תביעה נגד אובר בנושא אלגוריתם הפיטורים שלה

אובר פיטרה נהגים בהתבסס על "זיהוי פעילויות המעורבות בהונאה" על ידי המערכות שלה, מבלי שסיפקה גישה לראיות הקשורות לטענות נגדם ואף לא אפשרה להם לברר או אפילו לערער על הפסקת עבודתם ● איגוד הנהגים והשליחים הבריטי: "אנו זוכים להצצה לעולם העבודה האורוולי, שבו לעובדים אין זכויות והם מנוהלים על ידי מכונות"

אובר. מנגנון פיטורים רובוטי, ללא התערבות אנושית

אובר תיאלץ להתמודד עם תביעה משפטית בנושא אלגוריתם הפיטורים הרובוטי שלה, שלכאורה מפר את סעיף 22 של כללי ה-GDPR.

איגוד הנהגים והשליחים הבריטי הגיש תביעה נגד החברה בבית המשפט המחוזי באמסטרדם, ששם מאוחסנים הנתונים של אובר, המייצגת ארבעה נהגים לשעבר מלונדון ומבירמינגהם באנגליה, ומליסבון, פורטוגל.

האיגוד טוען, כי בכל אחד מן המקרים המוזכרים, הנהגים פוטרו מאובר לאחר שסומנו על ידה כמעורבים בפעילות הונאה. הטענות נגדם, המוכחשות על ידם, לא דווחו למשטרה, אבל אובר סגרה את החשבונות שלהם.

החוק להגנת הנתונים בבריטניה וסעיף 22 בכללי ה-GDPR קובעים כי לפרטים יש זכות להגנה מסוימת מפני החלטות אוטומטיות, היוצרות תוצאות שליליות שאינן מטופלות בצורה רצינית בהתערבות אנושית.

לפי האיגוד, הסיבות להפסקת ההתקשרות עם הנהגים שאובר סיפקה היו "נסיעות חריגות הקשורות עם פעילויות הונאה" שזיהתה המערכת של אובר, ו-"התקנה והפעלה של תוכנה שנועדה להערים על האפליקציה של הנהג". אובר גם מעולם לא אפשרה לנהגים גישה לראיות הקשורות לטענות נגדם ואף לא אפשרה להם לברר או אפילו לערער על הפסקת עבודתם.

"מזה שנים מתאפשר לאובר להפר את חוק ההעסקה ללא כל ענישה, וכעת אנו זוכים להצצה לעולם העבודה האורוולי, שבו לעובדים אין זכויות והם מנוהלים על ידי מכונות", ציינו באיגוד.

נהגים שמפוטרים מאובר מדווחים אוטומטית למערכת התחבורה הלונדונית, שעשויה לשלול את רישיונם, אבל גם לגוף זה סירבה אובר למסור פרטים נוספים בטיעון של אבטחה. עוד ציינה החברה, כי "אובר מספקת נתונים ומידע אישי לאנשים שרשאים לקבלם. ניתן הסברים כאשר לא נוכל לספק נתונים מסוימים, כמו, למשל, כשהם לא קיימים או שחשיפה שלהם תפר זכויות של אדם אחר לפי כללי ה-GDPR".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים