טיק-טוק, מאחורייך: אינסטגרם מוכנה להשקת גרסה משלה ליישום המצליח

את Instagram Reels - פלטפורמה שמחקה את טיק-טוק ומציעה למשתמשים הפקת סרטוני לולאה קצרצרים וטרנדיים - מתכננים בפייסבוק כבר למעלה משנה, אבל בתוך חודש, כך הם טוענים, היא תפציע לחיינו ● האם תהרוס לטיק-טוק את החגיגה?

למדו את המדור מה אתם אוהבים. Reels של אינסטגרם. צילום: פייסבוק

בחודש הבא מתעתדת פייסבוק (Facebook) להשיק גרסה משלה לאפליקציית טיק-טוק (TikTok) המצליחה. ענקית המדיה החברתית הודיעה לאחרונה על כוונתה לשחרר את Instagram Reels – פלטפורמת וידיאו המאפשרת לאנשים ליצור קליפים קצרצרים ואינטראקטיביים על רקע קטעי מוזיקה מוכנים. פייסבוק ואינסטגרם (Instagram) לא יודו בכך, מן הסתם, אבל האפליקציה שלהן עונה כמעט במדויק על מה שיודעת טיק-טוק לעשות.

טיק-טוק, שנמצאת בבעלות חברת בייט-דאנס (ByteDance) הסינית הפכה בשנה-שנתיים האחרונות לפופולרית עד מאוד בעיקר קרב בני נוער או צעירים, וכמובן שנמצאת בשימוש נרחב גם על ידי סלבס רבים ברחבי העולם.

אפליקציית Reels – שעליה דיווחנו כבר בנובמבר אשתקד – נבדקת כעת בברזיל, בהודו, בצרפת ובגרמניה, ואמורה להגיע לארה"ב בתחילת אוגוסט, כך נמסר מפייסבוק. דובר החברה ציין בהצהרה כי "הקהילה במדינות המבחן שלנו הראתה המון יצירתיות בסרטונים במתכונת הקצרצרה, ושמענו מיוצרים ואנשים ברחבי העולם שגם הם להוטים כבר להתחיל".

עיתוי מושלם לשיבוטים

לא ברור מדוע התעכבה הוצאת היישום לאור, על אף שככל הנראה היה מוכן כבר מזמן, אבל נראה שהעיתוי הנוכחי הוא פשוט מושלם בעבור פייסבוק – טיק-טוק נמצאת על הכוונת של הממשל בארה"ב וכל העת נשמעים איומים שהיא מסוכנת לביטחון המשתמשים, עלולה להפר את פרטיותם ואפשר שאוספת כבר כיום נתונים מהם בעבור לא אחר מאשר הממשל הסיני.

ממש החודש אפילו דווח כי אמזון (Amazon) הענקית הורתה לעובדיה להסיר את האפליקציה ממכשיריהם, אבל לבסוף חזרה בה. קדמה לכך אמירה של מייק פומפאו, מזכיר המדינה של ארצות הברית, כי המדינה שוקלת להחרים את האפליקציה המגה-פופולרית כמו גם שירותים חברתיים אחרים שמקורם בסין.

בסכנת חרם בארה"ב? אפליקציית טיק-טוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

בסכנת חרם בארה"ב? אפליקציית טיק-טוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

ממשל טראמפ יכול בהחלט לנסות בקרוב להוציא לפועל את האיום, ואכן להחרים את טיק-טוק מסיבות שיוגדרו כ"ביטחון המולדת", וזאת על אף מחאה שכבר מסתמנת בקרב המשתמשים האמריקנים בנדון.

מי שיכולה לגזור קופון שמן במיוחד מהחרם הזה היא פייסבוק. הענקית ממאנלו פארק יכולה למנף את החיקוי של טיק-טוק, ממש כפי שעשתה עם שיבוטי תכונות אחרות, שלא היא המציאה אבל שלבסוף הפכו ללחם ולחמאה של פעילותה. כך קרה עם הסטוריז ש"הושאלו" מסנאפצ'ט (Snapchat) לאינסטה, שבבעלותה, והפכו אותה למפלצת מדיה חברתית משגשגת. בהיעדר היישום שמאחוריו אולי עומדת סין, על אף הכחשותיה של בייט-דאנס, או אפילו רק לנוכח הדיבורים על היות האפליקציה מסוכנת למשתמשיה, Reels יכולה לתפוס את הריק שיווצר, ובענק.

היזהיר בינואר. אוון שפיגל, מייסד ומנכ"ל חברת סנאפ, העומדת מאחורי אפליקציית הרשת החברתית סנאפצ'ט. צילום: וויקיפדיה

היזהיר בינואר. אוון שפיגל, מייסד ומנכ"ל חברת סנאפ, העומדת מאחורי אפליקציית הרשת החברתית סנאפצ'ט. צילום: וויקיפדיה צילום: מתוך ויקיפדיה

מעניין להיזכר כי טרום פרוץ הקורונה, אוון שפיגל, מייסד ומנכ"ל חברת סנאפ, העומדת מאחורי אפליקציית הרשת החברתית סנאפצ'ט, השתתף בכנס השנתי Digital Life Design שנערך במינכן, גרמניה, והתנבא כי אפליקציית טיק-טוק עומדת להדיח את אינסטגרם ממיקומה המצליח בגזרת המדיה החברתית. אבל אפשר שהמהלך להוצאת Reels ישנה את החזון הזה.

אז מה מציעה Reels? ראשית, שלל תכונות של עריכת וידיאו וחיבור אל אינסטגרם. שנית היא מאפשרת למשתמשים לשתף את המוצר המוגמר הישר אל הסטוריז שלהם. כן כן, אותם סטוריז שהוזכרו קודם לכן והפכו ללהיט מטורף.

הסרטון יכול להופיע בקטע Explore של האפליקציה, אם הוא עלה דרך חשבון ציבורי, כך שיש לו עוד סיכויי חשיפה לרבבות זוגות עיניים. המשתמשים יוכלו גם להעלות את הסרטונים הערוכים לפרופילים שלהם, כך שמבחינת אינסטגרם מדובר בתוספת שיכולה להקפיץ עוד יותר את הצלחתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים