ג'וניפר רוכשת חברה שפועלת בעולם ה-SD-WAN ב-450 מיליון דולר

128Technology פועלת בתחום ה-SD-WAN מבוסס הבינה המלאכותית ורכישתה מתאימה לאסטרטגיה של ג'וניפר ללכת לעולם זה

ג'וניפר נטוורקס. צילום: יח"צ

ג'וניפר נטוורקס רכשה היום (ג') את 128Technology תמורת 450 מיליון דולר – כך הודיעו שתי החברות. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של השנה הכספית של ג'וניפר, בכפוף לאישור רגולטורי.

הנרכשת פועלת בעולם ה-SD-WAN (ר"ת Software Defined WAN) מבוסס הבינה המלאכותית. היא הוקמה ב-2014, ובמהלך השנים גייסה 96 מיליון דולר.

אנליסטים ציינו כי המהלך הוא המשך האסטרטגיה של ג'וניפר "ללכת חזק" על פתרונות רישות מבוססי בינה מלאכותית. כך, במרץ אשתקד היא רכשה את מיסט סיסטמס ב-405 מיליון דולר. זו מתמחה ברשתות אלחוטיות המנוהלות בענן בעזרת בינה מלאכותית. הרכישה הנוכחית מרחיבה את ההיצע של ג'וניפר לעולם ה-SD-WAN.

פתרונות מבוססי טכנולוגיית SD-WAN תופסים תאוצה בשנים האחרונות, והתחרות בין היצרנים השונים הולכת וגוברת, מאחר טכנולוגיה הגיעה לבשלות. הדרישה אליה הגיעה מהשטח, שסבל ממצוקות תפעוליות, עלויות גבוהות, גמישות מועטה וקושי בעמידה באמנת השירות (SLA) עבור אפליקציות קריטיות בארגון. את כל אלה הטכנולוגיה הזאת מאפשרת ביתר קלות.

רשת פרטית מוצפנת אוטומטית על תשתיות שונות

הרעיון שמאחורי טכנולוגיית ה-SD-WAN מתבסס על יצירת רשת פרטית מוצפנת (Overlay) בצורה אוטומטית על גבי תשתיות שונות כגון אינטרנט, סלולר וקווים ייעודיים. זאת, תוך מימוש טכנולוגיה לדגימת הקווים השונים – על מנת לסייע בהחלטות לניתוב מבוסס SLA לאפליקציה ולהגמיש ביצוע שינויים מערכתיים ברשת, ולעשות זאת ממקום מרכזי. כך, במקום רשת המוגדרת באמצעות תוכנה, השלב הבא בטכנולוגיה זו הוא מערכות שמשתמשות בבינה מלאכותית כדי לסייע באוטומציה של ההפעלות והמדיניות לפי הצורך, במקום מדיניות סטטית, שעשויה שלא להתאים באופן מושלם לכל סיטואציה.

מאנוג' לילבאניס, סגן נשיא בכיר ומנהל מוצר ראשי בג'וניפר, כתב בבלוג החברה כי "שילוב 128 Technology בהיצע הטכנולוגי שלנו לעולמות הרישות מבוסס התוכנה הוא עוד שלב בדרך לרשת WAN שמונעת על ידי בינה מלאכותית באופן כולל, לרבות תצורה ראשונית – AIOps , כולל שירות הניתן להתאמה אישית, אכיפת מדיניות פשוטה, זיהוי יזום של חריגות, בידוד תקלות עם פעולות תיקון מומלצות, תפעול עצמי של הרשת ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים