סשה ברון כהן נגד פייסבוק: "נותנת לטראמפ להרוס את הדמוקרטיה"

השחקן והקומיקאי טען כי הרשת החברתית מאפשרת לנשיא האמריקני, ובכלל, להפיץ תיאוריות קונספירציה ש-"מחסלות את הדמוקרטיה" ● בשנה שעברה הוא טען שפייסבוק הייתה נותנת להיטלר לפרסם את ה-"פתרון" שלו ל-"בעיה היהודית"

שוב: סשה ברון כהן .Vs פייסבוק. צילום: BigStock

סשה ברון כהן שוב יוצא נגד פייסבוק: אחרי שהשחקן והקומיקאי טען שהרשת החברתית הייתה מאפשרת להיטלר לפרסם את ה-"פתרון" שלו ל-"בעיה היהודית", עכשיו הוא מאשים את הרשתות החברתיות בכלל, ואת פייסבוק בפרט, שהן מהווה בית לתיאוריות קונספירציה ש-"הורגות את הדמוקרטיה", כלשונו.

בטור דעה שפרסם במגזין טיים כתב השחקן, שמגלם את בוראט, כי "לפני כשנה, דיברתי בפומבי, בפעם הראשונה, בקולי, כי פחדתי שהדמוקרטיה הפלורליסטית (בארצות הברית – י"ה) נמצאת בסיכון להיהרס עקב השנאה, השקרים והקונספירציות שנכתבים על ידי דמגוגים ומופצים ברשתות החברתיות. מאז, הרעל הזה התפוצץ, ומספר שבועות לפני הבחירות, הוא מאיים לחסל את הדמוקרטיה כפי שאנחנו מכירים אותה".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. צילום: BigStock

הוא התייחס בעיקר לדונלד טראמפ, שעל פי ניתוח של בודקי העובדות של הוושינגטון פוסט מפרסם 23 שקרים ופייק ניוז ביום, וכינה אותו "מפיץ העל הגדול ביותר בעולם של קונספירציות בנוגע לקורונה". "יש לו בעלת ברית נאמנה בפייסבוק – מכונת התעמולה הגדולה ביותר בהיסטוריה", טען. "אנחנו נמצאים בזמן שבו האמריקנים הכי פגיעים משקרים ומתיאוריות קונספירציה, ונוצר כאן שגעון של קונספירציות". במאמר כינה ברון כהן את טראמפ "הדמגוג הראשי", וטען שפייסבוק, שבה הוא משתמש, היא "מגאפון שהאוטוקרטים הגרועים ביותר בהיסטוריה היו יכולים לחלום עליו".

כמו כן, הוא כתב שפייסבוק "מסרבת באופן כללי" לבדוק עובדות (החברה עצמה ציינה כי היא עושה זאת, כחלק מההיערכות לקראת הבחירות לבית הלבן – י"ה), וכי היא עדיין לא הסירה את חשבונו של טראמפ. כמו כן, הוא טען ש-"באופן מדהים", פייסבוק ממשיכה להיות פלטפורמה לתומכי תיאוריות הגזע הלבן ולמכחישי שואה. ברון כהן ציין במאמר גם את המקרה של QAnon – קבוצה שמפיצה מידע שנוי במחלוקת לגבי הקורונה, שפייסבוק הסירה את הדף שלה רק לפני ימים אחדים.

"ההיסטוריה תשפוט את מארק צוקרברג לחומרה"

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה שברון כהן יוצא נגד פייסבוק ונגד האפשרות להפיץ פייק ניוז באמצעותה. באירוע של הליגה נגד השמצה שהתקיים בנובמבר אשתקד אמר הכוכב כי "אם אתה משלם להם, פייסבוק תריץ כל מודעה פוליטית שאתה רוצה, גם אם זה שקר. תחת ההיגיון המעוות הזה, אם פייסבוק הייתה קיימת בשנות ה-30', היא הייתה מאפשרת להיטלר לפרסם מודעות של 30 שניות על ה-'פתרון' שלו ל-'בעיה היהודית'".

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק. צילום: אנתוני קוינטאנו, מתוך ויקיפדיה

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק. צילום: אנתוני קוינטאנו, מתוך ויקיפדיה צילום: אנתוני קוינטאנו, מתוך ויקיפדיה

בינואר האחרון הוא תקף את מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בעקבות שורה של מודעות שפורסמו בה, שבתחקיר של הגרדיאן נמצא כי הן כוללות מידע לא נכון. הוא צייץ בחשבון הטוויטר האישי שלו: "מארק צוקרברג, ההיסטוריה תשפוט אותך לחומרה, אם עדיין יהיו לנו היסטוריונים, אחרי הסיוע שלך להרוס את הדמוקרטיה".

פייסבוק: אנחנו אוכפים את החוקים על כולם – כולל על טראמפ

פייסבוק מסרה בתגובה לאתר מרקט ווץ' כי "אנחנו אוכפים את החוקים שלנו על כל אחד, כולל פוליטיקאים, שמנסה להשתמש בפלטפורמה שלנו על מנת להטות הצבעות או לפזר טענות מזיקות אודות הקורונה – לרבות בימים האחרונים, כשפעלנו נגד פוסט של טראמפ שהשווה את הקורונה לשפעת. כמו כן, ציינו שההצבעה באמצעות הדואר (שטראמפ טען כי היא יכולה להיות מקור להונאות – י"ה) היא שיטה שניתן לבטוח בה".

יש לציין שפייסבוק פרסמה בחודש שעבר מסמך שבו היא מפרטת את הצעדים שבהם היא נוקטת על מנת למנוע פגיעה בבחירות בארצות הברית באמצעות הפלטפורמה שלה. החברה טענה כי היא עושה זאת בשלוש דרכים: מניעת התערבות בבחירות, מלחמה בפייק ניוז והגברת השקיפות.

בד בבד עם הביקורת של ברון כהן, ביום ו' האחרון התעורר לחיים חשבון הטוויטר של ה-"אלטר אגו" שלו – בוראט. בציוצים שפורסמו בחשבון, בוראט לועג לטראמפ ומתייחס בסרקסטיות ליחס שלו למגפת הקורונה, כולל לאחר שחלה בה, שוחרר מבית החולים והשתחרר ממנו במהירות שיא. כך, הוא כתב כי "טראמפ היה עוזב את בית החולים מוקדם יותר, אבל הוא אדם נחמד ולא רצה לפגוע ברגשות הקורונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים