גוגל חיפוש יאפשר לכם לזמזם לו שיר – ויאתר אותו

Google Search - אולי השירות הכי מבוקש של הענקית ממאונטיין וויו - זוכה לשדרוג מעניין ● מעכשיו האלגוריתמים שלו יאפשרו למשתמשים לזמזם, להמהם או לשרוק מוזיקה שהם רוצים לאתר, ויקבלו תוצאות חיפוש שיכולות לפתור להם תעלומה מוזיקלית

זמזמו לחיפוש. צילום מסך מבלוג גוגל

מכירים את ההרגשה שאיזה ניגון משיר נתקע לכם במוח אבל אינכם זוכרים מאיזה שיר? שהמנגינה הלא מזוהה נדבקת ולא מרפה? כעת תוכלו לפנות למנוע החיפוש של הענקית גוגל (Google) ב"לה לה לה" ולהגיע לתוצאות אודות הלחן האניגמטי המסקרן.

גוגל חיפוש (Google Search) – אולי השירות הכי מבוקש של הענקית ממאונטיין וויו – זוכה לשדרוג מעניין. כעת האלגוריתמים שלו יאפשרו למשתמשים לזמזם או לשרוק מוזיקה שהם רוצים לאתר, ולקבל תוצאות חיפוש שיכולות לפתור להם תעלומה.

גוגל הכריזה על תכונת "זמזמו לחיפוש" (hum to search) ביום ה' האחרון. החידוש מאפשר לנו לשיר, לזמזם, להמהם או לשרוק מנגינה לאפליקציה, והמנוע העוצמתי של ענקית הטכנולוגיה יחפש ברחבי הרשת את השיר שניסינו להיזכר מה שמו.

התכונה החדשה עובדת באפליקציית Google Search או בווידג'ט החיפוש של גוגל. פשוט מקישים על סמל המיקרופון, שואלים "מה השיר הזה?" (What's this song) או לוחצים על "חפש שיר" (Search a song) – אופציה חדשה שתופיע מעתה לצד בר החיפוש – ואז מזמזמים או שורקים את המנגינה למשך 10 עד 15 שניות.

התכונה החביבה הזו פועלת גם עם העוזר הקולי Google Assistant: פשוט שואלים אותו "היי גוגל, מה השיר הזה?" ומתחילים לזמזם. גוגל הודיעה כי השירות זמין כיום באנגלית בפלטפורמת iOS, ובלמעלה מ-20 שפות שונות למשתמשי אנדרואיד.

 

גם הזייפנים יצליחו

לאחר החיפוש המוזיקלי, אלגוריתם למידת המכונה של גוגל מחפש התאמות לשירים פוטנציאליים. בפוסט בבלוג שהכריז על התכונה החדשה, מבטיחה גוגל כי גם זייפנים יכולים לעשות שימוש בתכונה. גוגל הסבירה כי המנגינה של שיר היא כמו טביעת אצבע, בהיותה מזהה ייחודי שלו. ה"זמזמו לחיפוש" החדש משתמש בטכניקה שבה קלט הצלילים מומר לרצף מספרי המתאים לתבנית הטונאלית שהושמעה לו. המודלים של גוגל ללימוד מכונה משווים את מה שהתקבל לשירים המבוססים על מקורות שונים – גם למה שגולשים אחרים שרו, שרקו או זמזמו, או להקלטות אולפן של מבצעים שונים. לאחר מכן האלגוריתמים מסירים פרטים אחרים מקבצי האודיו הללו, ומוציאים את אותו רצף מבוסס מספר, המאוחסן לצורך הפניות בעתיד לבוא.

מדובר על פיצ'ר שמתבסס על טכנולוגיית זיהוי מוזיקה שכבר דווח עליה בעבר, ושפותחה על ידי צוות מחקר ה-AI של גוגל. ב-2017, כשענקית החיפוש השיקה את הטלפון החכם שלה, Pixel 2, הוא כלל תכונה מבוססת רשת עצבית עמוקה, ליצירת SoundSearch שפיתחה הענקית. או במילים אחרות – מנוע חיפוש מוזיקלי. מאוחר יותר SoundSearch שולבה באפליקציית גוגל בשנת 2018, והרחיבה את ספרייתה לקטלוג של מיליון שירים.

יצוין כי יש בשוק אפליקציות, אפילו וותיקות, שמציעות שירות דומה של זמזום ואיתור השיר שהושמע, ביניהן מובילה האפליקציה SoundHound. אלא שכשמדובר בגוגל, וביכולות החיפוש המופלאות והמפורסמות שלה, כמו גם באפשרות לגשת לחיפוש המוזיקלי מכל מכשיר ובמהירות – נראה שהשירותים האחרים עלולים לאבד את משתמשיהם לטובת גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים