מי עוד בין עשירי ההיי-טק של ישראל?

מאדם נוימן ועד ניר צוק, משלמה אייזנברג ועד ח"כ ניר ברקת – הם ועוד נכללים בין אנשי ההיי-טק בהמשך רשימת עשירי ישראל, שפרסם המגזין של דה מרקר ● חלק ב'

העשירים התעשרו - גם בשנת הקורונה. צילום אילוסטרציה: BigStock

פטריק דרהי, טדי שגיא וגיל שוויד הם שלושת האנשים העשירים ביותר בהיי-טק הישראלי – כך על פי דירוג אנשי העסקים העשירים ביותר במדינה, שפרסם באחרונה המגזין של דה מרקר (The Marker). ההון של דרהי מוערך ב-12.25 מיליארד דולר, של שגיא ב-5.3 מיליארד ושל שוויד – ב-4.5 מיליארד.

בסך הכול, בין 50 עשירי המדינה נמצאים 16 אנשים ומשפחות שעשו את הונם, כולו או עיקרו, מההיי-טק – כ-28% מהרשימה. בין השמות הבולטים בצמרת הדירוג ניתן למצוא את מריוס נכט ושלמה קרמר, שני שותפיו של שוויד להקמת צ'ק פוינט, זיו אבירם ופרופ' אמנון שעשוע, מייסדי מובילאיי, ומשפחת זיסאפל, שייסדה את אחת החברות הוותיקות בענף – רד-בינת.

מקור: מגזין The Marker

מקור: מגזין The Marker

היום אנחנו מפרסמים כאן את המשך הרשימה, עם שמות מסקרנים ומצליחים לא פחות. ראשון ביניהם הוא אדם נוימן, מייסד WeWork, שלמרות ה-"בלאגן" שהחברה ידעה בתקופה האחרונה, שהוביל לפרישתו מהחברה, הונו נאמד ב-750 מיליון דולר. השווי של נוימן אמנם ירד השנה, בגלל מצב החברה שייסד, ב-3.25 מיליארד דולר, אבל גם שלושת רבעי מיליארד דולר הם סכום מכובד.

אדם נוימן, מייסד WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה

אדם נוימן, מייסד WeWork. צילום: מתוך ויקיפדיה צילום: מתוך ויקיפדיה

אחרי נוימן נמצא אבי שקד, ממייסדי אתר ההימורים 888, עם הון של 615 מיליון דולר. לניר צוק, מייסד פאלו אלטו וה-"Check Point Killer", כפי שכינה את עצמו, יש, לפי המגזין של The Marker, הון של 550 מיליון דולר – הרבה מתחת למייסדי החברה שממנה יצא ואותה רצה "להרוג".

ניר צוק, מייסד פאלו אלטו. צילום: ניב קנטור

ניר צוק, מייסד פאלו אלטו. צילום: ניב קנטור

עוד בין השמות המעניינים בהמשך הרשימה ניתן למצוא את אבישי ונדב אברהמי, מייסדי Wix, שהפעילות שלה שגשגה בקורונה ובהחלט ייתכן שברשימה של השנה הבאה נראה שקופתם תפחה עוד, שלמה אייזנברג, יו"ר מלם תים, ועוד ממייסדי אמדוקס – בני משפחת דותן ואבי נאור (בני משפחות מיתר וקאהן נמצאים גבוה יותר ברשימה, בחלק הראשון של הסקירה שלנו). ב-"תחתית" הרשימה, עם 110 מיליון דולר "בלבד", נמצאים מייסדי ליבה סמיקונדקטורס, שנרכשה על ידי סיסקו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים