אמזון מציגה: עגלת קניות חכמה בשם Dash Cart

אחרי הסופר ללא קופות - Amazon Go - כעת מחדשת הענקית עם עגלת קניות נדחפת, ממש כמו שכולנו מסתובבים איתן במרכולים, אבל כזו שמאפשרת רכישה בלי עצירה בקופה, גם בסופרמרקט "טיפש"

עגלה חכמה שמאפשרת קניות ללא תור בקופה. Dash Cart. צילום: אמזון

ענקית הקמעונאות אונליין אמזון התחילה את דרכה במכירת ספרים באינטרנט, התרחבה למכירת כל סוגי הסחורות, אבל – כידוע לכולנו – ממש לא עוצרת שם. החברה השיקה אתמול (ג') את החידוש הטכנולוגי-קמעונאי האחרון שלה "עגלת קניות חכמה" בשם Dash Cart. העגלה הנדחפת, כזו שמסתובבים איתה במרכולים, מאפשרת ללקוחות לרכוש מצרכים בחנות פיזית, מבלי לחכות בתור בקופה.

אמזון אשר, כאמור, ידועה בעיקר בזכות שוק המסחר האלקטרוני שלה, מחזיקה גם בחטיבה האמונה על חנויות פיזיות לממכר מוצרי מזון. בהתאמה, החברה שבבעלות האיש העשיר בעולם, ג'ף בזוס, השיקה בינואר 2018 בסיאטל את Amazon Go – חנות נטולת-קופות, המאפשרת ללקוחות לצאת עם פריטיהם ולהיות מחויבים באופן אוטומטי, לאחר שחיישנים ומצלמות תיעדו מה נמצא בעגלתם, ואפליקציה חייבה את כרטיס האשראי שלהם בסחורה שקנו.

עגלת הקניות החדשה "דאש" היא אבולוציה לרעיון הראשון הזה, שעשויה לסייע להאיץ את ההתרחבות הקמעונאית של אמזון, כמו גם לקדם את תוכניותיה להפוך לספקית טכנולוגית לחנויות "בנויות" (פיזיות) של קמעונאים אחרים.

עגלה חכמה שמאפשרת קניות ללא תור בקופה. Dash Cart. צילום: אמזון

עגלה חכמה שמאפשרת קניות ללא תור בקופה. Dash Cart. צילום: אמזון

האם עגלה גם תדחוף פלישה חזקה יותר של אמזון לחניות המזון הפיזיות?

לפי אמזון, ה-Dash Cart תושק לראשונה במרכול שלה בלוס אנג'לס. היא משתמשת במצלמות, חיישנים וראיית מחשב בכדי לזהות מתי פריט מונח בעגלה, כמו גם אם הלקוח מוותר עליו בהמשך הדרך ומחזירו למדפים. כשהלקוח מסיים קניות, הוא עובר דרך נתיב Dash Cart בחנות, וחשבון אמזון שלו מחויב אוטומטית. אחד המגרעות, לכאורה, של העגלה החכמה היא שיש בה מקום לסחורה בנפח של שתי שקיות קניות בלבד משום שהיא מכוונת לרכישות קטנות יחסית. מאידך, המגבלה הזו אמורה לספק לאמזון דרך לבדוק אם הרעיון תופס משתמשים, לפני שהחברה משקיעה בעגלות גדולות, ויקרות, יותר. כך או אך – אם הפיילוט בחנות בלוס אנג'לס יתגלה כמוצלח, לא מן הנמנע שהחברה תפרוס את הטכנולוגיה למקומות אחרים.

מאחר שחנויות Go של אמזון מסתמכות על מצלמות-תקרה וחיישני משקל-מדף בכדי לאתר רכישות – ושאלו מהווים השקעה "כבדה" למדי – מערכת עגלות קניות חכמות יכולה, לפחות בתיאוריה, להיות דרך פחות יקרה לספק שירותי קניות ללא קופה וללא תורים, מאשר התאמה מחודשת לחנויות מרכול וציודן במאות חיישנים. 

העגלה החכמה עשויה לפיכך לקדם את התכניות המדווחות של אמזון למכור את טכנולוגיית ה-Go Checkout שלה לקמעונאים אחרים, משום שאינה מחייבת את המוכרים להפסיק את השירות המסורתי הכולל קופות שמציעים הסופרמרקטים ה"טיפשים", ושמתאים אולי יותר לאנשים מבוגרים. קמעונאי יכול להכניס לחנות עגלות קניות חכמות ונתיבים ייעודיים להן, לצד הפרקטיקה השגרתית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים