משקיעים ב-Waze וב-ווקמי גייסו 110 מיליון דולר לקרן חדשה

הקרן, 10D, משקיעה בסטארט-אפים בשלבי סיד ו-A, בתחומים שונים ● שלושת מוביליה - יהל זילקה, רתם אלדר ואיתי רנד - מביאים אתם ניסיון עשיר בחברות רבות

מייסדי קרן 10D. מימין: רתם אלדר, יהל זילקה ואיתי רנד. צילום: עומר הכהן

קרן הון-הסיכון 10D סיימה באחרונה סבב גיוס של 110 מיליון דולר, להשקעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים – סיד ו-A; כך מסרה הקרן היום (ד'). מייסדיה השקיעו בשתי חברות מצליחות – ווקמי (WalkMe) ו-Waze, ומאחוריהם ניסיון בחברות בולטות נוספות.

הקרן פעלה עד כה תחת שם זמני – אופק ונצ'רס, והיא מתמקדת בחברות ה-"משבשות" (Disrupt) את השווקים שבהן הן פועלות. המשקיעים מחפשים טכנולוגיה פורצת דרך, מודלים עסקיים חדשים ויכולות יוצאות דופן של היזמים.

מובילי הקרן, יהל זילקה, רתם אלדר (המייסדים שלה), ואיתי רנד, הם משקיעים מנוסים ומוכרים בתעשיית ההון-סיכון. זילקה הוא בעל ניסיון של יותר משני עשורים, שבמהלכם שימש כמשקיע, יועץ, וחבר דירקטוריון בחברות כגון Waze, ארגוס, אונבו, ריפליי ואופטימל פלוס, שבחלקן נרכשו על ידי חברות ענק כגוגל, פייסבוק, אינטל וקוואלקום. אלדר הוא בעל ניסיון של יותר מ-20 שנים בבניית חברות טכנולוגיה, מתוכן כ-10 שנים כמשקיע. כשותף בקרן ג'מיני הוא השקיע, שימש כחבר דירקטוריון ומשקיף במוביט, שנרכשה על ידי אינטל, ווקמי, אימפליסיט, שנרכשה על ידי סיילספורס, ומינט מדיה. רנד הצטרף לצוות תוך שהוא מביא מניסיונו בקרנות הון-הסיכון 83North ופאונדרס גרופ. בעברו גם ניסיון כיועץ בבוסטון קונסלטינג גרופ. צוות ההשקעות של הקרן צפוי להמשיך ולגדול בשנה הקרובה.

מאז השקתה הספיקה 10D לבצע שש השקעות במיזמים טכנולוגיים שונים. בין חברות הפורטפוליו שלה נמנות סיבו, שמפתחת טכנולוגיות בינה מלאכותית עבור מפעלי תעשיה, StuffThatWorks, שמייצרת מאגר נתונים רפואי חדש, מבוסס מימון המונים, ודיי טו, שמספקת הנחיות תזונה בהתאמה אישית לפי הרכב חיידקי מעיים, לצורך הורדת רמת הסוכר בדם.

"היזמים, ולא המשקיעים, הם הגורם המרכזי בהצלחה"

בניגוד לחלק מהקרנות האחרות, 10D לא מגדירה את התחומים שבהם היא מעוניינת להשקיע. זילקה נימק זאת בכך ש-"החדשנות בעולם הטכנולוגיה משנה את פניה בכל מספר שנים. אנחנו מבינים שעלינו להקשיב לרעיונות ולכיוונים שמעלים בפנינו היזמים, ולדעת לזהות מוקדם את הטרנדים העתידיים, כדי שנספיק ללמוד אותם לעומק ולפתח את הקשרים האסטרטגיים הדרושים לקבל החלטות השקעה מושכלות, וחשוב מכך – כדי לעזור לחברות הפורטפוליו שלנו להצליח".

לדברי אלדר, "הקמנו את הקרן לאחר שהבנו שאנחנו שותפים לאמונה שהיזמים, ולא המשקיעים, הם הגורם החשוב והמרכזי בהצלחה – הן של החברות והן של תעשיית הטכנולוגיה בכלל. תפקידנו, כמשקיעים, הוא לתמוך בהם ולעזור להם להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמם לאורך כל מחזור חיי החברה שלהם".

רנד ציין כי "ב-10D אנחנו עושים דברים קצת אחרת מהמקובל. בתרבות העבודה שלנו, בכל אחת מההשקעות שאנחנו בוחנים, כל צוות ההשקעה מבלה זמן רב עם היזמים. כך נבנות עם היזמים מערכות יחסים משמעותיות ונוצרת פתיחות המבוססת על היכרות והבנה עסקית עמוקה, שמעודדת קשר ישיר עם כל אחד מאיתנו – כך שבפועל, היזמים מקבלים קרן שלמה שעובדת איתם ועבורם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים