Divers-IT; והפעם: אבי מועלם, מנכ"ל ומייסד סולבד ויז'ן

תעשיית ההיי-טק מתהדרת בעובדים.ות ממגוון הקשת האנושית, כולל ערבים.ות, חרדים.ות, להט"בים.ות, א.נשים עם מוגבלות ועוד אוכלוסיות ● האומנם? יצאנו לבדוק, בכל פעם עם סטארט-אפיסט.ית אחר.ת - ולהביא את סיפורו.ה

אבי מועלם, מנכ"ל ומייסד סולבד ויז'ן. צילום: יח"צ

מהיכן אתה?
"אשקלון".

ספר על הסטארט-אפ שלך.
"סולבד ויז'ן (Solved Vision) מפתחת כלי עזר המשתלבים עם הטלפון החכם של משתמשים בעלי לקויות ראיה ועיוורון.
המיזם נולד מתוך הצורך שלי, כאדם בעל לקות ראיה מלידה שעוסק בהדרכת עיוורים ובעלי לקויות ראיה, להשתמש במחשב ובטכנולוגיה מסייעת, ושל חברי הקהילה, שהביעו רצון במכשירים שיהוו אלטרנטיבה זולה משמעותית למכשירי הטכנולוגיה המסייעת הקיימים כיום, שעלותם גבוהה וזמינותם נמוכה.

המוצרים של סולבד ויז'ן מסייעים בקריאת טקסטים מודפסים, צילום מסמכים, מיון תרופות, אריזת מזון, הפקדת צ'קים באפליקציות בנקאיות ולמעשה, מקלים את ההתנהלות היומיומית השוטפת. בעזרת כלי העזר שלנו ניתן לחסוך עלויות משמעותיות מאוד בטכנולוגיה מסייעת עבור האוכלוסייה המדוברת, וכן להגדיל את העצמאות ולהפחית את התלות של ציבור זה בסיוע של אדם רואה לצורך ביצוע פעולות פשוטות לכאורה".

מה הוותק שלך באקו-סיסטם?
"שנתיים".

ספר על אתגר שנתקלת בו במסגרת פעילותך.
"האתגר המשמעותי, והקשה להחריד, הוא איתור מקורות מימון למיזם שייעודו עסק חברתי".

כיצד התגברת על האתגר?
"לצערי, עדיין לא התגברתי על הקושי, אך עשיתי עשרות פעולות כדי להתגבר עליו. הצטיידתי בארגז כלים משמעותי בעקבות השתתפותי במאיץ של פרזנטנס, שבו למדתי לעשות חקר וניתוח שוק נכונים. בניתי מודל עסקי ותוכנית כלכלית מדויקת, וקיבלתי עוד כלים שהקנו לי ביטחון לדבר מול קהל ולהציג נכון ובאופן תמציתי יותר את הבעיה, הצורך והפתרון שאני מציע".

האם נתקלת באפליה במסגרת העבודה שלך?
"בהחלט כן. לתחושתי, הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהמוצרים נועדו לבעלי לקויות ראיה ובכך שאני יזם עם מוגבלות, וככזה, יש חוסר אמונה בכך שאצליח לקדם את המיזם".

מה הטיפ שלך ליזמים בתחילת דרכם?
"כאשר אתם חושבים על רעיון שישנה את העולם, עשו עבודת הכנה יסודית לגבי הצורך והייחודיות שלכם. חשוב מאוד להיות סבלניים ואופטימיים, לקחת בחשבון שאין קסמים ושצריך לעבוד קשה כדי בסופו של דבר להצליח, גם אם לפעמים תידרשו לשנות כיוון בחשיבה, בהתאם לצרכי השוק".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חלי רחל גורן

    אבי היקר שלנו, כולנו תומכים ומאמינים בך!! מאמינים שעם כוח הרצון האדיר שלך אתה מסוגל ותגיע למרחקים ארוכים. בטוחים בדרך שבה אתה הולך, ויודעים כי זו הדרך הטובה והנכונה עבורך ועבור רבים שלא יכולים לממש את הזכות לראות.

אירועים קרובים