זה שוב קורה: טיק-טוק קיבלה דחייה לסילוקה מארה"ב

ממשל טראמפ רוצה שהאפליקציה תעבור לידיים מקומיות ולא סיניות, ואם לא - תוחרם ● הסיפור המתגלגל נמשך כבר מאוגוסט, וכעת העניק הממשל לבייט-דאנס, הבעלים של טיק-טוק עוד 15 יום עד לכניסה לתוקף של הצו הנשיאותי הדורש שתפסיק לפעול במדינה

הייתה השנה על הכוונת של הממשל האמריקני. טיק טוק. צילום: BigStock

ממשל טראמפ העניק לבייט-דאנס (ByteDance), החברה הבעלים הסינית של טיק-טוק (TikTok), הארכה של 15 יום לצו הנשיאותי, שהורה לה למכור את פעילות האפליקציה הפופולרית במדיה עד ליום ה' האחרון, ולא – תוחרם משימוש בארה"ב. טיק-טוק הייתה מי שחשפה לראשונה את ההארכה בבית המשפט, ואמרה שכעת יש לה עד ה-27 בנובמבר להגיע להסכמה בנוגע לעסקה המתגבשת.

בייט-דאנס הגישה במהלך השבוע עתירה לבית המשפט לערעורים האמריקני במחוז קולומביה, המאתגרת את הצו של מממשל טראמפ. כזכור, תחת לחץ מצד ממשלת ארה"ב בכלל ונשיאה דונלד טראמפ בפרט, בייט-דאנס ניהלה מגעים לעסקה עם הענקיות האמריקניות וולמארט (Walmart) ואורקל (Oracle) להעברת נכסיה בארה"ב לידיהן. השתיים אפילו הכריזו על הקמת גוף חדש לצורך כך, בשם TikTok Global.

ממשרד האוצר האמריקני נמסר ביום ו' כי הוועדה להשקעות זרות בארצות הברית (CFIUS) העניקה את הדחייה ב-15 הימים "כדי לספק לצדדים ולוועדה זמן נוסף לפתור מקרה זה באופן העומד בצו".

הוציא צו לסילוק טיק-טוק מארה"ב. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

הוציא צו לסילוק טיק-טוק מארה"ב. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

נזכיר כי הנשיא טראמפ הוציא צו נשיאותי ב-14 באוגוסט שהעניק לאפליקציה 90 יום למעשה להסתלק ממדינתו, וזאת בשל חשדות שהיישום, כמו גם החברה הבעלים שלו, כפופים לממשל הסיני, ולדרישות של בייג'ינג שכוללות הן איסוף דטה של משתמשים, והן צנזורה של תכנים שמבקרים את השלטון הקומוניסטי ששורר בסין. הצורך, לטענת טראמפ ואנשיו, בסילוק האפליקציה מהישג ידם של האמריקנים נובע מחששות לביטחון הלאומי.

לטיק-טוק יותר ממאה מיליון משתמשים בארה"ב, והיא שבה והכחישה את ההאשמות הללו. אחר כך טראמפ בישר בחגיגיות כי הוא מעניק את ברכתו לעסקת וולמארט-אורקל, אבל המכירה והעברת הבעלות נתקעו בשלב העיסוק במבנה הבעלות של החברה החדשה, TikTok Global, שתחזיק בנכסי טיק-טוק בארה"ב.

בהגשתה לבית המשפט משבוע שעבר הודיעה בייט-דאנס כי הגישה ביום ו' הקודם הצעה רביעית המתייחסת לחששות ארה"ב, "על ידי יצירת ישות חדשה, בבעלותה המלאה של אורקל, וולמארט ומשקיעים אמריקנים קיימים בבייט-דאנס, אשר תהיה אחראית לטיפול בנתוני המשתמשים של טיק-טוק בארה"ב ולבדיקת התוכן". לדבריה, גם הצעה זו לא התקבלה בעיקר משום רצון להתעמר בה.

כעת, משקיבלה שוב דחייה, תצטרך בייט-דאנס, יחד עם שותפיה לעסקים, למצוא את הנוסחה הנכונה לעסקה, שאם לא כן, החל מה-27 בנובמבר – בהנחה שלא תהיה עוד דחייה – היישום טיק-טוק יוסר מחנויות האפליקציות של גוגל (Google) ואפל (Apple) ולא יהיה זמין עוד לאמריקנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים