אחרי הודעת הרכישה: זינוק של 34% במניית טלדור

המשקיעים בחברה שבעי רצון מעסקת הענק והביעו את אמונם במניה שלה ● מניית הרוכשת, וואן, רשמה היום (ג') בתל אביב עלייה מתונה יותר - של 7.5%

בעקבות עסקת הענק: המניות של טלדור ו-וואן חוגגות. אילוסטרציה: BigStock

ההערכות בשוק ההון הן שעסקת הרכישה של וואן את טלדור, שפורסמה הבוקר (ג'), לא תשפיע הרבה על מניות חברות ה-IT שנסחרות בתל אביב, על אף היותה העסקה הבולטת ביותר בשוק השנה. כך או כך, ההודעה על הרכישה שימחה מאוד את המשקיעים, שהביאו לזינוק במניות – הן של הרוכשת והן של הנרכשת.

בלטה במיוחד מניית טלדור, שרשמה היום זינוק של 34.11% ל-23.12 שקלים. מניית וואן עלתה בשיעור מתון יותר – 7.54% – לשער של 33.64 שקלים. עם זאת, השינוי המספרי בשער המנייה של וואן היה גדול יותר מזה שנרשם במניית טלדור – גידול של 23.6 שקלים לעומת 5.88 שקלים. מניית טלדור הניבה למשקיעים תשואה של 47.36% מתחילת החודש, ושל 41.23% מראשית השבוע. במניית וואן, מדובר בתשואות של 12.13% ו-13.3%, בהתאמה.

טלדור הודיעה הבוקר כי בטרם ביצוע העסקה, היא תחלק לבעלי המניות שלה דיבידנד בסך של 16.5 מיליון שקלים – כ-1.5 שקלים למניה. החברה הממוזגת תהיה בעלת מחזור שנתי מצרפי של כ-2.5 מיליארד שקלים וכ-6,500 עובדים, ותהיה אחד משני הגופים הגדולים בענף ה-IT המקומי.

בשוק סבורים כי רכישת וואן את טלדור היא עסקה ראשונה בגל של רכישות ומיזוגים בין חברות IT ישראליות. אלדד בר אדון, ממייסדי וואן ומייסד שותף של אימפרוב, אמר לאנשים ומחשבים כי "בשני העשורים האחרונים נעשו 200 רכישות מתוך 500 רכישות פוטנציאליות. למרות זאת, סך הרכישות האפשריות העתידיות עומד על 500-600, כי בתקופה האמורה 'נולדו' עוד כ-300 חברות מועמדות לרכישה. לכן, אני מעריך בסבירות גבוהה שלאחר רכישת וואן את טלדור צפויים עוד מאות רכישות ומיזוגים בשוק ה-IT הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים