שלמה רודב, יו"ר בזק, פורש; דוד גרנות ימלא את מקומו

הפרישה – על רקע חילוקי דעות עם בעלת השליטה, קרן סרצ'לייט ● גרנות ישמש כיו"ר זמני בפעם השנייה, לאחר שעשה זאת מאז ששאול אלוביץ' אולץ לפרוש ועד למינוי רודב

שלמה רודב, היו"ר הפורש של בזק. צילום: יח"צ

דרמה בבזק: יו"ר הקבוצה, שלמה רודב, עוזב אותה – כך היא הודיעה אתמול (ב') לבורסה, לאחר סגירת המסחר. הבוקר הודיעה החברה כי את מקומו ימלא, באופן זמני, חבר הדירקטוריון דוד גרנות, לשעבר מנכ"ל הבנק הבינלאומי.

ככל הנראה, הפרישה באה על רקע חילוקי דעות של רודב עם בעלת השליטה בבזק, קרן סרצ'לייט, באשר לשיטת מינוי הדירקטורים בחברה. בחודש שעבר דחו בעלי המניות של בזק את ההצעה של ביקום, שסרצ'לייט שולטת בה, לשנות את התקנון של קבוצת בזק ולהכניס סעיף שמחייב את הדירקטוריון לקבל את אישור משרד התקשורת לכל שינוי בשיטה הנהוגה למינוי דירקטורים. רודב עמד בראש ההתנגדות להצעה, בטענה כי היא תפגע ביתר בעלי המניות בחברה.

דוד גרנות, היו"ר הזמני של בזק. צילום: עופר חן

דוד גרנות, היו"ר הזמני של בזק. צילום: עופר חן

רודב כיהן כיו"ר בזק בין השנים 2007 ל-2010, ומונה שוב לתפקיד באפריל 2018. הוא החליף את גרנות, ששימש בו במשך 10 חודשים – גם אז כיו"ר זמני, במקום שאול אלוביץ', שהסתבך בתיק 4,000. כמה חודשים לאחר מינויו של רודב חדל אלוביץ' להיות בעל השליטה על בזק, לאחר שבו נמכרה לקרן סרצ'לייט. ביוני 2018 מונה דודו מזרחי לתפקיד מנכ"ל בזק במקום סטלה הנדלר, שאף היא בין הנאשמים בתיק.

במהלך השנתיים של כהונתו ניסה רודב – בהצלחה חלקית – להביא ליציבות בקבוצה, לאור כך שהיא אולצה להתמודד עם נזקי תיק 4,000. מחד, בזק קיבלה בתקופת כהונתו כמה הקלות ממשרד התקשורת, אולם מהצד השני, הדו"חות הכספיים שלה היו, על פי רוב, לא טובים במיוחד, בעיקר בסעיף ההכנסות. עם זאת, בסיכום 2019 היא עברה לרווח תפעולי, ברבעון האחרון של השנה היא כמעט מחקה את ההפסד שלה והרווח הנקי ברבעון הראשון של 2020 עלה ביותר מ-10% – למרות הקורונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים