Divers-IT; והפעם: שמס פאהום, מייסד ג'אפה פודי

תעשיית ההיי-טק מתהדרת בעובדים.ות ממגוון הקשת האנושית, כולל ערבים.ות, חרדים.ות, להט"בים.ות, א.נשים עם מוגבלות ועוד אוכלוסיות ● האומנם? יצאנו לבדוק, בכל פעם עם סטארט-אפיסט.ית אחר.ת - ולהביא את סיפורו.ה

שמס פאהום, מייסד ג'אפה פודי. צילום: יח"צ

היכן אתה גר?
"בג'באליה, יפו".

ספר על המיזם שלך.
"ג'אפה פודי (JaffaFoodie) הוא מרקט פלייס יפואי, שמספק מוצרים טריים עד הבית. מדובר בזירת מסחר אונליין, שמחברת חנויות בוטיק מתחום המזון ביפו לצרכנים שרוכשים את המוצרים באופן ישיר, נוח ונגיש. בדרך זו, ג'אפה פודי מאפשר לצרכנים להכיר את תרבות האוכל של יפו ולהיחשף לעסקים יפואיים קטנים ובינוניים, ובכך לחזק את הכלכלה המקומית ולהנגיש לצרכנים את החוויה הקולינרית של יפו".

מה הוותק שלך בענף?
"ארבע שנים".

ספר על אתגר שנתקלת בו במסגרת פעילותך.
"נתקלתי בכמה אתגרים: ראשית, ביסוס רעיונות. אחת התחנות הכי מסובכות שעברתי במסגרת התהליך באקו-סיסטם הייתה גיבוש הרעיון – להתעורר באמצע הלילה ולכתוב הערות שצצו בחלום על איך אוכל לשפר את איכות החיים של האנשים שמסביב. אתגר קריטי נוסף היה המסע לבניית ידע וניסיון בכל הקשור לנושא המיזם, ותרגום הניסיון שנצבר במשך שנים לכלים ולאמצעים לפיתוחו. בנוסף, אי הוודאות שעוברת על כולנו בתקופה כל כך מאתגרת, בצל הקורונה, היא אתגר בפני עצמו. לצד זאת, כל יזם צעיר מתמודד עם אי ודאות ומרדף אחר תשובות מה הצעד הבא, כמה, איך ומתי – שאלות שמהוות אתגר לא פשוט והמענה עליהן מצריך המון עבודה".

כיצד התגברת על האתגר?
"חלק משמעותי מההתמודדות עם האתגרים שחוויתי באקו-סיסטם התרחשה במסגרת מאיץ היזמות של פרזנטנס, שהעניק לי כלים רבים לעשות סדר בתחנות שחוויתי אי ודאות לגביהן. לצד זאת, מצאתי חברים לדרך שעזרו לי לחדד את השאלות, ולקבל חוות דעת נוספת ונקודת מבט שונה".

האם נתקלת באפליה במסגרת העבודה שלך באקו-סיסטם?
"למען האמת, לא נתתי משקל להתנהגות גזענית או מפלה ולא אפשרתי ולו למשהו להפריע לי להגיע ליעדים שהצבתי לעצמי, כך שאני לא יכול להצביע על מקרה ספציפי. אבל, כמובן שהיו מקרים שעוררו תחושה של אי צדק ואפליה בקשר לתהליכי קבלת החלטות שהושפעו ממניעים גזעניים, וכתוצאה מכך הייתה העדפה של אחרים על פניי".

מה הטיפ שלך ליזמים בתחילת דרכם?
"אני מאמין שכל אחד מאתנו נולד יזם, כך שאני מציע ליזמים צעירים להאמין ולאהוב את מה שהם עושים, להתמיד והכי חשוב – להיות בחברת אנשים שיכולים לתרום להם להתפתח ולהביא לידי ביטוי את היכולות שלהם".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חבר אמת

    בהצלחה לך אח יקר, תמיד היתה לך יד רמה בכל מה שנגעת, אין מעצור לשאיפותיך

  2. רשיד זבדה

    ג׳אפה פודי זה ה דבר!!! אני חייב לציין שזה רעיון מבריק וחדשני. אני אישית כן מזמין דרכו ומאוד ממליץ כי הכל טרי דרכו והמחירים הכי טובים והשירות מדהייייים והכי מהיר שיש. מאחל לך בהצלחה יא גאון

אירועים קרובים