מנכ"לית חדשה למג'יק ליפ – פגי ג'ונסון שעוברת אליה ממיקרוסופט

לג'ונסון עבר טכנולוגי עשיר ● היא כיהנה עד כה כסגנית נשיא בכירה בענקית מרדמונד, המייצרת את ה-HoloLens - המוצר אשר מהווה את המתחרה הגדול של משקפי המציאות הרבודה שפיתחה מג'יק ליפ

מתגאה במנכ"לית חדשה. מג'יק ליפ
פגי ג'ונסון, המנכ"לית החדשה של מג'יק ליפ. צילום: וויקיפדיה

פגי ג'ונסון, המנכ"לית החדשה של מג'יק ליפ. צילום: וויקיפדיה

חברת מג'יק ליפ (Magic Leap) מינתה כמנכ"לית חדשה את פגי ג'ונסון, בכירה לשעבר בענקיות הטכנולוגיה מיקרוסופט (Microsoft) וקוואלקום (Qualcomm). היא תחליף את רוני אבוביץ', שייסד את החברה ושהיה מנכ"לה עד כה, שהוריו ישראלים מקליפורניה. אבוביץ' פרש מהמנכ"לות במאי האחרון.

ג'ונסון כיהנה בשורות מיקרוסופט מאז 2014, לאחר קריירה של 24 שנה בקוואלקום, והיא עוזבת למעשה את ענקית התוכנה מרדמונד לטובת המנכ"לות במג'יק ליפ, וזאת למרות מה שעלול היה להיות בעייתי – שמשקפי HoloLens של מיקרוסופט הן מוצר מתחרה מוביל למשקפי המציאות הרבודה של מג'יק ליפ.

"מאז הקמתה בשנת 2011, מג'יק ליפ חלוצה בתחום ה-spatial computing (מונח המגדיר את הדרך בה אנו מתקשרים עם הנוף הדיגיטלי שלנו – ג"פ), ואני התפעלתי מזמן מהמאמצים וההישגים הבלתי נלאים של צוות יוצא דופן זה", כך אמרה ג'ונסון בהצהרה לתקשורת. ג'ונסון המשיכה וקבעה כי "אי אפשר לערער על הבסיס הטכנולוגי של מג'יק ליפ, ואין שום שאלה שיש לה פוטנציאל לעצב את עתיד ה-XR (ר"ת Extended reality) והמחשוב".

המוצר שנחל אכזבה ושינוי שוק היעד

מג'יק ליפ הודיעה לראשונה על המוצר שלה בתחילת 2015, ייצרה ציפיות-על אליו, הכריזה על המוצר המוכן ב-2017, ואז התרסקה קשות כשהמשקפיים סופסוף הגיעו לשוק ב-2019.

המוצר – Magic Leap One שמו – לא הצליח, בלשון המעטה, להציע תחרות אמיתית וראויה למוצר המציאות הרבודה מבית מיקרוסופט, ה-HoloLens. בעוד שהמוצר של מיקרוסופט, המיועד לשימושים תעשייתיים-עסקיים, משמש לא אחר מאשר את צבא ארה"ב, ושכבר לפני כמעט שנה וחצי, באירוע MWC 2019 בברצלונה הושקו ה-Hololens 2 – משקפי Magic Leap One תוארו בתקשורת האמריקנית במילה 'vaporware' – מושג מתחום העסקים שפירושו נוֹדפה, מלשון התנדפות – בזכות שנות הפיתוח הרבות וההשקעה של מיליארדי הדולרים שהניבו בסופו של יום, לפי המבקרים, אכזבה.

לעת עתה נחל אכזבה. Magic Leap One של מג'יק ליפ. צילום: וויקיפדיה

לעת עתה נחל אכזבה. Magic Leap One של מג'יק ליפ. צילום: וויקיפדיה

2020 הייתה שנה סוערת בעבור מג'יק ליפ, ולא רק בגלל הקורונה. החברה נאבקה כדי לשרוד, כשהיא שרויה במחסור במזומנים ומתמודדת עם איום פשיטת רגל. 

באפריל החברה פיטרה את מחצית הצוות שלה, כולל 50 עובדים בישראל, לנוכח העובדה שה-One פשוט לא הוכיח עצמו עד כה. אבל החברה לא ויתרה ולבסוף השיגה את המימון בסך 375 מיליון דולר שלו הייתה זקוקה. לפי הניו יורק טיימס, ההשקעה הגיעה במחיר החלפתו של אבוביץ' בג'ונסון.

החברה אמרה שהיא למעשה זונחת את השוק הצרכני ותתמקד במוצרים שלה לשוק הארגוני, ובכך תנסה ללכת בדרכן של המתחרות בתחום הענקיות גוגל עם ה-Google Glass, וכאמור – מיקרוסופט.

"כמנכ"לית, אני מצפה לבנות אסטרטגית מערכות יחסים מתמשכות, שיחברו בין הטכנולוגיה משנת-המשחק של מג'יק ליפ לצינור הדיגיטלי הרחב של ארגונים מכל הגדלים והתעשיות", הבטיחה ג'ונסון. "בגאווה רבה ובהערכה כנה למועצת המנהלים של מג'יק ליפ, רוני (אבוביץ' – ג"פ) ולצוות כולו, כמו גם לסאטיה נאדלה (המנכ"ל – ג"פ) במיקרוסופט, אני מקבלת את התפקיד של הובלת עסק מלא חזון זה אל העתיד", ציינה ג'ונסון.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים