עד 2030 גם אפלייד מטיריאלס תעבור לשימוש באנרגיה מתחדשת

תפעל לצמצם את פליטות הפחמן ב-50% וכן למעבר לאנרגיה ממקורות מתחדשים בכל מתקניה בעולם, בתוך עשור, ויוזמת שרשרת אספקה ידידותית לסביבה והוגנת יותר ● לפי החברה, המהלך הוא למען חברה, תעשייה ועולם בני קיימא

טורבינות רוח לאנרגיה מתחדשת. צילום אילוסטרציה: BigStock

בנאום שנשא בכנס SEMICON West השנתי, חשף נשיא ומנכ"ל אפלייד מטיריאלס (Applied Materials), גארי דיקרסון, את האופן שבו החברה – העוסקת בתחום טכנולוגיות הננו-ייצור – מרחיבה את היקף פעולותיה בנושאי סביבה, חברה וממשל (ESG) בשורה של יוזמות ל-10 השנים הבאות, אשר החברה תבצע עם ספקיה, לקוחותיה, ותעשיית המחשוב.

בדברו על החזון החדש של אפלייד "לאפשר עתיד טוב יותר", דיקרסון הציג מסגרת להשגת השפעה חיובית בתחומי ESG ברמת החברה, התעשייה והעולם. "אני מאמין בכל לבי שהתנהגות אחראית של מנהיגים תהפוך את העולם למקום טוב יותר", אמר דיקרסון. "תרומה חיובית לקהילה היא יסוד תרבותי באפלייד. אני נרגש לשתף פעולה עם עובדינו, ספקינו, הלקוחות הישירים שלנו ועם תעשיות המחשוב והאלקטרונית במטרה לאפשר עתיד טוב יותר".

שיפור הקיימות בחברה למען התעשייה והעולם

על מנת לצמצם את השפעת פעולותיה על הסביבה, אפלייד – ממש כפי שהכריזה הענקית האמריקנית אפל (Apple) לפני כשבוע – הכריזה על היעדים הבאים: מעבר לשימוש מלא באנרגיה ממקורות מתחדשים בארה"ב עד 2022 ובכל העולם עד 2030; וכן צמצום של 50% בפליטות הפחמן ברמה 1 ו-2 עד 2030. כחלק מכך הודיעה החברה גם על חתימת הסכם לרכישת חשמל (PPA) מחברת אפקס קלין אנרג'י (Apex Clean Energy).

נרתמת למען קיימות ולמאבק בשינויי האקלים. אפלייד מטיריאלס

בהכרזתה זו מצטרפת אפלייד לחברות טכנולוגיה מובילות נוספות במחויבות לרכוש חשמל מפרויקט 500 MW White Mesa Wind שמפתחת אפקס קלין אנרג'י. הסכם PPA של אפלייד שווה ערך להיקף של כ-10% מתפוקת האנרגיה הנקייה של הפרויקט, כמות השווה לצורכי החשמל של יותר מ-13,000 משקי בית. בנוסף, החברה מתחייבת להציב לעצמה יעדים נוספים כחלק מיוזמת SBTi (ר"ת Science Based Targets) ולדווח על פעולותיה בתחומים אלה בהתאם להמלצות הדיווח של כוח המשימה לגילויים פיננסיים הקשורים לאקלים (TCFD).

לפי הודעתה לעיתונות, יחד עם לקוחותיה וספקיה, אפלייד מקדמת מספר יוזמות שנועדו לשפר את הקיימות ברמת התעשייה, הכוללות שיפור הביצועים האקולוגיים של מערכות קיימות וחדשות של החברה באמצעות שדרוגי חומרה ותכנה המצמצמים את השימוש באנרגיה, בכימיקלים ובדרישות החדרים הנקיים. יוזמת ecoUP של החברה שואפת להשיג יעד של "30 על 3" במערכות הייצור של החברה: צמצום של 30% בצריכת האנרגיה הדרושה לייצור כל פרוסת סיליקון (wafer), במקביל לצמצום של 30% בצריכת הכימיקלים וגידול של 30% בצפיפות ההספק, כלומר במספר הפרוסות המעובדות בכל מטר רבוע של החדר הנקי, וכל זאת עד 2030.

בנוסף, חשפה אפלייד מטיריאלס יוזמה לשרשרת אספקה בת קיימא במהלך העשור הקרוב. החברה השיקה מפת דרכים בשם SuCCESS2030, ראשי תיבות של "הסמכת קיימות סביבתית וחברתית של שרשרת האספקה" שנועדה לטייב את הבחירה, הרכש, האריזה, האחסון, השינוע והמחזור של חומרים וחלקים המשמשים את אפלייד מטיריאלס, על מנת לצמצם את צריכת האנרגיה והפליטות ולשמר משאבים.

היוזמה שואפת גם לקדם התנהגות אתית, שמירה על זכויות אדם, גיוון והכלה בכל חלקי שרשרת האספקה.

גם בישראל – פועלת למען קיימות ולרווחת העובדים

הפעילות של אפלייד בארץ, לדבריה, מהווה חלק קריטי מתהליך בקרת הייצור בענף השבבים, והחברה אומרת כי כיום כמעט כל השבבים בעולם עברו בתהליך הייצור דרך המכונות של אפלייד מטיריאלס המיוצרות בישראל.

מרכז הפיתוח והייצור של אפלייד, המעסיקה בישראל כ-1,600 עובדים, נמצא בפארק המדע ברחובות. בשנה האחרונה גייסה החברה 250 עובדים וגם בימים אלה היא ממשיכה בגיוס עובדים ועובדות חדשים בעיקר בתחומי התוכנה, אלגוריתמים, הנדסה ועוד. אפלייד הודיעה כי היא תשמור על ביטחונם הכלכלי של עובדיה והחברה ממשיכה לשלם לעובדים שכר מלא, גם לאלה שנבצר מהם לעבוד בשל המצב.

החברה מעודדת גם בישראל פעילות רחבה למען הסביבה וקיימות. בין היתר היא הייתה בין החברות הראשונות בארץ שקידמו נסיעות משותפות לעבודה, כמו גם גידול משמעותי בכל הקשור למִחזור ושימוש חוזר במסגרת פעילות החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים