וושינגטון: אפל מפעילה לובי להורדת המיסים שהיא משלמת

דיווח לרשויות האמריקניות מעלה שאפל מנסה לשכנע את הממשל להוזיל את כספי המיסים שהיא משלמת, בתמורה להעברת חלק מהייצור מסין ומדינות נוספות באסיה לארצות הברית

גבעת הקפיטול בימים שלווים יותר. צילום: BigStock

אחד ההיבטים שקשורים למלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין הוא ייצור השבבים שבהם משתמשות ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות. חלק מהמפעלים שמייצרים את השבבים הללו יושבים בסין – בגלל עלויות העבודה נמוכות, אבל גם בגלל מיסוי.

החוק האמריקני כופה דיווחים על גופים שמפעילים לובי על הממשל כדי לקדם חוקים ותקנות שונים ומגוונים. מאחד הדיווחים האלה עולה שאפל מפעילה לובי מול הבית הלבן, הקונגרס ומשרד האוצר, במטרה לקדם הנחות מס, ואולי בונוסים אחרים, שיסייעו לה לייצר יותר בארצות הברית, ופחות בסין ובמדינות נוספות באסיה.

אפל מייצרת, או נכון יותר מתכננת, בארצות הברית את המעבדים שלה מאז 2010, עת היא השיקה את ה-iPad הראשון. 10 שנים אחרי היא כבר הגיעה ל-A14 Bionic, שהמכשיר הראשון שהוא שולב בו הוא ה-iPad Air החדש. עם זאת, הייצור בפועל הוא בעיקר ב-TSMC – מפעלי ייצור השבבים של הממשלה הטייוונית, ובמקומות אחרים באסיה, כולל בסין.

החברה טוענת שהיא חוששת שמלחמת הסחר עם הסינים תגלוש למדינות אחרות ביבשת, ולכן היא מחפשת דרכים להוזיל את הייצור, כדי שאפשר יהיה להביא אותו לארצות הברית – כולל במתקן הייצור שלה בטקסס. אחת מאותן דרכים היא, כאמור, הורדת מיסים.

אפל לא הגיבה לחשיפה, שכוללת את שמו של טיפ פאורלי, מוותיקי החברה, כמי שמתפעל את הלובי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים