"פעילויות Well being יעזרו לעובדים בהפגת המתחים של התקופה"

כך אמר עומרי אלעד מנכ"ל חברת פלקסיטי ● הפלטפורמה מבוססת ה-AI שפיתחה פלקסיטי מאפשרת לארגונים וחברות לקדם שמירה על אורח חיים אקטיבי ובריא מהבית - לעובדים ולילדיהם - על ידי הצעת פעילויות אונליין איכותיות ומגוונות

עמרי אלעד, עומרי אלעד, המייסד ומנכ"ל של פלקסיטי. צילום: עומר פרידמן

חברות ההיי-טק ידועות בכך שהמועסקים בהן נדרשים לשעות עבודה ארוכות, מה שהחריף אפילו בעקבות הקורונה, המחייבת אנשים לעבוד מהבית – מצב המטשטש את ההבדלים בין העבודה והחיים הפרטיים. חברה בשם פלקסיטי (Flexity) פיתחה פלטפורמה שמסייעת למנהלי כוח האדם בחברות השונות להרכיב פעילויות פנאי במקום העבודה ומחוצה לו. החברה הצטרפה באחרונה לתוכנית ה-LaunchPad של פלטפורמת החדשנות היי-רוד (Highroad).

בשיחה עם אנשים ומחשבים, עומרי אלעד, המייסד ומנכ"ל החברה מסביר ש-"מקומות העבודה משתנים לאחרונה, בעיקר כשמדובר על חברות היי-טק. בחברות אלו העובדים מקדישים שעות עבודה רבות, לעיתים אף 12-14 שעות עבודה ביום, מה שמייצר אצל העובד מתח רב בעבודה. במציאות זו, למקום העבודה כדאי ואף מומלץ מאוד לספק להם פעילויות wellbeing, אשר יעזרו לעובדים בהפגת המתחים".

"מחקרים רבים שנעשו מעידים שיש חשיבות רבה לקיים איזון בין בית לעבודה (שעות העבודה שהעובד מקדיש אל מול חייו מחוץ למקום העבודה)", הרחיב אלעד. "איזון נכון מגדיל את התפוקה ואת הרצון של העבודים לעבוד במקום העבודה. מחקר שערכה חברת פרינסיפל (Principal) בארה"ב, מצא ש-45% מהעובדים דיווחו כי ההחלטה שלהם להישאר לאורך זמן רב יותר בחברות בהן הם עובדים היא בזכות התכניות לשמירה על אורח חיים בריא ומאוזן שמציעה החברה. יש צורך לייצר אצל העובד הבדל ברור בין מקום העבודה ושעות העבודה שלו, לבין מה שהייתי מכנה 'שעות הפנאי'".

כיצד הפלטפורמה פועלת מבחינה טכנולוגית?
"הפלטפורמה של Flexity היא פלטפורמת SAAS, פלטפורמת WEB המותאמת למובייל, אשר יכולה להתממשק עם כל פלטפורמה שהחברות, ובייחוד מחלקות הרווחה ומשאבי האנוש של החברות, עובדות איתן. מצד החברות היא מהווה one-stop-shop עבור מנהלות הרווחה ומשאבי אנוש בארגונים, ואותן חברות יכולות למצוא ולהזמין פעילויות שמתאימות לצרכים של החברה. רוב הפתרונות שמוצעים כיום מספקים פתרון למסה העיקרית של החברה, כאשר פלקסיטי שמה לעצמה למטרה להגיע לכל אחד מעובדי החברה.
מצד ספקי התוכן, הפלטפורמה מאפשרת במה המקשרת בינם לבין החברות השונות, בייחוד כאשר מספר המובטלים הולך וגדל, פלקסיטי יוצרת הכנסה עבור אותם ספקי תוכן מוכשרים, וחשיפה גדולה עבורם.
מצד העובד בחברה, הפלטפורמה שלנו מאפשרת לו להירשם לפעילויות שהחברה הזמינה, בין אם מדובר בפעילויות אונליין או אוף-ליין פרונטליות. בנוסף, הוא יכול להשאיר חוות דעת על הפעילות בה השתתף, לשתף עם קולגות נוספות, ובהמשך המערכת שלנו – שמבוססת על AI בשילוב שאלונים מעולמות הפסיכולוגיה הקוגניטיבית והיסטוריית השימוש – תתאים את התכנים השונים לכל עובד בהתאם לתכנים הנכונים לו לטובת שמירה על איזון בית-עבודה. המערכת שלנו כוללת בתוכה גם פעילויות מוקלטות (VOD), כך שהעובדים ובני משפחותיהם יכולים להיכנס בשעות ובזמנים שנוחים להם, ולצפות בתכנים שמתאימים להם".

האם אתם מחפשים פעילויות אונליין ומתאימים אותם לצרכים של כל חברה, או האם האלגוריתם של הפלטפורמה יודע לקבוע מה כל חברה צריכה?
"כיום אנחנו מתאימים פעילויות אונליין לכל חברה על פי הצרכים שלה (סוג פעילות, תקציב, מספר עובדים, DNA ארגוני, וכדומה). כבר בשנה הבאה, האלגוריתם שלנו ידע לבצע התאמות, הן ברמת החברה והן ברמת העובד בחברה. בנוסף, גם מקבלי ההחלטות בחברה יוכלו לקבל החלטות לגבי הזמנת הפעילויות בחברה על בסיס דטה ולא על-פי תחושות".

פרט לנו קצת על הפעילות העסקית שלכם עד כה. האם אתם כבר חברה מרוויחה, ומה התכניות שלכם לגבי העתיד?
"הצמיחה של פלקסיטי השנה, ללא אנשי מכירות, עומדת על למעלה מ-86%, ובמהלך התקופה הזו סיפקנו פעילויות לעובדים מכל העולם. אנחנו עובדים עם עשרות חברות קטנות וגדולות, מחברות של 20 עובדים ועד לחברות של למעלה מ-1,000 עובדים. תוך שנתיים גייסנו את מיטב החברות הגדולות במשק הישראלי והבינלאומי, כמו: PwC, WeWork, monday.com, radware, redhat, Wix, 888, Lemonade, bizzabo ועוד. אנחנו מבינים כי במקביל לצמיחה בשוק הישראלי, הפלטפורמה שלנו מתאימה למדינות ספציפיות בשוק האירופאי וכן לשוק האמריקני, אליו אנחנו מכוונים גם.
השלב הבא בהתפתחות של Flexity הוא לייצר פרסונליזציה לכל אחד מעובדי החברה, על ידי טכנולוגיה מתקדמת ומומחים מעולם הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, ולצאת עם הפלטפורמה המתקדמת מעבר לגבולות ישראל. המטרה לבסוף היא שהמערכת שלנו תוכל לספק work-life-balance לכל אדם באשר הוא, על ידי הבנה שהצרכים משתנים מאדם לאדם, ורק מערכת שיודעת להתאים את התכנים והפעילויות לאדם (ולא הפוך), תוכל לסייע למטרה זו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים