"לארגונים שיישמו טרנס' דיגיטלית בתקופת הקורונה יש סיכוי כפול להגדיל הכנסות ברבעונים הקרובים"

כך עולה ממחקר של חברת הייעוץ מקינזי * הטכנולוגיה כבר אינה נתפסת כסעיף ההוצאות, אלא כחלק מהאסטרטגיה העסקית * הסקר מאושש את ההערכה, שלפיה מרבית הארגונים עברו לערוצים דיגיטליים כדי לשמור על קשר עם לקוחותיהם

טרנספורמציה דיגיטלית. אילוסטרציה: Soshkin, BigStock

"לארגונים שיישמו תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית בתקופת הקורונה יש סיכוי כפול להגדיל הכנסות ברבעונים הקרובים" – כך קובע מחקר עדכני של חברת הייעוץ מקינזי. המחקר מבוסס על סקר שנערך בקרב כמה מאות מנהלים במגזרים שונים, B2B ו-B2C, ובין היתר הם התבקשו להשיב על השאלה אם ביצעו תהליכי האצת גלובליזציה בתקופה שמאז פרוץ הקורונה ואיך זה השפיע על עסקיהם. הסקר נערך בחודש יולי האחרון והוא התייחס לתקופה מאז שהחלה הקורונה.

מרבית המנהלים הסבירו את הערכותיהם לגבי השפעת הדיגיטציה על התוצאות העסקיות בין היתר בגלל  תהליכים מהירים ביותר של מעבר לדיגיטציה הרבה יותר ממה שתכננו בתחילת המשבר.

כך, למשל, המעבר לעבודה מהבית, הושלם בתוך 10.5 ימים במרבית הארגונים,  לעומת תוכניות עבודה שדיברו על כמה שבועות ואפילו חודשים. חלק מהמנהלים ייחסו את השינוי המפתיע לכך שהם העלו בשלב ראשון פתרונות זמניים, כדי לענות על צרכים מיידיים, ורק אחר כך  יישמו פתרונות קבועים יותר, וגם כאן תהליך ההטמעה היה הרבה יותר מהיר ממה שציפו. המנהלים שהשתתפו במחקר מאוחדים בדעתם, כי כל התהליכים שיושמו יימשכו גם לאחר סיום הקורונה.

המשבר גרם גם לשינוי ביעדי התקציבים שהמנהלים ניתבו, כאשר הפוקוס היה, כמובן, יוזמות דיגיטליות, שקיבלו עדיפות עליונה, וכן שמירה על מצבת כוח האדם   בתחומי הטכנולוגיה וה-IT, מאחר שהם הבינו שזהו אחד הכלים לשמירה על רמת תחרותיות בשוק. זה, בהמשך לתובנה נוספת שעולה מהמחקר, שעל פיה המנהלים מזהים יותר מתמיד את החשיבות האסטרטגית של הטכנולוגיה כקריטית, והיא  כבר לא נתפסת כסעיף הוצאות, אלא כחלק מהכלים ההכרחיים למימוש האסטרטגיה העסקית של הארגון.

תוצאות הסקר גם מאששות באופן ודאי, שעידן הקורונה גרם למעבר מהיר לערוצים דיגיטליים כדי לשמור על קשר עם לקוחות, כאשר שיעורי האימוץ היו מהירים הרבה יותר מאשר היו נעשים בתקופה רגילה. בהיבט הגיאוגרפי, המחקר של מקינזי מעלה, כי באזורי אסיה תהליכי האימוץ של טרנספורמציה דיגיטלית היו פי שלושה מאשר לפני המשבר, כאשר 80% מהלקוחות במגזרים השונים עברו לערוצים דיגיטליים.

מנהלים בארגונים אלו העריכו, כי הקורונה האיצה תהליכים דיגיטליים בקצב של שבע שנים קדימה ויש ארגונים שדיווחו על תחזיות לעשר שנים לתהליכים שבוצעו בעקבות הקורונה. ממצא מעניין נוסף הוא, שבהשוואה בין ארגונים שמייצרים מוצרים פיזיים לבין ארגוני שירותים, קצב ההטמעה היה די דומה, למרות שאפשר היה לצפות שבארגונים יצרניים התהליכים ייקחו זמן רב יותר.

המחקר, כמובן, ראיין מנהלים בארגונים שלא יישמו טרנספורמציה דיגיטלית בזמן הקורונה, לפחות לא בקצב שדומה לארגונים שכן יישמו. אותם מנהלים השיבו לשאלה מדוע לא עשו זאת בתשובה די כנה: "זה לא היה בסדר העדיפות העסקי שלנו", ואילו אחוז קטן של משיבים הודו, כי חסמים פנים ארגוניים והיעדר מנהיגות עסקית מנע את יישום התהליכים הדיגיטליים בצורה מהירה יותר לעומת לפני הקורונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים