הסכם קיבוצי חדש לעובדי סאפ בישראל

היום חודש ההסכם הקיבוצי בין עובדי סאפ ישראל להנהלת החברה ואיגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, אשר המשא ומתן עליו החל לפני תקופת הקורונה והגיע לסיומו בתוך המשבר, והמיישם מודלים חדשניים של גמישות, אמון והעצמת העובדים, תוך התאמה לעולם המשתנה

מעמד חתימת ההסכם בסאפ ישראל. צילום: יח"צ

היום (ג') חודש ההסכם הקיבוצי בין עובדי סאפ (SAP) ישראל להנהלת החברה ואיגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות. ההסכם יחול על כ-800 עובדי סאפ בישראל.

על רקע האתגרים הרבים לכלכלת העולם ולשוק התעסוקה, ובדיוק בתקופה שבה ענף ההיי-טק והמשק כולו נדרשים להרגיל את עצמם לצורת עבודה חדשה, ההסכם שנחתם מיישם מודלים חדשניים של גמישות, אמון והעצמת העובדים, תוך התאמה לעולם המשתנה.

במסגרת ההסכם, סאפ הרחיבה את השקעתה הכלכלית בעובדים, הכניסה לשורותיה עובדי קבלן ושיפרה את תהליכי הזיהוי והתמיכה ביכולת של עובדים להמשיך ולהתפתח עם החברה ובתוכה. כמו כן, החברה הגדילה את השקעתה ברווחת העובד וזו תכלול, בין היתר, גם ביטוחי שיניים.

עוד לפי ההסכם החדש, נבנה מודל הטבות ייחודי, המבוסס על ההבנה שלעובדים שונים צרכים שונים, ומטרתו לאפשר לעובדים להגדיר בעצמם את ההטבות שהם מעוניינים לקבל. לדוגמה, הטבות שרלוונטיות לילדים מתייתרות בקרב עובדים שאינם הורים לילדים, או שילדיהם מבוגרים. על פי מודל הטבות ייחודי זה, כל עובד חברה יקבל סכום חודשי קבוע, שאותו יוכל לממש במסלולי הטבות על פי בחירתו האישית. מסלול ההטבות יכול להשתנות בהתאם להעדפות העובד, גילו, מצבו המשפחתי וצרכיו האישיים.

בנוסף הוסכם, כי יש לאמץ מדיניות ארגונית דומה לזה הקיימת בסאפ בגרמניה, שתאפשר עבודה בתנאים חדשים וגמישים. מרכז הכובד עובר ממשרדי החברה אל מסלול היברידי, המשלב עבודה מהבית לצד עבודה מהמשרד.

במסגרת ההסכם הושק, בין היתר, מודל חדש של חופשים, ״חופשת Restart", שיאפשר לעובדים לתכנן חופשות ארוכות ולארגון להיערך בהתאם.

אחד הסעיפים בהסכם עוסק בתמיכה לעובדים הנמצאים בתהליכי פונדקאות ואימוץ. לפי ההסכם, עובדים הנמצאים בהליכי פונדקאות או אימוץ יקבלו מענק בשווי של 50 אלף שקלים

גד רביד, יו״ר ועד עובדי סאפ בישראל, ציין לאחר החתימה, כי "הסכם זה משקף את מקומו החשוב של ועד עובדים בהיי-טק הישראלי כגורם יוזם ומעודד שינויים חיוביים בתפיסת העולם התעסוקתית, הפועל בשיתוף ובסינרגיה עם הנהלת החברה בארץ ובעולם. לאורך כל הדרך שמנו דגש על חשיבה מעצימה, ששמה את הצורך במתן גמישות ואמון בעובד על מנת לממש את חזון המצוינות של חברת סאפ. אנו גאים בהישגי ההסכם פורץ הדרך ובחברת סאפ, אשר ממשיכה להציג מחויבות לעובדים ושואפת יחד עם ועד העובדים להמשיך ולפעול על מנת לשמר את מעמדה כמעסיק הטוב ביותר בארץ ובעולם".

מהנהלת SAP בישראל נמסר, כי ״אנו מודים לחברי ההנהלה ולוועד העובדים שעמלו על ההסכם הזה. אנו מאמינים כי יצרנו הזדמנות ארגונית יוצאת דופן וגאים בחדשנות שהובלנו עבור העובדים. הצלחנו ליישם גישות גמישות ומעודכנות המתאימות למציאות ולשינויים הדרמטיים שעובר העולם בכלל, ושוק התעסוקה בפרט: המודלים שלנו הוכחו כרלוונטיים, לרבות בתנאים של מגפה עולמית. רוח החברה, האומץ להסתגל והנכונות לפרוץ מחסומים – כל אלה מוצעים עכשיו לעובדים שלנו. עבדנו בשיתוף פעולה והצלחנו להתגבר על השונות בין הגורמים השונים לטובת הארגון והעובדים. תהיה לכך השפעה חיובית מאוד על התרבות הארגונית ואנו מאמינים שזה יבוא לידי ביטוי גם בחיזוק המחוברות הארגונית, הפרודוקטיביות והמצוינות של עובדי החברה. יש לנו אתגרים תחרותיים משמעותיים ואנו נתייצב מולם מאוחדים וחזקים מאי פעם".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר: בתקופה המאתגרת הזו גילינו כולנו שרק ביחד זה עובד: ההתאגדות והעבודה המאורגנת, גם בהיי-טק הישראלי, מוכיחה את עצמה. ניתן לפרוץ גבולות ולחדש מודלים ארגוניים בעבודה באמצעות שיח של עובדים ומנהלים. אבקש לברך את ועד עובדי סאפ והנהלת האתר על המוגמר".

 

בתמונה, מימין: ניצן לוי, אינה ג'ורביץ', ערן גולדנברג ומיכה אזולאי, חברי ועד עובדי סאפ ישראל; מורן מלמוד, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה; גד רביד, יו"ר הוועד; יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות; וצחי אדטו, אבי רוקח ואייל גולן, חברי הוועד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים