מיהם עשירי ההיי-טק של ישראל?

יותר מ-30% מ-50 הישראלים העשירים ביותר מגיעים מענף ההיי-טק - כך לפי הרשימה השנתית שפרסם המגזין של דה מרקר ● מי נמצאים ברשימה?

לנכללים ברשימה אין מה להתלונן על מצבם הכספי. צילום אילוסטרציה: BigStock

המגזין החודשי של דה מרקר (The Marker) פרסם בגיליון האחרון שלו את רשימת 50 העשירים של ישראל, כאשר 16 מהם – יותר מ-30% – הם בעלי חברות ומנהלים בענף הטכנולוגיה. בכתבה זו נפרוש בפניכם את שמותיהם.

פטריק דרהי. צילום: אוניברסיטת אקול פוליטכניק בפריז, מתוך ויקיפדיה

פטריק דרהי. צילום: אוניברסיטת אקול פוליטכניק בפריז, מתוך ויקיפדיה

איש ההיי-טק העשיר ביותר במדינה הוא איש העסקים הישראלי-צרפתי פטריק דרהי, שנמצא במקום השני ברשימה הכללית של The Marker – אחרי מרים אדלסון, שיחד עם בעלה, שלדון, משמשת כבעלים של ישראל היום. דרהי הוא הבעלים של אלטיס, וכתוצאה מכך של הוט, ושל רשת ערוצי החדשות הישראלית i24 News, שמשדרת באנגלית, בערבית ובצרפתית. הונו עומד על 12.25 מיליארד דולר – עלייה נאה לעומת 2019. דרהי עשה את עיקר הונו מרכישתה ופעילותה של אלטיס, שאותה הוא הפך מחברה קטנה לענקית תקשורת בינלאומית.

טדי שגיא. צילום: יח"צ

טדי שגיא. צילום: יח"צ צילום: יח"צ

בין אנשי ההיי-טק העשירים שנכללים ברשימה יש שניים שחבים את עושרם ליצר ההימורים של האדם: טדי שגיא, שהונו מוערך ב-5.3 מיליארד דולר, ורות פרסול, שהונה מעורך ב 1.4 מיליארד, עשו את הונם גם או בעיקר מחברות ההימורים המקוונים שהם ייסדו – פלייטק במקרה של שגיא ופארטי גיימינג במקרה של פרסול. פרט מעניין נוסף הוא ששגיא הוא גם הבעלים של הקמדן מרקט – השוק היפהפה והמגוון בלונדון, שיש לקוות שישראלים יוכלו לשוב ולבקר בו בקרוב.

גיל שוויד, ממייסדי ומנכ"ל צ'ק פוינט. צילום: ניב קנטור

גיל שוויד, ממייסדי ומנכ"ל צ'ק פוינט. צילום: ניב קנטור

עוד נכללים ברשימה שלושת מייסדי צ'ק פוינט – אחת מחברות ההיי-טק הגדולות והמוצלחות בישראל. העשיר מבין השלושה הוא גיל שוויד, מנכ"ל החברה מאז היווסדה ועד היום, עם הון של 4.5 מיליארד דולר. מריוס נכט, שלא מזמן פרש ממנה סופית, הוא בעל הון של 2.8 מיליארד, ושוויו הכספי של שלמה קרמר עומד על 1.6 מיליארד. נכון שהם לא עשו את הונם רק מצ'ק פוינט, אבל הוא נובע במידה רבה מאוד מההצלחה של ענקית הסייבר הישראלית.

יהודה זיסאפל, ממייסדי רד-בינת. צילום: ניב קנטור

יהודה זיסאפל, ממייסדי רד-בינת. צילום: ניב קנטור

יש גם מקרים שבהם בני משפחה אחת התאחדו והקימו חברות היי-טק, ועקב כך הפכו למיליארדרים, ביניהם בני משפחת מיתר, ממייסדי אמדוקס, עם הון של 1.7 מיליארד דולר; שותפיהם להקמת החברה, בני משפחת קהאן, עם 1.5 מיליארד; ובני משפחת זיסאפל, מייסדי רד-בינת, שהונם נאמד ב-1.45 מיליארד.

רשימת עשירי ישראל יכולה להתפרש כצילום של מצב המשק ואם כך הדבר, הרי שהמקום המכובד מאוד של ענף ההיי-טק בכלכלה הישראלית נשמר: בעוד שההיי-טק מהווה 9% בלבד מהמועסקים (לפני עידן הקורונה), 28% מעשירי המדינה מגיעים מענף זה. מכאן שנראה שמצבו טוב למדי וגם במשבר הכלכלי הקשה של הקורונה, הם יגמרו היטב את החודש.

הערה לסיום: גם רשימה זו מעידה על מקומן החסר של נשים בצמרת ההיי-טק הישראלי. אם נוריד את המשפחות, מ-13 המדורגים יש רק אישה אחת. יש לקוות שברשימה של 2021 המצב ישתנה לטובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים