שוק השבבים: מארוול רוכשת את אינפהי ב-10 מיליארד דולר

אחרי הרכישות של אנבידיה את ARM ושל AMD את זיילינקס מודיעה מארוול כי היא קונה את אינפהי, שמשתמשת בכבלים אופטיים כדי לקשר שרתים ארגוניים בסביבות דטה סנטר בענן ובין הדטה סנטרים

מארוול ואינפהי - הרוכשת והנרכשת. מקור: אתר מארוול

מצעד הרכישות והמיזוגים בשוק יצרניות השבבים ממשיך בכל הכוח: על הפרק הפעם מארוול, שהודיעה כי היא קונה את אינפהי (Inphi) תמורת 10 מיליארד דולר, במזומנים ובמניות. החברות ימוזגו לאחר הרכישה לחברה לאחת ויירשמו מחדש, לא לפני שיבצעו רה-ארגון. לפי הצדדים, השווי של החברה הממוזגת עומד על כ-40 מיליארד דולר.

אינפהי מתמחה בקישור שרתים ארגוניים בתוך סביבה של דטה סנטר בענן, ואז בין הדטה סנטרים, וזאת על ידי שימוש בכבלים אופטיים. עבור מארוול מדובר בפורטפוליו משלים לשבבים שהיא מייצרת לטובת שימוש ברשתות המבוססות על כבלי נחושת, והיא מקווה שהרכישה הזו תעניק לה יתרון בראייה קדימה, אל תרחישים עתידיים בפניהם עומד השוק.

"רכישת אינפהי תחזק את מעמדה המוביל של מארוול בעולם הענן ותרחיב את מעמדנו בתחום ה-5G בעשור הקרוב. הטכנולוגיות של אינפהי נמצאות בלב רשתות הנתונים במרכזי מחשוב הענן, והם ימשיכו לבסס את ההובלה שלנו בעזרת מוצרים חדשים", אמר מאט מרפי, נשיא ומנכ"ל החברה הרוכשת.

עיניים ליצרניות תשתיות ה-5G ולעולם הרכב החכם

במארוול מצפים לשלב את מוצרי האחסון, נתבי התקשורת, המעבדים ותשתיות האבטחה של החברה עם הפלטפורמה האלקטרו-אופטית של אינפהי, כדי לבנות חברה שתוכל לספק פתרון מלא מקצה לקצה. בכך היא מביטה הן על יצרניות שמתמחות בבניית תשתיות תקשורת 5G, והן על עולם הרכב החכם.

"השילוב עם מארוול מגדיל משמעותית את הנפח של פעילותנו, מאיץ את הגישה שלנו לדורות הבאים של תהליכי הייצור ופותח הזדמנויות חדשות בתחום קישוריות הדור החמישי", אמר פורד טאמר, נשיא ומנכ"ל אינפהי, שיצטרף לאחר השלמת הרכישה למועצת המנהלים של הרוכשת.

במסגרת ההסכם, תשלם מארוול 66 דולר במזומן ועוד 2.323 מניות של החברה המשולבת עבור כל מניה של אינפהי. עם סגירת העסקה יחזיקו בעלי המניות של מארוול בכ-83% מהחברה המשולבת, ובעלי המניות של אינפהי יחזיקו בכ-17%.

הרכישה של אינפהי על ידי מארוול מצטרפת לשתי עסקאות בולטות שנרשמו באחרונה בשוק השבבים: רכישת ARM על ידי אנבידיה (שרכשה בעבר את מלאנוקס הישראלית) תמורת 40 מיליארד דולר והעסקה שפורסמה בשבוע שעבר, שבה AMD הסכימה לקנות את זיילינקס ולהיפרד לשם כך מ-35 מיליארד דולר – גם במקרה זה בעסקת מזומנים ומניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים