Divers-IT; והפעם: הראל ויץ, מייסד ומנכ״ל אקו-חי

תעשיית ההיי-טק מתהדרת בעובדים.ות ממגוון הקשת האנושית, כולל ערבים.ות, חרדים.ות, להט"בים.ות, א.נשים עם מוגבלות ועוד אוכלוסיות ● האמנם? יצאנו לבדוק, בכל פעם עם סטארט-אפיסט.ית אחר.ת - ולהביא את סיפורו.ה

הראל ויץ, מייסד ומנכ״ל אקו-חי. צילום: יח"צ

מהיכן אתה?
"חיפה".

מה החברה שלך עושה?
"אקו-חי הוא מיזם שמספק מענה עבור בעלי חיים שחוו התעללויות/נטישה, בין היתר בסיוע אמצעים טכנולוגיים. הטיפול בבעלי החיים מתבצע על ידי ילדים ובני נוער כחלק מתוכנית חינוכית-טיפולית, בדגש על אוכלוסיות בהדרה ובעלות צרכים מיוחדים. תוכניות אקו–חי מתמקדות בפיתוח חמלה ואמפתיה לבעלי חיים, העלאת המודעות לזכויות בעלי חיים, קידום ערכים בני קיימא, העצמה אישית והקניית מיומנויות אישיות ובינאישיות המותאמות אל קהל היעד. התוכניות מתקיימות במוסדות שבשטחן מרחב (פינת חי) ובחוות נגר בבית לחם הגלילית".

מה הוותק שלך בענף?
"חמש שנים".

ספר על אתגר שנתקלת בו במסגרת עבודתך.
"אני עוסק קרוב ל-13 שנים בחינוך המשלב בעלי חיים. כחלק מהקהילה הגאה, ראיתי חשיבות בחיזוק והעצמה של נוער להט"בי ויצירת מסגרת בטוחה ומחזקת – דבר שהיה חסר לי כנער מתבגר.

במהלך השנים ולאחר עבודה עם אלפי ילדים ובני נוער, נחשפתי יותר ויותר להשפעה ולתרומה החיובית של בעלי חיים על כל מי שבא עמם, במגע ללא הבדל דת, גזע, מין, נטייה מינית וזהות מגדר. בכל מסגרת שבה עבדתי חיפשתי את הדרך לצאת מגבולות המוסד הספציפי ולהרחיב את היקף הפעילות שלי, כאשר החלום הגדול היה להקים מרכז חינוכי-טיפולי שיעניק מענה רחב יותר – הן עבור בעלי חיים הזקוקים לכך והן עבור קהלי יעד נוספים, כגון נוער להט"בי, נשים שחוו אלימות וילדיהן, החברה הערבית, החברה החרדית, יוצאי אתיופיה, פוסט-טראומטיים, נכי צה"ל ונפגעי תאונות דרכים. האתגר היה למצוא את השטח המתאים ואת המימון על מנת להקים אותו".

כיצד התגברת על האתגר?
"ידעתי במידה רבה מה יהיו התכנים, מי יהיה קהל היעד ומהו המודל העסקי, פחות או יותר. כשהתקבלתי למאיץ של פרזנטנס, עמותה שמקדמת יזמות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, תהיתי עד כמה התוכנית תוכל לעזור לי לקדם את המיזם שלי, ובמסגרת התהליך הבנתי שמעבר למימון ולאיתור מקום קיימים עוד אתגרים, ראשוניים הרבה יותר, כגון הגדרת המיזם והמהות שלו, פילוח קהלי יעד, התאמת הצעות הערך לקהל היעד, דרכי שיווק וגיוס כספים, גישה לאנשי מפתח לקידום המיזם, הצגה מול משקיעים וכלים רבים נוספים. אני חושב שהדבר הטוב ביותר שקיבלתי מפרזנטנס הוא הביטחון ב-'מוצר' שלי וביכולת לשגרר אותו באופן ברור ומדויק לכל אדם שאני פוגש.

המיזם עבר הרבה מאוד שינויים, בוודאי נוכח התקופה הנוכחית וההשלכות שלה. כיום, אקו-חי אינו מרכז אחד, אלא ספק שירותים המאפשר פריסה ארצית ועובד בשיתוף עם מספר עמותות, רשויות ומוסדות, בעל הכרה ממשרד החינוך – והיד עוד נטויה".

האם נתקלת באפליה באקו-סיסטם?
"לא חוויתי אפליה באופן אישי, אבל כן בדקתי מראש במקומות שבהם פעלתי האם יש פתיחות וקבלה לקהילה הגאה".

מה הטיפ שלך ליזמים בתחילת דרכם?
"יש פער בין איך שהמיזם מצטייר בדמיון, בראש ואפילו על הדף לבין המציאות בשטח. גורמים שלא נלקחו בחשבון עלולים לשנות את כל התמונה, ולעתים דווקא מה שנלקח כמובן מאליו מתברר כלא רלוונטי. לא פעם מצאתי את עצמי לאורך הדרך מיואש, שוקל לוותר ולהישאר באזור הנוחות שלי, ולהשאיר את המיזם לעתיד. אל תרימו ידיים! אם אתם מאמינים במוצר שלכם, תוודאו שהוא יצא לפועל, תהיו פתוחים לשינויים, תקבלו באהבה ביקורות (גם כשהן קשות) ותציבו יעדים קטנים, ברי השגה. זה מחזק את הביטחון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים