוואלטריקס, שבסיסה בפרובו, יוטה, ארבעה ימים לפני שהאחרונה הייתה אמורה לצאת בהנפקה לציבור, והתכנית הזו עצרה. אולם כבר ביולי השנה דיווחה הענקית הגרמנית על תכניותיה להנפיק את קוואלטריקס בקרוב.

"החלטנו כי הנפקה תעניק את ההזדמנות הגדולה ביותר עבור קוואלטריקס להגדיל את קטגוריית ניהול החוויה, לשרת את לקוחותיה, לבחון את אסטרטגיית הרכישה שלה, ולהמשיך לבנות את הטלנטים הטובים ביותר", אמר מנכ"ל סאפ, כריסטיאן קליין, בהצהרה ביולי. "סאפ תישאר השותפה הגדולה והחשובה ביותר בתחום המחקר והפיתוח של קוואלטריקס, תוך שהיא מעניקה לה עצמאות רבה יותר להרחיב את בסיסה על ידי שותפות ובניית כל המערכת האקולוגית לניהול חוויות".

סאפ תהיה בעלת רוב המניות בהנפקה

במסמך רישום S-1 שהוגש השבוע (ב'), קוואלטריקס דיווחה על הכנסות בסך של 550 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2020 – עלייה של כ-31% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתוך סך ההכנסות באותה תקופה, כ-415 מיליון דולר הגיעו מהכנסות מנוי – עלייה של 34% לעומת כ-309.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. גם ההפסדים נטו של החברה הצטמצמו ב-70% – מסביבות 860 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2019, ל-258 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה. לחברה יש יותר מ-12,000 לקוחות וכוח עבודה המונה יותר מ-3,300 איש, כך על פי מסמכי ההגשה, שגם חושפים כי לקוואלטריקס יש עובדים הפרוסים ביותר מ-25 מדינות.

כחברה פרטית גייסה קוואלטריקס מימון של כ-400 מיליון דולר ממשקיעים, כולל מ-Accel ו-Sequoia Capital. בפעם האחרונה היא גייסה באפריל 2017.

סאפ תהיה בעלת רוב המניות בהנפקה, עם יותר מ-423 מיליון מניות (100 אחוז) מהמניות הרגילות מסוג B. החברה, שבכוונתה להרשם בנאסד"ק תחת התווית XM, קבעה טווח מחירים ראשוני של בין 20 ל-24 דולר למניה. מורגן סטנלי וג'יי פי מורגן הן בין החתמים על ההנפקה.

יצוין כי כשביל מק'דרמוט, אז מנכ"ל סאפ וכיום מנכ"ל סרוויס נאו, הוביל את רכישת קוואלטריקס, היו בשוק מי שמתחו עליו ביקורת על כך שקנה אותה במחיר גבוה מדי. אלא שכיום, כאמור, השווי שלה הוא יותר מפי שניים מאשר ביום הרכישה. זאת, בהתבסס על ערך השוק המקובל של חברות היי-טק מהסוג של קוואלטריקס – פי 30 מהרווח השנתי של החברה. לפיכך, ולפי ההחלטה על ההנפקה, אין ספק שמדובר בעסקה מוצלחת של סאפ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים