גאדג'Time: אוזניות חדשות והצהרה יומרנית

Jabra Elite 85t הן אוזניות שמיועדות לחובבי מוזיקה, ובהתאם מספקות מנגנון טוב לסינון רעש - לפחות לפי הדוגמאות שנותנת החברה ● בג'ברה אומרים שהם מעוניינים להתחרות איתן ראש בראש מול ה-Air Pods Pro של אפל

ה-Jabra Elite 85t. צילום: יח"צ

לפני ארבע שנים בלבד, ב-2016, שוק האוזניות הכולל רשם מכירות של 42 מיליון יחידות. החלק של האוזניות נטולות החוטים, או ה-TWS, הסתכם באחוז בודד, והאוזניות עם החוטים תפסו 49% מהשוק. זינוק לסוף 2020 מגלה את השינוי האדיר שחל בשוק: השנה כבר מכרו 112 מיליון יחידות של אוזניות בכלל – 52% מהן אוזניות אלחוטיות ורק 15% עם חוטים.

במקרה או שלא, יצרנית האוזניות ג'ברה, שמוצריה מיובאים לארץ על ידי ביקונקט, מלווה את השינוי הזה כמעט מראשיתו, ובאחרונה היא הוסיפה לפורטפוליו המקומי שלה אוזניות חדשות בשם Jabra Elite 85t. יחד איתן היא שחררה הצהרה מקומית חזקה מאוד. "הן מיועדות להתחרות חד ערכית ב-Air Pods Pro של אפל", אמר המנכ"ל, רונן ברקוביץ'. "אני יודע שזאת הצהרה יומרנית, אבל היא מאוד משמעותית לדרך שבה אנחנו הולכים לשווק את המוצר ולהחדיר אותו לשוק. אנחנו רוצים לנגוס בנתח שוק שלהן".

למרות מספרן הסידורי, ה-Elite 85t לא באות להחליף את ה-Elite 75t, אלא לחיות לצידן: בניגוד לאוזניות הקודמות בסדרה, בג'ברה לא מכוונים אותן הפעם לחובבי ספורט, אלא לחובבי מוזיקה שצריכים גם דיבורית טובה.

זו הסיבה אולי לשינוי בעיצוב, שמוגדר על ידי החברה כחצי פתוח, אל מול העיצוב הסגור של ה-75t, שבו האוזניות סוגרות את האוזן כמו פקק. ה-85t לא מספקות השתקת רעשים פסיבית מלאה, אלא מיועדות להשאיר את המשתמש מחובר לסביבה שלו, ולכן לא סוגרות את האוזן לחלוטין עם הסיליקון – שעבר שינוי עיצובי קטן משל עצמו.

כיסוח דשא ודיבור בטלפון בו זמנית וללא הפרעה

אבל מהצד השני, בג'ברה מספרים על מנגנון סינון רעשים אקטיבי משופר עם רכיב קנייני שמתוכנן אוטומטית לסינון מקורות רעש סביבתיים חזקים, כשהוא נסמך גם על שישה מיקרופונים שמשולבים באוזניות, שלושה בכל אוזניה – וזה, אם תרצו, סוג של שיא חדש. עד כמה זה אמור להיות יעיל? הדוגמאות שנותנים בחברה הן כיסוח דשא ודיבור בטלפון בו זמנית, בלי שהצד השני בכלל ישמע זאת, וכן שימוש בטלפון ללא הפרעות ברוח חזקה מאוד.

האוזניות שוקלות 6.9 גרם כל אחת ויחד עם מארז הטעינה מגיע המשקל ל-43.7 גרם. הן יכולות לספק 5.5 שעות עבודה יומית כשמנגנון סינון הרעשים פעיל ועוד 19.5 שעות מסוללת המטען, ואם המנגנון לא עובד, המספרים יכולים לעלות בעוד שבע ו-24 שעות, בהתאמה.

עוד מאפיינים: הלחצנים פיזיים אך מגיבים בקלות, יש הגנה נגד רטיבות בתקן IPx4 ויש מחיר של 799 שקלים, כשלפי ברקוביץ' מדובר במחיר בחו"ל בתוספת מע"מ. ה-Jabra Elite 85t זמינות מהיום (ה') בחנויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים