אחד מ-621: טים קוק הצטרף ל-"משפחת" המיליארדרים

תשע שנים לאחר שמונה למנכ"ל אפל, השווי של קוק חצה את הרף של מיליארד דולר – לפי הרשימה של בלומברג ● לקוק יש אמנם מעט מאוד מניות באפל, אבל הקפיצה בשוויין הוסיפה לקופתו מיליונים רבים של דולרים

דורש מהעובדים לחזור לעבודה במשרד שלושה ימים בשבוע. מנכ"ל אפל, טים קוק.

22 שנים לאחר שהצטרף לאפל ותשע שנים מאז שמונה למנכ"ל – טים קוק הפך למיליארדר. זאת, לאחר ששוויו חצה אמש (ב') את הרף של מיליארד דולר ברשימת המיליארדרים של בלומברג, שכוללת 621 איש ומתבססת על דיווחי החברות לרשות האמריקנית לניירות ערך (ה-SEC).

תחת הנהגתו של קוק, שוויה של אפל מתקרב בצעדי ענק לשני טריליון דולר, ועומד כעת על 1.92 טריליון – מה שהופך אותה לחברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בעולם. לשם השוואה, עם מותו של המייסד, סטיב ג'ובס, ומינויו של קוק לתפקיד מנכ"ל החברה, השווי שלה עמד על כ-350 מיליארד דולר. מניות אפל צמחו מתחילת השנה ב-54% וכל אחת מהן שווה כיום 451 דולר. המניות הן בעלות הביצועים הטובים ביותר במגזר חברות ההיי-טק ברשימת ה-S&P 500.

למרות היותו של קוק הבכיר ביותר באפל, הוא הבעלים הישיר של רק "לערך 0.02%" ממניות החברה – מה שמקנה לו 375 מיליון דולר. במהלך השנים הוא קיבל חבילות מניות מוגבלות, דיבידנדים וסוגי תשלומים שונים המוגדרים כ-"תגמולים" ו-"פיצויים". בשנה שעברה, שכרו השנתי של קוק עמד על שלושה מיליון דולר – כך לפי דיווח של אפל. יצוין שהוא חבר גם בדירקטוריון של נייק.

מעמדו של קוק – יוצא דופן ברשימת המיליארדרים

עולמות ההיי-טק והאינטרנט הנפיקו מיליארדרים רבים: ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון, הוא האיש העשיר בעולם ולו 186 מיליארד דולר; הונו של מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, חצה לא מזמן את הרף של 100 מיליארד דולר ועומד על 102 מיליארד; והונו של ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, עומד על 121 מיליארד דולר.

מעמדו של קוק כמיליארדר הוא נדיר, שכן הוא לא ייסד חברה. לשם השוואה, סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל והחברה האם אלפבית, אבל לא אחד ממייסדי החברות הללו, אינו מהאנשים העשירים ביותר בעמק הסיליקון. לעומת זאת, מייסדי שתי החברות, לארי פייג' וסרגיי ברין, שווים 71.7 מיליארד ו-69.5 מיליארד דולר, בהתאמה. השניים ויתרו על תפקידי ההנהלה שלהם בתאגיד הענק בשנה שעברה.

קוק הצטרף לאפל ב-1998 וכיהן במגוון תפקידים בכירים לפני זה הנוכחי, ביניהם מנהל תפעול ראשי וסגן נשיא בכיר עולמי למכירות ותפעול. הוא מונה למנכ"ל באוגוסט 2011, לאחר שג'ובס מת מסיבוכים של סרטן הלבלב. לפני שהצטרף לאפל, קוק עבד בקומפאק וביבמ. ביוני 2014 הוא עשה היסטוריה, כשהיה המנהל הראשון באחד מארגוני הפורצ'ן 500 שיצא מהארון. במהלך השנים תרם קוק חלק ממניות אפל לצדקה, והוא הודיע שיתרום את מרבית הונו למטרות אלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים