הכל בגלל ילדה קטנה

דיווח של ילדה בת 11 מהרפובליקה הצ'כית הביא לחשיפת אפליקציות זדוניות בחנויות של אפל וגוגל

App Store.

חוקרים גילו תוכנות פרסום אגרסיביות ומלכודות של מחירים מופקעים באפליקציות ל-iOS ולאדרואיד שזכו ל-2.4 מיליון הורדות מהחנויות של אפל (Apple) וגוגל (Google) – וכל זה בזכות דיווח של ילדה בת 11.

חלק מהכותרים שכללו את הנוזקות התחזו לאפליקציות בידור, תמונות רקע או מוזיקה, וגרמו להפעלת הנוזקות גם כשהאפליקציות לא היו פעילות. יתרה מכך, כדי להקשות על המשתמשים את הסרתן, החביאו המפתחים את האייקון שלהן והקשו על זיהוי המקור למודעות. חלק מן האפליקציות גם חייבו את המשתמשים בסכומים של בין שניים לעשרה דולר, ויצרו למפתחים הכנסות של יותר מחצי מיליארד דולר, לפי הערכות של חברת SensorTower.

האפליקציות הללו נחשפו לאחר שילדה בת 11 מצאה בטיק-טוק פרופיל שקידם מוצר שהסתבר כאפליקציית נוזקה ודיווחה עליה ל-Be Safe Online – פרויקט ברפובליקה הצ'כית שמחנך ילדים לבטיחות בגלישה. חוקרים מחברת האבטחה אוואסט (Avast) התייחסו לדיווח של הילדה וחשפו 11 אפליקציות למכשירי iOS ואנדרואיד שכללו את הנוזקות הללו.

רבות מהאפליקציות קודמו על ידי משתמשי טיק-טוק, שלאחד מהם היו יותר מ-300 אלף עוקבים. גם משתמש אינסטגרם אחד קידם את האפליקציות הזדוניות.

"אנו מודים לילדה הצעירה שדיווחה לנו על פרופיל טיק-טוק", אמר ג'אקוב ואוורה, אנליסט באוואסט. "ערנותה ופעולתה האחראית הם מסוג המחויבות שעל כולנו להראות כדי להפוך את עולם הסייבר למקום בטוח יותר".

עוד הוסיף ואוורה, כי "מה שמטריד במיוחד הוא שהאפליקציות האלה קודמה בפלטפורמות של רשתות חברתיות שהן פופולריות בקרב ילדים צעירים, שאינם מכירים חלק מהאזהרות ולכן נופלים למלכודת".

אוואסט דיווחה לאפל ולגוגל על האפליקציות הזדוניות, והפנתה את טיק-טוק ואינסטגרם לחשבונות שקידמו את האפליקציות.

דובר של גוגל הגיב וציין כי החברה הסירה את האפליקציות. אפל, טיק-טוק ופייסבוק, בעליה של אינסטגרם – לא הגיבו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים