קרן אתנה לממשלה: תנו מחשבים למורים כדי שיוכלו ללמד את הילדים בשנה הבאה

אורי בן ארי, נשיא הקרן: "נראה שבכל ההכנות שוב שכחו את המורות ואת המורים" ● "אנחנו קוראים לממשלה ולציבור כולו להתגייס למען הענקת מחשבים למורות ולמורים בישראל"

אורי בן ארי, מייסד ונשיא קרן אתנה. צילום: ניב קנטור

קרן אתנה, המפעילה את פרויקט מחשב לכל מורה, יצאה בקריאה פומבית לממשלה ולציבור להתגייס כעת על מנת לוודא שבתחילת שנת הלימודים הבאה, בעוד פחות מחודש, כל המורים שיצטרכו ללמד מרחוק או ללמד בצורה דיגיטלית יוכלו לעשות זאת.

בפוסט בפייסבוק שפרסם אורי בן ארי, נשיא הקרן, הוא כתב, בין היתר: "אנחנו בקרן אתנה קוראים לממשלה ולציבור כולו להתגייס למען הענקת מחשבים למורות ולמורים בישראל – הם עמודי התווך בחברה שלנו, ואלה שאחראים בסופו של דבר על איך המדינה שלנו תיראה בעתיד מבחינת ההון האנושי".

בן ארי מציין בפוסט, כי "לפי כל התחזיות נראה, כי הקורונה תישאר איתנו עוד הרבה זמן. זו העת לפעול".

בן ארי ישתתף השבוע בישיבת ועדת החינוך של הכנסת, שתדון בהיערכות החינוך הטכנולוגי לקראת שנת הלימודים הבאה. בדיון יאמר בן ארי, כי לצד על המאמצים שהממשלה, משרד החינוך והאוצר עושים על מנת לספק לילדים בכל הארץ מחשבים וכלים דיגיטליים, אסור לשכוח את המורים, כדי שיוכלו ללמד את הילדים שיקבלו מחשבים.

"כבר כמעט חמישה חודשים מערכת החינוך מוצאת את עצמה בניסיון להסתגל ללמידה מרחוק, וחוסר הוודאות לגבי פתיחת שנת הלימודים באחד בספטמבר מחייבת אותנו להכשיר את המורות והמורים למציאות החדשה", כותב בן ארי ומוסיף: "נראה שבכל ההכנות שוב שכחו את המורות ואת המורים. יותר מ-50% מהמורות והמורים לא נגישים למחשב מביתם. לחלקם מחשבים ישנים בני יותר משלוש וחמש שנים, ויש להם גם ילדים בבית שזקוקים למחשב. ואם זה לא מספיק, יותר מ-50% מהמורות והמורים לא עברו הדרכה דיגיטלית".

בן ארי מציין, שכבר 12 שנים קרן אתנה, בתמיכת שותפיה, מחלקת "ארגז כלים דיגיטלי", הכולל מחשב נייד ו-120 שעות השתלמות פדגוגית, למורות ומורים בכל רחבי הארץ. לדבריו, "דווקא מורים אלה, שקיבלו את הכלים הטכנולוגיים הנדרשים היום במיוחד, עמדו בלמידה מרחוק בהצטיינות ותוך הבנה, שאפשר ללמד אחרת ולהצליח בגדול".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אליעזר

    אני לא יודע על מה בן ארי מדבר אשתי מורה 36 שנה פיסיקה ולא קבלה שום כלי עזר כמו מחשב

אירועים קרובים