מבוכה לאפל: קצין הבטיחות הראשי שלה מואשם בניסיון לשיחוד שוטרים

ראש תחום האבטחה העולמי, תומאס מויר, הציע 200 מכשירי iPad כשוחד, כך טוענת התביעה ● הנאשם מכחיש את ההאשמות לפיהן הוא ושני בכירים במשרד השריף במחוז סנטה קלרה גיבשו עסקת שוחד בעבור רישיונות נשק לעובדי ענקית הטכנולוגיה

חשוד בניסיון שוחד. תומאס מויר, ראש תחום האבטחה העולמי של אפל. צילום: תמונת פרופיל מחשבון הלינקדאין של מויר

ראש תחום האבטחה העולמי של אפל (Apple), תומאס מויר, מואשם בניסיון לבצע עסקת שוחד מול בכירים במשרד השריף של מחוז סנטה קלרה בארה"ב. יחד איתו יישפטו גם שני מפקדים מצמרת משרד השריף, החשודים שהיו מעורבים במקרה, ואולי אף כי יזמו אותו. לפי הדיווחים השונים מדובר בעסקת שוחד שהוסוותה כמתן תרומה, ושמטרתה הייתה לזכות באישורי נשיאת נשק מוסתר בעבור כמה מעובדי החברה.

לדברי ג'פרי רוזן, התובע הכללי של אזור המפרץ בקליפורניה, מויר התחייב לספק 200 מכשירי iPad כתרומה, לכאורה, למשטרה המקומית, וזאת בתמורה לקבלת רישיונות נשיאת הנשק. לטענת רוזן, מויר "הסכים לתרום אייפדים בשווי של קרוב ל-70,000 דולר", ואולם חזר בו כשחקירה בעניין החלה.

על פי חוקי המדינה, זהו פשע לשאת נשק מוסתר ללא רישיון. במקרה המסוים, סגן השריף של המחוז, ריק סונג, וקפטן השריף, ג'יימס ג'נסון, מואשמים בבקשת שוחד בגין אספקת רישיונות לנשיאת הנשק המוסתר, ומויר מואשם בכך שהציע שוחד כדי להשיגם. אם ימצאו אשמים, השלושה עלולים לקבל עונש מאסר.

מכשירים נחשקים. iPad AIR. צילום: אפל

מכשירים נחשקים. iPad AIR. צילום: אפל

הסכים "לתרום" את מכשירי החברה הנחשקים ליחידה המשטרתית

פרקליטות המחוז טוענת כי סונג סירב להנפיק את אישורי אחזקת כלי הנשק המוסתרים לצוות האבטחה של אפל, עד שמויר הסכים "לתרום" את מכשירי החברה הנחשקים ליחידה המשטרתית. בדף האישום נכתב כי העסקה בוטלה באוגוסט 2019, לאחר שסונג ומויר גילו על קיומו של צו חיפוש לתפיסת רישומי רישיון הנשק המוסתר של המשטרה המקומית.

החקירה בת השנתיים מצאה, לטענת הפרקליטות, כי סונג, בסיועו של ג'נסן במקרה אחד, מנע את הוצאת האישורים המבוקשים, וסירב לשחררם עד שהמבקשים מטעם אפל יתנו לו ולמשרד השריף דבר מה בעל ערך, במקרה המסוים – אייפדים.

התובע המחוזי של מחוז סנטה קלרה, רוזן, אמר: "קראו ליד רוחצת יד. קראו לזה לשלם כדי לשחק. קראו לזה לתת כדי לקבל. זה לא חוקי ושוחק עמוקות את אמון הציבור במערכת המשפט הפלילי". הוא הוסיף כי "כשחברים בכירים ברשות אכיפת החוק הם לב ליבה של תכנית שוחד, זה פוגע בתג, בכבוד, במוניטין ובאופן טראגי – באפקטיביות של כל רשויות אכיפת החוק".

פרקליטו של מויר, אד סוונסון, כינה את ההאשמות "חסרות בסיס" ואמר כי מרשו כופר בהן.

"טום הוא אדם חרוץ והגון עם היסטוריה ארוכה של שירות לקהילה שלו ולמדינתו", אמר סוונסון בהצהרה שנמסרה ל-CNN Business. "הוא חייל לשעבר מחיל הים האמריקני, ששירת את ארצו במהלך מבצע סערה במדבר. טום קיבל תואר במשפטים והוא עו"ד מכובד. טום עבד באפל במשך 14 שנים, שם הוא כיום ראש תחום האבטחה העולמי. כל הקריירה המקצועית שלו הושתתה על האמונה שמנהיג טוב מדגים אתיקה ויושרה, והוא לא ראוי ששמו הטוב יוכתם על ידי האשמות חסרות בסיס אלה".

אפל מצידה פרסמה את ההצהרה הבאה על מה שנראה כעסקת השוחק לכאורה: "אנו מצפים מכל עובדינו להתנהל ביושרה. לאחר שנודע לנו על ההאשמות, ערכנו חקירה פנימית יסודית ולא מצאנו עוולות". בהתאמה, לא נודע על הפסקת העסקתו של מויר בתפקידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים