אפל מתחייבת: עד 2030 – כל שרשרת האספקה והמוצרים שלנו יהיו נטולי פחמן

אפל מתכננת להפחית את פליטת הפחמן שלה ב-75% בעשור הקרוב, ותפתח "פתרונות חדשניים להסרת פחמן" עבור 25% הנוספים

חוות הרוח באורגון – אחד מפרויקטי הענק של אפל, המייצרת 200 מגה-ואט ומספקת כוח למרכז הנתונים שלה בפריינוויל. צילום: אפל

אפל (Apple) הודיעה אתמול, כי היא מתחייבת שתוך עשור – עד 2030 – כל שרשרת האספקה והמוצרים שלה יהיו נטולי פחמן.

כבר כיום התפעול הגלובלי של החברה הוא נטול פחמן, כך שמשמעות ההודעה היא שאפל תרחיב את היעד הזה לכל שרשרת האספקה שלה ולמחזור החיים של המוצרים.

בשנה שעברה הצהירה אפל, כי מזג אוויר קיצוני שנגרם בשל התחממות כדור הארץ עלול לגרום לשיבושים זמניים בייצור שלה ובזמינות של חלפים או מוצרים, כמו גם בזמינות של מרכזי הנתונים ושל כוח האדם שלה. כתוצאה מכך, עלולות להיפגע מכירות ההחברה, מה שמגביר את האינטרס שלה לשכנע גם את השותפות שלה להילחם בשינויי האקלים.

בשנה שעברה שכנעה אפל את השותפות העיקריות שלה TSMC ופוקסקון (Foxconn) להתחייב להשתמש במפעליהן באנרגיה מתחדשת, ובנוסף, עוד כמה עשרות ספקחפ שלה הסכימו להשתמש באנרגיה מתחדשת.

אפל מתכננת להפחית את פליטת הפחמן שלה ב-75% בעשור הקרוב, והודיעה כי היא תפתח "פתרונות חדשניים להסרת פחמן" עבור 25% הנוספים.

בנוסף, החברה יצרה אקסלרטור השפעה, "שיתמקד בהשקעות בעסקים בבעלות מיעוטים שמעודדים תוצאות חיוביות בשרשרת האספקה שלהם, ובקהילות שמושפעות בצורה לא פרופורציונלת מסיכונים סביבתיים".

"לעסקים יש הזדמנות רצינית לסייע בבניית עתיד בר-קיימא, כזה שנולד מתוך הדאגה המשותפת שלנו לכוכב שאנו חולקים", ציין טים קוק, מנכ"ל אפל, בהודעת החברה. "החידושים שמניעים את המסע הסביבתי שלנו טובים לא רק לכוכב הלכת – הם גם סייעו לנו להפוך את המוצרים שלנו ליעילים יותר מבחינה אנרגטית ולזמן מקורות חדשים של אנרגיה נקייה בכל העולם. בעזרת מחויבותנו לנטרול הפחמן, אנו מקווים להיות אדווה בבריכה שיוצרת שינוי גדול בהרבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים