על רקע חזרת הלמידה מרחוק: מחשבים הוענקו ל-335 מורים מבתי ספר בת"א

המחשבים חולקו על ידי קרן אתנה, בעזרת תרומה של איש העסקים היהודי ג'וש ווסטון ● לפני ימים אחדים נערך באמצעות זום טקס לציון האירוע, בהשתתפות ווסטון עצמו, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, ואחרים

מורות (ומורה) שקיבלו מחשבים מהקרן. צילום: קרן אתנה

335 מורים ומורות מ-17 בתי ספר בתל אביב וביפו קיבלו לפני ימים אחדים מחשבים ניידים במסגרת הפרויקט ארגז כלים דיגיטלי לכל מורה, שאותו מובילה קרן אתנה מזה 14 שנים.

הענקת המחשבים מגיעה כאשר הלימוד מרחוק חוזר שוב לכותרות, בעקבות העלייה בתחלואה וסגירת מערכת החינוך לזמן בלתי מוגבל. המחשבים חולקו למורים בבתי ספר יסודיים ועל יסודיים, שחלקם מצויים בדרום תל אביב וביפו. בין המורים נמצאים כאלה שעובדים בחינוך המיוחד.

ארגז הכלים הדיגיטלי שמעניקה קרן אתנה כולל מחשב נייד, 120 שעות הדרכה מקצועית המוכרות לגמול לקידום מקצועי, שלוש שנות אחריות ותמיכה טכנית, תיק למחשב הנייד ומדפסת אלחוטית. כל כיתה שמשתתפת בפרויקט מקבלת מקרן ומותקן בה אינטרנט אלחוטי.

ג'וש ווסטון. צילום: קרן אתנה

ג'וש ווסטון. צילום: קרן אתנה

חלוקת המחשבים למורים מתל אביב-יפו התאפשרה בין היתר בזכות תרומתו של איש העסקים וההיי-טק היהודי ג'וש ווסטון, שנחשב לאחד התורמים הוותיקים והגדולים, במיוחד לתל אביב.

טקס בזום

במסגרת המגבלות של ימי הקורונה, הטקס לציון חלוקת המחשבים נערך בזום, בהשתתפות ווסטון עצמו, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, ד"ר הילה אורן, מנכ"לית קרן תל אביב-יפו, יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, השותפה לפרויקט באמצעות 120 שעות ההדרכה שכל מורה צריך לעבור לפני שהוא מצטרף אליו, גבי טייטל, מנכ"ל בנק מסד, ששותף אף הוא למיזם, שירלי רימון ברכה, מנהלת מינהל החינוך בעיריית תל אביב-יפו, וכן נציגי המורים והמורות שקיבלו את המחשבים.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו. צילום ארכיון: נועה גוטמן

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו. צילום ארכיון: נועה גוטמן

חולדאי, שפתח את האירוע, אמר כי "אנחנו נמצאים בתקופה לא קלה, ובימים של משבר נדרשת ערבות הדדית. אין דבר יותר חשוב יותר מאשר לתת למורים כלים לעשות את עבודתם, דווקא בימים אלה. כל זה התאפשר בזכות ווסטון, שמזה 30 שנים תומך ומסייע לתל אביב".

ווסטון ציין כי הוא גאה לסייע לעיר ולשיפור איכות החיים של כלל תושבי מדינת ישראל. "נושא החינוך קרוב מאוד לליבי, כי בעזרתו ובעזרת המורים אנחנו מייצרים אנשים טובים יותר", אמר. "כאשר בן ארי, פנה אלי וסיפר לי על הפרויקט, לקחה לי בדיוק דקה כדי להשיב לו בחיוב".

יצוין כי ווסטון כיהן כמנכ"ל חברת עיבוד הנתונים ADP עד לפרישתו ב-1998. הוא תורם ומעורב בפרויקטים בתחומי החינוך, האמנות והתרבות בארצות הברית ובישראל, בין היתר במרכז לאומנויות הבמה בתל אביב. כמו כן, הוא תורם למכללה האקדמית תל אביב-יפו וחבר בליגת הידידות הישראלית-אמריקנית.

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. צילום: יח"צ

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. צילום: יח"צ

בן ארי אמר כי "היכולות הדיגיטליות של התלמידות והתלמידים הן מהפכה: הם מתקשרים עם העולם באמצעים דיגיטליים, ומעדיפים סביבות לימודים אינטראקטיביות ואמצעים דיגיטליים. התוכניות של קרן אתנה מאפשרות את שיפור ההוראה והלמידה, ובתחום החינוך המיוחד גם תקשורת עם התלמידות והתלמידים".

עד היום חילקה קרן אתנה ארגזי כלים דיגיטליים ל-25,690 מורות, מורים וגננות ב-2,241 בתי ספר וגני ילדים ב-167 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. יותר מ-500 אלף תלמידים נהנים מהשיפור ברמת הלימודים שהושג בסיוע החלוקה.

.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Anat shohet

    נפלאים, הלוואי שיכולתי לקבל מחשב! מעניין אם קיים פרויקט כזה למורים בפתח תקווה

אירועים קרובים