הכירו את Halo – השעון של אמזון, שיספר לכם כיצד אתם מרגישים

בסוף השבוע השיקה אמזון את Halo - שעון-רצועה, שכולל את תכונת Tone, המנתחת את המצב הרגשי של המשתמש לפי גון קולו

HALO, איך אני מרגיש הבוקר? צילום: אמזון

בסוף השבוע השיקה אמזון (Amazon) את מוצר Halo שלה, שעון-רצועה, המתחרה ב-FitBit וב-Apple Watch, שבדומה להם עוקב אחר קצב הלב ודפוסי השינה, אבל מנסה לבדל את עצמו עם תכונה ייחודית: הערכת המצב הרגשי של המשתמש על בסיס גוון הקול.

"Amazon Tone יכול לספר לך כיצד נשמע הקול שלך לאנשים אחרים", ציינה אמזון בהודעה שפרסמה לרגל השקל המכשיר. "המכשיר משתמש "בלמידת מכונה כדי לנתח את המרץ והחיוביות בקולו של המשתמש כדי שיוכל להבין טוב יותר כיצד הוא נשמע לאחרים, ומסייע למשתמשים לשפר את התקשורת שלהם ואת מערכות היחסים".

יישום ה-Tone יכול למשל, לדברי החברה, לתת למשתמש משוב, כמו "בבוקר נשמעת רגוע, מרוצה וחם". היישום מנתח את איכויות גוני הקול כמו גובהו, עוצמתו וקצבו כדי לספק את המשוב למשתמש.

לדברי אמזון, הנתונים שנאספים על ידי היישום מעובדים ונשמרים בצורה מאובטחת רק בטלפון של המשתמש ונמחקים ממנו. "דגימות הקול של היישום לא מועברות לעולם לענן, ואיש לא יכול לשמו אותם, כשלמשתמש יש שליטה מלאה על הנתונים", הדגישה החברה, ברמיזה לכך שבעבר נחשף כי הקלטות של אלקסה הועברו לסקירה של קבלני משנה של החברה.

מומחים שונים הגיבו להשקה של אמזון והביעו ספק באשר לפרטיות, כשלדבריהם על אף שלא תהיה האזנה להקלטות של ה-Tone, יש לכך השלכות משמעותיות על פרטיות המשתמשים, וסיכון להפרה של זכויות אדם, גם אם הנתונים שייאספו יהיו אנונימיים, שכן מחשבות ורגשות הם דברים פרטיים ואישיים, המוגים בחוקי זכויות האדם.

גם מומחי AI הביעו ספק באשר לרמת הדיוק של אלגוריתם המנתח משהו מורכב כל כך כמו רגשות אנושיים, ומביעים חשש שנתונים של יישום ה-Tone יגיעו לבסוף לגורמי צד שלישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים