וואן מקימה חטיבת רובוטיקה – ותייצג את הרובוט טמי

החברה מייעדת את הרובוט, שמקורו בישראל, למגוון חברות בשוק הארגוני, ואולי גם לצרכנים פרטיים ● היא מצפה למכור כ-1,000 רובוטים בשנתיים הקרובות, ולהניב מכך הכנסות של 20 מיליון שקלים

עודד טהורי, מנהל תחום החדשנות ב-וואן ומנהל חטיבת ONE Robotix, יחד עם הרובוט טמי. צילום: אפרת קופר

חברת ה-IT הוותיקה וואן טכנולוגיות נכנסת לתחום חדשני ומתפתח – הרובוטיקה. החברה הודיעה היום (א') על הקמתה של חטיבת ONE Robotix, שתיוחד לנושא ובין היתר תייצג בישראל את הרובוט טמי (Temi), שהוא פרי יצירה כחול לבן. בראש החטיבה החדשה יעמוד עודד טהורי, מנהל תחום החדשנות ב-וואן.

בחברה אומרים כי הם החליטו להשקיע בתחום הרובוטיקה בתגובה לריחוק החברתי שגרמה מגפת הקורונה, ולצורך שהתחזק בפתרונות דיגיטליים שינגישו שירותים אישיים ויגשרו על הפער הבין אישי. כחלק מזה, היא חתמה על הסכם עם טמי גלובל, היצרנית של טמי, שבראשה עומד יוסי וולף, על מנת להציע אותו למגזר הארגוני, וייתכן שאחר כך גם לזה הצרכני.

ב-ONE Robotix מציינים כי הם מפתחים בימים אלה יישום ראשון למגזר העסקי של הרובוט טמי – עבור מערך השירות והמכירה באולמות התצוגה של יבואנית טויוטה בישראל. כמו כן, לדבריהם, מספר פיילוטים נוספים מתבצעים בחברות עסקיות במגזרי הקמעונאות, האוטומוטיב, וכן בבתי אבות ובגופי חינוך והשכלה.

מ-40 רובוטי טמי בישראל ליותר מ-1,000 – בתוך שנתיים?

טמי הוא רובוט שיודע לזהות את הבעלים שלו, ללכת אחריו ולבצע משימות שונות ללא צורך בשימוש במקלדת או במסך מגע. הרובוט, שזכה בפרסי חדשנות בינלאומיים, מופעל באמצעות הוראות קוליות ומחוות ידיים, ויכול לזהות מכשולים ולתכנן את נתיב ה-"הליכה" שלו. טמי משמש בשוק הפרטי כעוזר אישי, וארגונים ממגזרי תעשייה רבים משתמשים בו למגוון מטרות. מדי חודש מיוצרים ונמסרים יותר מ-1,000 יחידות של הרובוט בעולם. בישראל – כאמור, מולדת הטמי – כבר פועלים כ-40 רובוטים בבתי אבות ובתי חולים.

טהורי אמר כי "יכולותיה של וואן יאפשרו לה להתאים את הרובוטים של טמי גלובל לצרכים הייחודיים של ארגונים עסקיים במגוון מגזרים, ולייצר פתרון ייעודי בתחום הרובוטיקה".

הוא הוסיף ש-"בשנתיים הקרובות אנחנו מצפים למכירת כ-1,000 רובוטים ושירותים משלימים בישראל, שיניבו הכנסות של כ-20 מיליון שקלים. בשלב הראשון נמקד את פעילותנו בשוק הארגוני, אך בהמשך נבחן פנייה גם לשוק הפרטי, על מנת לשווק את טמי גם למשקי בית. במקביל, נרחיב את הפורטפוליו של ONE Robotix למוצרים ושירותי רובוטיקה של ספקים נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים