למרות הקורונה: עלייה ברווח הנקי של בזק

הרווח הנקי של הקבוצה גדל ברבעון הראשון ב-10.7% וההכנסות קטנו ב-3.1% ● הוצאות השכר קנו ב-2.6% בלבד * בבזק מעריכים שגם אם משבר הקורונה יחריף, היא תתמודד אתו "בצורה נאותה"

שלמה רודב, היו"ר הפורש של בזק. צילום: יח"צ

משבר הקורונה השפיע על בזק, אולם לא בצורה קשה: בשורה התחתונה, היא רשמה עלייה דו ספרתית ברווח הנקי לצד ירידה בהכנסות, אם כי קלה, בקבוצה עצמה ובכל החברות הבנות – בזק קווי, בזק בינלאומי, יס ופלאפון; כך עולה מהנתונים שהיא פרסמה הבוקר (ה').

הסיבה לעלייה ברווחיות היא ירידה קלה בהוצאות אל מול ההכנסות. ההוצאות הרבעוניות של בזק קטנו ב-1.4% ל-1.7 מיליארד שקלים. מתוכן, משבר הקורונה השפיע בצורה יחסית קלה על ההוצאות של החברה על השכר של עובדיה – אלה ירדו ב-2.6% ל-479 מיליון שקלים. לעומת זאת, הכנסות בזק קטנו ב-3.1% ל-2.2 מיליארד שקלים. חלוקה לחברות הבת מעלה כי ההכנסות של בזק קווי קטנו ב-2.4% למעט יותר ממיליארד שקלים, אלה של בזק בינלאומי ירדו ב-7% ל-317 מיליון, יס רשמה ירידה של 1.5% בהכנסות ל-338 מיליון ופלאפון – של קצת פחות מ-1% ל-573 מיליון. יש לציין שבמהלך הרבעון פלאפון הגדילה את מספר המנויים שלה ב-143 אלף – עלייה של קרוב ל-6.5% ל-2.4 מיליון.

בסעיפי הרווחיות נרשמו תוצאות מעורבות, כאשר לצד העלייה ברווח הנקי, זה התפעולי דווקא ירד ב-8.8% ל-466 מיליון שקלים. בזק קווי ופלאפון רשמו ירידות ברווח התפעולי – של 0.5% ושל 30%, בהתאמה, בעוד יס ובזק בינלאומי הציגו תוצאות חיוביות בסעיף זה: יס עברה מהפסד של 45 מיליון לרווח של תשעה מיליון והרווח של בזק בינלאומי גדל ב-9.1% ועמד על 36 מיליון שקלים.

הרווח הנקי של הרבעוני של בזק גדל ב-10.7% ל-332 מיליון שקלים והרווח למניה צמח ב-9% ל-12 אגורות. יס ובזק בינלאומי הציגו גידול ברווח הנקי: הראשונה עברה לרווח של 14 מיליון שקלים לעומת הפסד של 50 מיליון ברבעון המקביל אשתקד והשנייה רשמה בסעיף זה עלייה של 8% ל-27 מיליון. שתי חברות הבת האחרות הקטינו את הרווח הנקי שלהן – בזק קווי ב-8.1% ל-295 מיליון שקלים ופלאפון הציגה הפסד נקי של שני מיליון שקלים לעומת רווח נקי של שני מיליון.

"השימוש הגובר בשירותי תקשורת בגלל הקורונה – הזדמנות לבזק"

שלמה רודב, יו"ר בזק, ציין כי "ברבעון הראשון של השנה, מגפת הקורונה החלה להשפיע על ישראל והיוותה אתגר שירותי, ניהולי ועסקי עבור הקבוצה. בזכות היערכות מוקדמת ויכולות תפעוליות גבוהות, החברות בקבוצה הצליחו להתמודד היטב עם האתגרים הללו. כמות שיחות השירות והמכירה של החברות הגיעה לקרוב ל-100 אלף ביום – קפיצה של עשרות אחוזים לעומת ימי שגרה. המעבר לעבודה מרוחקת היה מהיר מאוד, כשלא פחות מ-80% מעובדי המטה והשירות עבדו מהבית. כמו כן, קרוב ל-1,000 טכנאים בכל החברות של בזק, ממוגנים באופן מלא, ביצעו בכל יום במהלך משבר הקורונה אלפי משימות בשווקים הפרטי והעסקי, עבור לקוחות האינטרנט, הטלפון, הטלוויזיה ושירותי התקשורת המתקדמים שלנו".

"אנחנו חווים אמנם פגיעה בחלק מתחומי הפעילות שלנו, כמו הכנסות משירותי נדידה סלולריים ומכירות קמעונאיות, אבל השימוש הגובר בשירותי תקשורת שונים ושינוי דרכי ההתנהלות של מגזרים שלמים במשק, תוך הישענות הולכת וגדלה על שירותי תקשורת, מהווים הזדמנות של ממש עבור קבוצת בזק", אמר רודב.

הוא הוסיף כי "בבזק קווי רואים התייצבות בכמות מנויי האינטרנט וגידול בשימוש בטלפוניה, תוך אספקת שירותי תקשורת המותאמים לעבודה ולימוד מרחוק. בפלאפון נרשם ברבעון הראשון המשך צמיחה בכמות המנויים, ובזק בינלאומי ראתה בתקופת הקורונה עלייה בביקושים הן מצד הלקוחות הפרטיים והן מצד חברות תקשורת בינלאומיים. יס מפגינה שיפור מתמשך במדדים התפעוליים, כאשר ברבעון הראשון צמחה בכמות המנויים לראשונה בפעם הראשונה מאז 2018 והחברה עברה לרווח, תוך יישום תוכנית המעבר לשידורי IP".

החברה מעריכה שאיתנותה הפיננסית, כושר ייצור המזומנים העצמי, יתרות המזומנים הגבוהות, מבנה החוב שלה ונגישותה לשוק ההון ולספקי האשראי יאפשרו לה להתמודד "בצורה נאותה" עם השפעות המשבר, גם אם הוא יימשך ואף יחריף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים